C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

Sınav ve Test Tekniği Her işin bir tekniği vardır.
KARİYER YOLCULUĞUNDA İLK ADIMLAR
Powerpoint Sunum İlkeleri
C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ.
Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
SUNUMMAT MATEMATİK SİSTEMİ SAYESİNDE BİR KÂBUS OLMAKTAN ÇIKTI.
Yıldız Teknik Üniversitesi
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
1 Sınavlarla İlgili Genel Konular ÖSYS’deki Değişiklikler / Yenilikler  2010 ÖSYS’de önemli değişiklikler:   Haziran ayında yapılacak Lisans.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ DİL HAZIRLIK OKULU
RAID Nedir?.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
TEST – 1.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
Bilinçli Tercih Seminerine HOŞGELDİNİZ İÇERİK 1.Tercih listesini oluşturmadan önce yapılması gerekenler 2.Sıklıkla yapılan tercih hataları 3.Tercihlerinizi.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı,2010 da başlıyor! YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı,2010 da başlıyor! YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı Rehberi YGS,Yükseköğretime.
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
(Sınavdan önceki 1-2 gün) Pikniğe gitmenizi tavsiye etmiyoruz.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
1 C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAV DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ FORMU Atina-Tesaloniki 2013.
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Sınava Doğru Sınav Öncesinde bilinmesi ve yapılması gerekenler.
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
Matematikten Neden Korkarız?
Özlem DÜZGÜN Psikolojik Danışman. Yerleştirme sınavları içerik bakımından oldukça fazla konu kapsayan, psikolojik olarak ise bireyde gerginlik yaratan.
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Sınava Doğru Sınav Öncesinde bilinmesi ve yapılması gerekenler
SINAVA YAKLAŞIRKEN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
TEOG SINAV KILAVUZU BİLGİLENDİRMESİ
İnternet Okur Yazarlığı
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
TURLAMA YÖNTEMİ Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine göre 5’e ayrılmaktadır. göre 5’e ayrılmaktadır.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Sınava Doğru Sınav Öncesinde bilinmesi ve yapılması gerekenler
Test Çözme Teknikleri.
2017-ALES Sonbahar Dönemi Bina Sınav Sorumlusu Görevli Eğitimi
SINAVA YAKLAŞIRKEN.
2018 KPSS- Ortaöğretim (KAMU PERSONEL SEÇME SINAVI) GÖREVLİ EĞİTİMİ
KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI (2018 KPPS GK-GY-EB) GÖREVLİ EĞİTİMİ
YABANCI DİL BİLGİSİ SEVİYE TESPİT SINAVI (2018 YDS) GÖREVLİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
1 EXCEL DE VERİ TABANI (DATABASE) İŞLEMLERİ Excel de bir veritabanı oluşturulabilir veya başka programlarda (Access gibi) oluşturulmuş olan Veri Tabanları.
Sunum transkripti:

C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ

SINAVLA İLGİLİ TEMEL BİLGİLER Sınav süresi: 25 dakika Sınava katılım biçimi: Adaylar ikişer olarak sınava alınır ve birbirleriyle konuşur.

İÇERİK: a. Isınma: Sınav görevlisi her bir adaya birkaç ısınma sorusu sorar (yaş, okul / iş, hobiler) [Değerlendirilmez] Her iki aday için 1 dakika. b. Açık uçlu yanıt: Aday, sınav görevlisi tarafından sorulan tek bir soruyu belli bir konudaki fikrini ifade ederek ve savunarak yanıtlar. Her iki aday için 4 dakika. c. Başkalarına bilgi iletme ve açık uçlu karşılıklı konuşma: Adaylar Yunanca bir metinden bir girdiye dayalı soruyu cevaplamak üzere bir karşılıklı konuşma yaparlar. Her iki aday için 15 dakika.

SINAV GÖREVLİSİNİN / ADAYIN ROLLERİ: 1. etkinlikte sınav görevlisi adaylarla konuşmaz; sadece soru sorar ve her aday yanıt verir. 2. etkinlikte (başkalarına bilgi iletme ve açık uçlu karşılıklı konuşma) sınav görevlisi normalde adaylarla konuşmaz; soruyu açıklar ve adaylar birbirleriyle konuşurlar. Ancak, eğer bir aday, konuşmayı yürütemezse sınav görevlisi muhatap rolünü üstlenebilir.

