MAİ VE SİYAH
Ünite Özeti Öğrenciler romanı okur Ünite Özeti Öğrenciler romanı okur.Ahmet Cemil’in içinde bulunduğu hayal ve gerçek ikilemini anlamaya çalışır.Dönemin zihniyeti ile Ahmet Cemil’in kişiliği ve yaşadıkları arasında ilişkilendirme yapar. Metnin dil ve anlatımını inceler.Yazarın edebi kişiliği ve eserleri üzerinde araştırma yapar. Realizm akımının ilkeleri üzerine araştırma yapar.
ÖTPS’ler Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru Temel Soru Hayalle gerçek her zaman birbiriyle örtüşür mü? Ünite Soruları Ahmet Cemil'in hayalleri çevresinde gelişen olaylar, bir insanın gerçek hayatta yaşayabileceği gerçekler midir? Hayalleri uğruna çaba sarfeden azimli insanlar hakkında düşünceleriniz nedir? İçerik Soruları Mai ve Siyah romanının Türk edebiyatındaki yeri ve önemi nedir?
Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, -Romanı gerçek yaşamla ilişkilendirirler -Öğrendiklerini yansıtan bir ürün geliştirirler -Öğrendiklerini bir izleyici grubuyla paylaşırlar
21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21. Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir: Farklı yer ve zamanlarda geçen temaları bulmak amacıyla oyunu analiz ederken Temel Soruları ve Ünite Sorularını kullanma Fikirlerini toplumda bir izleyici kitleyle paylaşma Kendi bireysel okuma, yazma, araştırma ve düşünme stratejilerini değerlendirme ve gerektiğinde bunları uyarlayarak değiştirme Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme ÖTPS’leri kullanarak Öğrencilerin bir “klasik” ürünün tanımı hakkında düşüncelerini Karakterler ve hikaye hakkında bildiklerini öğrenin. 21. Yüzyıl becerilerini ölçün Klasik ve modern edebiyatın ortak noktalarını belirleyebilme becerisi
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçlarla kullanabilirim: Romanın öğrencilerin yanlış ön bilgilere sahip olduğu bölümlerine odaklanma Sorularının yanıtlarını bulabilecekleri etkinlikler düzenleme Öğrenciler bu bilgileri şu amaçlarla kullanabilir: Sorularını, geçmiş ünitelerdeki sorularla karşılaştırma Bu edebiyat türüne yönelik olarak okuma biçimlerini nasıl uyarlayabileceklerine ilişkin hedefler belirleme
Geribildirim İhtiyacı Öğrencilerin özete ihtiyaç duymadan romanı anlamalarına yardımcı olabilecek yöntemlere gereksinim Öğrencileri üst düzey düşünme becerilerini ölçebilmek için yardıma gereksinim