ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
Advertisements

3-7 Haziran 2013 Su Yönetimi Yaz Okulu
E-MEVZUAT GRUBU ÇALIŞMALARI
EĞLENCE YERİ GÜRÜLTÜSÜ KONTROLÜ
İZİN İRTİFAK İŞLERİ SIKÇA SORULAN SORULAR
PHARE TWINNING PROJECT TR 04-IB-EN- 04 TRAINING NATURAL MINERAL WATER 11 TO 15 JUNE Endüstriye yönelik eğitim Şişelenmiş sulara uygulanan gıda güvenliğinin.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
OSB’LERİN BELEDİYE VERGİLERİ KARŞISINDAKİ DURUMU
Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Mali Problemleri
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Orman Amenajman Planlarında Su Fonksiyonunun Geliştirilmesi
T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRE SAĞLIĞI İLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KURUMUMUZCA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER;
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
HAVZA İLE İLGİLİ HEDEFLENEN ÇALIŞMA (YANSI 13) HAVZA TEŞKİLATLANMASI YOLUYLA YENİDEN YAPILANMA 1.1. HAVZA TEŞKİLATI 2.2. HAVZA YÖNETİM HUKUKU 3.3. HAVZA.
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
ATIKSU YÖNETİMİ Çevre ve Orman Bakanlığı ÇYGM-Su ve Toprak Yönetimi
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
HEDEFLENEN ÇALIŞMA SU İLE İLGİLİ, 1. HAVZA İLE İLGİLİ, 2.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
NORM KADRO UYGULAMALARI
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
TÜRKİYE’DE HAVZA YÖNETİMİNE GEÇİŞ ve FAYDALARI
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Mevcut Durum Proje Çıktıları Çevresel Kalite Standartlarının Uygulama Adımları Uygulamada Karşılaşılacak Olası Sorunlar ve Aksaklıklar Çözüme Yönelik.
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
2 Su tahsisi, suyun paylaşımını ifade etmektedir. Sektörel su tahsisini maksadı, havzalar ölçeğinde suyu kullanan paydaşlar/sektörler arasında su paylaşımının.
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
Boğazköy Barajı; ha alanın sulanması amacıyla inşa edilmiştir. Toplam drenaj alanı 1196,97 km 2 olup, 2010 yılında su tutulmaya başlanmıştır.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Havza Paydaşlar Toplantısı Genel Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok DSİ 6. Bölge Müdürlüğü Tesisleri Adana 19 Kasım 2015.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2 1.HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİ 2.SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ 3.ÜLKEMİZDE HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİNE GEÇİŞ 4.HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARI 5.NEHİR HAVZA YÖNETİM PLANLARI.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
TEŞKİLAT VE YÖNETİMİ GELİŞTİRME
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürlüğü SU KANUNU TASARISI TASLAĞI

Su Kanunu’nun Yenilenmesine Neden İhtiyaç Duyuldu? 1- 1926’da çıkarılan 831 sayılı Sular Hakkında Kanun’un ihtiyaca cevap vermemesi Su yapıları (HİÇBİR BARAJ, HATTA YAPAY GÖLET YOKTU) Sanayinin su ihtiyacı Hidroelektrik enerji üretimi Yer altı suyu kullanımı Sulama Atıksu yönetimi Alıcı ortam kirlenmesi Su özel sektörü Doğal hayatı koruma 2- Mevcut su mevzuatındaki yetki ve sorumluluk karmaşası: Yetkili ve sorumlu kurum ve kuruluşların koordinasyonu Orman Su İşleri Bakanlığı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Sağlık Bakanlığı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı İçişleri Bakanlığı (Belediyeler, Ruhsat) Kültür ve Turizm Bakanlığı 3- AB Su Çerçeve Direktifi ile uyum ihtiyacı 4- Su ile ilgili mevzuattaki boşlukların doldurulması 5- Suyun sadece miktarının değil kalitesinin de dikkate alınma zorunluluğu

SU İLE İLGİLİ KANUNLAR 831 sayılı Sular Hakkında Kanun (1926) 927 sayılı Sıcak ve Soğuk Maden Sularının İstismarı ile Kaplıcalar Tesisatı Hakkında Kanun (1926) 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu (1930) 4373 sayılı Taşkın Sulara ve Su Baskınlarına Karşı Korunma Kanunu (1943) 7478 sayılı Köy İçme Suları Hakkında Kanun (1960) 167 sayılı Askeri Garnizonların İçme ve Kullanma Sularının Temini Hakkında Kanun (1960) 1053 sayılı Belediye Teşkilatı Olan Yerleşim Yerlerine İçme, Kullanma ve Endüstri Suyu Temini Hakkında Kanun (1968) 1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu (1971) 2560 sayılı İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun (1981) 2674 sayılı Karasuları Kanunu (1982) 3621 sayılı Kıyı Kanunu (1990) 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu (2004) 5393 sayılı Belediye Kanunu (2005) 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu (2005) 2872 sayılı Çevre Kanunu (2006) 5686 Sayılı Jeotermal Kaynaklar ve Doğal Mineralli Sular Kanunu 2007 6107 sayılı İller Bankası A.Ş. Kanunu (2011)

SU İLE İLGİLİ KANUNLAR 442 sayılı Köy Kanunu (1924) 743 sayılı Türk Kanun-i Medenisi (1926) 2510 sayılı İskân Kanunu (1934) 5516 sayılı Bataklıkların Kurutulması ve Bunlardan Elde Edilecek Topraklar Hakkında Kanun (1950) 2819 sayılı Elektrik İşleri Etüt İdaresi’nin Teşkiline Dair Kanun (1935) 3083 Sulama Alanlarında Arazi Düzenlemesine Dair Tarım Reformu Kanunu (1984) 505 sayılı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun (1985) 3998 sayılı Mezarlıkların Korunması Hakkında Kanun (1994) 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu (2001 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilatı ve Kurulması hakkında KHK(2011), 645 sayılı Orman ve Su İşleri Bakanlığının Teşkilatı ve Kurulması hakkında KHK (2011), Su Ürünleri Tüzüğü (1973)

YENİ SU KANUNUNUN GETİRİLERİ - I Su Yönetimindeki Çok Başlılığın Önüne Geçilmesi Havza Esaslı Su Yönetimi Havza Esaslı Tahsis Suyun Miktar ve Kalite Olarak Yönetimi Suyun Devletin Mülkiyet ve Tasarrufunda Olması Tam Maliyet Prensibi (Kullanan/Kirleten Öder) Su Yönetimine Paydaşların Katılımı 8) Su Yönetiminde Koordinasyon Sağlanması 9) Taşkın Yönetim Planları Hazırlanması ve İmar Planlarında Bunların Dikkate Alınması,

YENİ SU KANUNUNUN GETİRİLERİ - II 10) Ulusal Su Planı Hazırlanması 11) Su Yönetimi Üst Kurulu'nun Oluşturulması 12) Doğal Mineralli Suların Su Kanunu Kapsamına Alınması 13) Ulusal Su Bilgi Sisteminin Kurulması 14) Alıcı Ortam Bazlı Deşarj Standardı 15) Su Kullanımında ve Su Yapılarının İnşasında Doğal Hayatın Dikkate Alınması 16) Suyu Usulsüz Kullanan ve Kirletenlere Caydırıcı Ceza 17) AB Su Çerçeve Direktifine Uyumun Sağlanması

KANUN BÖLÜMLERİ KANUN; 5 Bölüm 32 Madde 3 Geçici Madde den oluşmaktadır.

KANUN BÖLÜMLERİ İÇERİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Maksat, Kapsam, Tanımlar, Genel Hükümler, İlkeler, Faydalanma Öncelikleri MAKSAT;Su kaynaklarının; Sürdürülebilir şekilde korunması, Kullanılması, İyileştirilmesi, Geliştirilmesi, Su ile ilgili bilgilerin toplanması, İzlenmesi, Havza bazında etüt ve planlamalarının yapılması, Kullanım önceliklerinin belirlenerek tahsislerinin tek merciden yapılması, Su yönetiminde etkinlik ve katılımın geliştirilmesinin sağlanması KAPSAM; Denizler hariç, kıyı suları dahil yüzeysel,yeraltı su kaynakları,Doğal ve Mineralli sular (toplam mineral muhtevası 1000 mg/L ve daha yüksek olan)

KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA Genel hükümler (1) Su kaynakları, ilgili bulunduğu arz’ın malik ve zilyedinden bağımsız olarak Devlet’in hüküm ve tasarrufu altındadır. (2) Su kaynakları arazinin bütünleyici parçası değildir. Bir taşınmaza malik ve/veya zilyet olmak, taşınmazın altında, üstünde veya civarındaki su kaynakları üzerinde ayni bir hak tesis etmez. Ancak, su kaynaklarının bulunduğu arazinin malik veya zilyedinin, bu taşınmaz için ihtiyaç duyduğu ölçüde su kaynakları üzerinde öncelikle faydalanma hakkı vardır. Bu maddeler ile; Yüzey, yeraltı, kıyı ve geçiş sularının Devlet’in hüküm ve tasarrufunda olduğu hükme bağlanmıştır. Arazi sahibinin yeraltı suyunu sınırsızca kullanma yetkisi kaldırılmıştır. Arazi sahibine ihtiyaçları ölçüsünde yeraltı suyunu kullanma önceliği tanınmıştır.

Su kaynaklarının Kamu yararına en uygun şekilde değerlendirilmesi, KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA İlkeler Su Kullanım Önceliği Su kaynaklarının Kamu yararına en uygun şekilde değerlendirilmesi, Su Kaynaklarının Kalite ve Miktarın Korunması Tam Maliyet Esası Ulusal Su Planı ve Havza Esaslı Yönetim

KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA İKİNCİ BÖLÜM Su Kaynaklarının Planlanması ve Geliştirilmesi, Korunması, İzleme ve Denetim, Su Yönetimi Yüksek Kurulu Ulusal Su Planı hazırlanması Havza Yönetim Planlarının hazırlanması Taşkın Yönetim Planlarının hazırlanması Su Kaynaklarının Korunmasına dair esaslar, İzleme ve Denetim faaliyetlerinin tek elden, Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından, yapılması (Denetleme yetkisi, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğüne, İl Özel İdarelerine, Büyükşehir Belediye Başkanlıklarına devredilebilir hükmü eklenmiştir) Su Havzaları Yönetimi Yüksek Kurulunun Kurulması

KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Su Kaynaklarının Tahsisi, Su Tahsis Sicili, Belgeler, Havza Su Tahsis Heyeti ve Su Bilgi Sistemi Havza Su Tahsis Planları Su Kaynaklarının Tahsisi Havza Su Tahsis Heyeti Münferit Tahsisler, Belgeler, Teminat, Harç, İşletme Ruhsatı Ticari Maksatlı Tahsislerde Yönetim Hizmetleri Karşılığı Bedel Tahsili Su Tahsis Sicili Su Bilgi Sistemi Münferit Su Tahsisi (en fazla 49 yıl) İrtifak ve Kamulaştırma Rehin, Haciz ve İhtiyati Tedbir

KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli Hükümler Koordinasyon Sınıraşan sular Sorumluluk Ücretlendirme Yasak fiiller Cezai Hükümler İdari para cezalarında yetki

KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli Hükümler Ücretlendirme (Su kaynaklarının verimli kullanımı ve korunması için yapılan hizmet, yatırım ve diğer masrafları karşılamak için arıtma yapılsa dahi standardın altındaki kirletici karşılığı Kirletme Ücreti alma hakkı) DSİ tarafından su tahsis belgesi düzenlenmek suretiyle su tahsis edilenlerden, tahsis edilen suyun metreküpü (m3) üzerinden yönetim hizmetleri ücreti alınır. Yönetim hizmetleri ücreti, Orman ve Su İşleri Bakanlığının teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca kararlaştırılır Su kaynaklarının verimli kullanımı ve korunması için hizmet, yatırım ve diğer masrafların bedeli, kullanıcı veya faydalanıcıdan tam maliyet prensibi esas alınarak, hizmet ve yatırımı yapan idarelerce tahsil edilir. Büyükşehir Belediyeleri Su ve Kanalizasyon İdarelerince tahsil edilen su ve atıksu uzaklaştırma bedelinin % 1’i katkı payı olarak tahsil edilir.

KANUN BÖLÜMLERİ AÇIKLAMA BEŞİNCİ BÖLÜM Son Hükümler Kaldırılan ve değiştirilen hükümler Bu Bölümde yürürlükten kaldırılması veya bazı hükümlerinde değişiklik yapılması öngörülen mevzuat maddeleri sıralanmıştır. Geçici Maddeler

TASLAK KANUN METNİ

ARZ EDERİM