SINAV MALZEMELERİ: Aday kitapçığı aşağıdakileri içerir: Sınav hakkında bilgiler ve nasıl yürütüleceğine ilişkin bir kılavuz. Sözlü sınav değerlendirme ölçütleri formu. Yunanca metinler. Her sayfada bulunan başlıklar, metin- lerden belirlenen konuyu ve bağlamı gösterir. DİKKAT! Son sayfa (s. 16) s. 8 ve 13’teki metinlerle ilgili yedek metinler içerir. Sınav gününün sonunda, eğer 3 aday sona kalırsa ve 2. etkinlik iki yerine üç adayla yapılmak zorunda kalınırsa, bu metinler kullanılabilir.

SINAV GÖREVLİSİNİN PAKETİ: Sınav Görevlisinin paketinde bulunanlar: Sınav konuları (1. Etkinlik ve 2. Etkinlik için sorular), C1 düzeyi sözlü sınav için muhatap çerçevesi, Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar için bir hatırlatma, C1 düzeyi için Değerlendirme Ölçeği.

SINAV SÜRECİ (1): Sınav boyunca sınavın yapıldığı salonda 2 değerlendirici ve iki aday bulunur. Her iki değerlendirici adayı değerlendirir ve Sözlü Performans Değerlendirme Formu’ndaki kendi bölümlerini doldurur. 1. Değerlendirici rolünü üstlenen kişi uzakta oturur ve sessiz kalır. Dinler, gözlemler, notlar alır ve her adayın performansı için Sözlü Performans Değerlendirme Formu’nu kullanarak not verir. Sınav Görevlisi rolünü üstlenen kişi ise iki adayın karşısında oturur, sınavı yürütür ve adaylarla etkileşimde bulunur. Notlarını, onlar sınav salonunu terk ettikten sonra verir. Dolayısıyla, sınav görevlisi rolünden ayrı, 2. Değerlendirici rolü de vardır.

SINAV SÜRECİ (2): Adayların hangi sırayla konuşacakları belirlenmiştir. Buna göre, eğer 1. Etkinlikte sorulan soruya ilk olarak Aday A yanıt verdiyse 2. Etkinlikte Aday B ile başlanacaktır. Değerlendiriciler rollerini sık olarak değiştirmelidir. Her 2-3 aday çifti ile sözlü sınav yürüttükten sonra rollerini değiştirmeleri tavsiye edilir. Yine de rollerin değişim sıklığı onlara bağlıdır. Sözlü sınavı yürüten her iki kişi de sınavın başarılı bir şekilde yürütülmesinde eşit derecede sorumludur.

SINAV GÖREVLİLERE ÖNERİLER (1): Sözlü sınav başlamadan önce: En az 1,5 saat öncesinde sınav için hazırlık yapmayı unutmayın. Aday Kitapçığı’nı ve Sınav Görevlisinin Paketi’ni sizin için ayrılan odada çalışabilirsiniz. Diğer sınav görevlisiyle birlikte çalışın, soruları ve metinleri tartışın, her bir sorunun ne gerektiğini anlamanız için birbirinize yardımcı olun.

SINAV GÖREVLİLERİΝΕ ÖNERİLER (2): Birkaç soruyu ortağınızla canlandırın ve nasıl işlediklerini görün. Sınav Görevlisinin Paketi’nde bulunan Muhatap Çerçevesi’ni çok iyi öğrenin. Sınav görevlilerinin sözlü sınav seminerleri için hazırlanan broşürlerde yer alan bilgileri önceden çalışarak kendilerini hazırlamış olmaları beklenmektedir. Yine de Sınav görevlisinin Paketi’nde yer alan Değerlendirme Ölçeği’ni, değerlendirme ölçütlerini hatırlamak üzere dikkatli bir şekilde okuyun.

AYRICA: Sözlü sınavı hangi sınav salonunda yürüteceğinizi ve ortağınızın kim olacağını öğrenin. Kimin ilk sınav görevlisi olacağına karar verin. Sınav salonundaki sıraların düzgün bir şekilde yerleştirildiğinden emin olun.

AŞAĞIDAKİLERE DİKKAT EDİN (1): Adaylar yan yana oturacak, Sınav görevlisi adayların tam karşılarında oturacak, 1. Değerlendirici’nin oturduğu sıra, adaylardan biraz uzakta olacak, ancak onlarla görsel temas sağlaması mümkün olacak.

AŞAĞIDAKİLERE DİKKAT EDİN (2): Sınavı yürütmek için gerekli olan malzemenin yanınızda olduğundan emin olun. Aday Kitapçığı’nı ve konu ve soruları içeren Sınav Görevlisi Paketi’ni yanınızda sınav salonuna getirin. Sınav salonunda iki Aday Kitapçığı’nın daha bulun-duğundan emin olun. Salonda üç adayın bulunması gereken durumlarda ise üçüncü adaya ortağınızın kitapçığını verin.

SÖZLÜ SINAV SIRASINDA UNUTMAYIN: Sınav görevlisinin paketinde: 1. Etkinlik için, hem genç hem de daha yaşlı adaylara sorulacak konular bulunmaktadır. Aday hakkında bildiklerinizi göz önünde bulundurarak, her bir aday için farklı bir konu seçin. 2. Etkinlik için, her bir çift Türkçe metinle kullanılmak üzere en az iki soru bulunmaktadır.

MALZEMEYİ KULLANIRKEN (1): 1. Etkinliği yürütürken, soruyu değiştirmeyin ya da başka bir biçimde ifade etmeyin. Eğer adaylardan biri tereddüt yaşıyorsa soruyu bu kez daha yavaş biçimde tekrar edin, eğer aday isterse tek bir sözcüğü açıklayabilirsiniz. 2. etkinlikte, konuşma durma noktasına gelirse, ilerlemezse ya da adaylardan biri diğerinin konuşmaya katılmasını engelleyecek biçimde söz sırasını bırakmıyorsa konuşmanın akışını kolaylaştırmak için müdahale edin.

MALZEMEYİ KULLANIRKEN (2): Eğer iki adaydan biri, Türkçe metindeki bilgiyi yeniden iletemiyorsa, bu, karar verme sürecini imkânsız hale getirir. Bu nedenle, adaya metindeki bilgiyi yeniden düzenleyerek ileteceğini hatırlatmak üzere müdahalede bulunmak zorunda kalabilirsiniz. Eğer iki adaydan biri, 2. etkinliğin gereklerini yerine getirmekte tamamen yetersiz kalıyorsa, diğer adayla konuşmayı devam ettirmek üzere muhatap rolünü sınav görevlisi üstlenir.

MALZEMEYİ KULLANIRKEN (3): Genel olarak, 1. ve 2. etkinlikleri yürütürken verilen soruyu ya da işi değiştirmemelisiniz, ancak belli bir işte bir problemle karşılaşan adaya yardım edebilir, onu cesaretlendirebilirsiniz. Sınav görevlisi tarafından adaylara yapılan herhangi başka bir yardım final notu verilirken göz önünde bulundurulmalıdır. Her aday çifti için farklı metin çiftleri seçin, metinleri seçerken adayların yaş, cinsiyet, eğitim durumu, toplumsal konumu ve ilgi alanları gibi özelliklerini göz önünde bulundurun.

MALZEMEYİ KULLANIRKEN (4): Konuları, soruları ve metinleri adayın profilini göz önünde bulundurarak rastlantısal çeşitlilikle kullanmanız beklenmektedir. Bütün konuları, soruları ya da metinleri kullanmanız beklenmemektedir ya da tümünü birden fazla durumda kullanmanız gerekmemektedir.

AYRICA AKLINIZDA BULUNSUN (1): Sınavdan önce ya da sınav sırasında soru ya da sorunlarınız olursa Sınav Merkezi Komisyonu’na başvurun. Mola vermek isterseniz Sınav Merkezi Komisyoyonu’na haber vermeyi unutmayın. Sınav salonunda, SİGARA İÇMEK, CEP TELEFONU KULLANMAK ve BİR ŞEYLER YEMEK YASAKTIR.

AYRICA AKLINIZDA BULUNSUN (2): HİÇ KİMSE İŞİNİZE MÜDAHALE EDEMEZ. Sınav salonunda hiç kimse yanınızda duramaz, sizi ya da adayları rahatsız edemez. Adaylarla yalnızca Türkçe iletişim kurun. Zamanın sınırlı olduğunu unutmayın, bu yüzden her bir adayın her etkinliği için orantılı zaman ayırın.