PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Spor Pedagojisi.
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
Fayda, Maliyet, İş Planlama, Raporlama, İş Tatmini
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
LOGO TÜBİTAK Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Eğitici Eğitimlerinin Organizasyonu
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Hızlandırılmış Öğrenme
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Performans Değerlendirme
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
7th International Congress of Research in Education
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI Yrd. Doç Dr. Murat GENÇ Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi muratgenc77@gmail.com

BAŞARI VE TUTUM Bireyler öğrenimleri süresince bilişsel boyut yanında duyuşsal boyutla da ilişkilidirler. Öğrenmede duygular da önemlidir. Öğrencilerin derslere ve hayata karşı olan tutumlarında duygularının da etkisi vardır. Tutum, bir bireyin bazı nesneler hakkında var olan bilgisini değerlendirmesidir (Bilgin ve Karaduman, 2005).

ÖRNEK BİR PROJE RAPORU Tutumların öğelerinden olan duygusal öğe en çok üzerinde durulan öğedir. Nerdeyse bütün tutum ölçekleri bu öğe üzerinde çalışarak hazırlanır. Duygusal öğe sevmek ya da sevmemek tasvip etme veya etmeme gibi konuları araştırır (Atalay, 1998, s.11).

Öğrencinin dersle ilgili içerikleri farklı şekilde edinmesi onun tutumlarına da etki etmektedir. Proje çalışmaları bu tür etkisi olan etkinliklerdir. Proje üretmeye karşı duyguların olumlu ya da olumsuz olması problem çözme becerisini de etkilemektedir. Bu yüzden, olumlu bir tutum geliştirmek, hem derslerin hem de proje üretmenin en önemli amaçlarından biri haline getirilmelidir. Öğrencilerin başarılı olmaları için o derslerde aktif olarak görev almaları gerekmektedir. Proje üretmeye karşı tutumu öğretmen, okul, aile, öğrenci arkadaşları, çevre vb. etkiler belirler.

Dersler esnasında öğrencilere daha çok aktif olarak bilgi aktarılmaya çalışılmaktadır. Zaman problemi ortaya çıkmaktadır. Ancak kulüp çalışmalarında öğrenciler proje üretmek için vakit bulabilirler. Kulüp çalışmalarında proje üretmeye yönelik hazırlanacak programlar öğrencilere olumlu etki yapacaktır. Yıl içinde yapılacak çalışmalar, MEB’in belirlediği çerçeveler dâhilinde öğrencilerin ilgi ve yetenekleri göz önünde bulundurularak hazırlanmalıdır. Özellikle Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü proje çalışmaları için çok ideal bir kulüptür. Aşağıda kulüp çalışmasında yapılacak örnek bir plan bulunmaktadır. PROJE DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ

EYLÜL Öğrencilerin Belirlenmesi. Kulüp Çalışmaları hakkında bilgi verilmesi

EKİM: Kulüp görev dağılımının belirlenmesi. Yönetim ve denetim kurulunun oluşturulması. Yönetim ve denetim kurulundaki öğrencilerin görevlerinin açıklanması. Eğitici kulüp iç yönetmeliğinin ve tüzüğünün hazırlanması.

KASIM: Bilim kavramının açıklanması. Bilim insanlarının yaptığı bilimsel çalışmalar hakkında örnekler verilmesi. Bir bilim insanının hayatının tartışılması.

ARALIK: Günümüzde en çok kullanılan icatların incelenmesi. Bunlardan birinin belirlenip keşfedilme basamaklarının tartışılması.

OCAK: Projenin tanımının yapılması. Proje hazırlama basamaklarının tanıtılması. Problemin üzerinde durulması

ŞUBAT: Kulüp öğrencilerden problem örneklerinin getirilmesi. En fazla hissedilen problemlerin belirlenmesi. Problemlere çözüm önerileri sunulması.

MART: Öğrencilerin tercih ettikleri probleme alternatif çözüm önerilerini sunması ve bir tanesinin tercih edilmesinin sağlanması.

NİSAN: Projelerin gerçekleştirilmesi için hazırlıklar. Uygulama aşamaları.

MAYIS: Proje taslaklarının tartışılması. Farklı önerilerin gündeme alınması. Eleştiriler kapsamında projelerin geliştirilmesi. Projelerin son halinin verilmesi.

HAZİRAN: Okul Proje Sergisi (Bilim Şenliği) açılması. Öğrencilerin projelerinin sergilemeleri. Kulüp çalışma raporunun hazırlanması

SONUÇ: Öğrencilerin bilimsel süreç becerileri kazanması ve benimsemesi için süreç içinde aktif olması gerekmektedir. Proje üretme basamaklarında sürekli görev alan öğrenciler bu becerileri daha kolay kazanacaktır. Kazanılan beceriler olumlu tutum olarak hem derslerine hem de hayatlarına yansıyacaktır.

Tutum, değişmesi çok zaman alan bir olgudur Tutum, değişmesi çok zaman alan bir olgudur. Bir konu hakkında tutumumuzu değiştirmek için üzerinde uzun süreli çalışma yapılmalıdır. Bazı araştırmalarda (Genç, 2007) uzun süreli çalışmalara rağmen tutum değişmez iken, bazı araştırmalarda ise (Yenice, 2003; Genç, 2007a) tutum olumlu yönde değişmiştir.

Tutumun değişmesi özellikle eğitimde, o derse karşı ilgiyi değiştireceğinden önemlidir. Derse karşı olumlu tutum geliştiren öğrencilerin tutumlarını da daha iyi düzeye götürmenin ötesinde olumsuz veya nötr tutum geliştiren öğrencilerin tutumlarında bir iyileştirme gerçekleştirmek çok önemli bir adım olacaktır. Tutum düzeyi artan öğrencinin derse ilgisi artacağı gibi başarısı da artacaktır. Öğrencilerin kulüplere katılımı gönüllülük esasına göre yapılıp, etkinliklere dâhil edildiklerinde tutumlarının daha da artacağı düşünülmektedir.

KAYNAKLAR Bilgin, İ., A., Karaduman. (2005). İşbirlikli Öğrenmenin 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen Dersine Karşı Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi, İlköğretim-Online, 4(2), 32–45, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr Erişim Tarihi: 22.02.2006 Genç, M. (2007). İşbirlikli Öğrenmenin Problem Çözmeye ve Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Genç, M. (2007a). Bilim-Fen Ve Teknoloji Kulübü Çalışmalarının Öğrencilerin Fen Tutumlarına Etkisi. 1.Ulusal İlköğretim Kongresi: İlköğretimde Eğitim ve Öğretim. Hacettepe, Ankara. Yenice, N. (2003). Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi Öğretiminin Öğrencilerin Fen Ve Bilgisayar Tutumlarına Etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET October 2003 ISSN: 1303-6521 Volume 2, Issue 4, Article 12.B.

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler….