Oyun Oyunlaştırma Yöntemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

ÖĞRETİM YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
ROL OYNAMA.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Yaratıcı Drama.
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
DÜN BUGÜN YARIN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
HATALARIMIZ ve SONUÇLARI
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Rol Oynama Nedİr ? Rol oynama yöntemi, öğrencilerin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. 
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
Matematikten Neden Korkarız?
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
LİDER KİM?.
SINAV KAYGISI.
PROJENİN ADI: MERAK KORİDORU PROJEYİ UYGULAYAN OKUL: ÇİĞDEMLİK İLKOKULU PROJENİN AMACI: Öğrencilere Merak Uyandırıcı Sorular Sorarak Bilgiye Çeşitli.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
© 1 Program Yürütme Kılavuzu (Motive Etme) Abdulmuttalip ŞAHİN Master Formatör Aralık 2003.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 7
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Sunum transkripti:

Oyun Oyunlaştırma Yöntemi Bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek canlandırmaktır. Öğrencilerin bir yaşantıyı,bir kavramı,ders ünitelerinden belli konu yada temaları yaşayarak,canlandırarak,oynayarak öğrenmelerini sağlayan bir süreç, eğitsel bir ortamdır.Bir metni düz anlatımdan çıkarılarak yaşamda gerçekleşme şeklinin bulunması,bu tutumun bir beceri halini alması yönünde çalışma yapılmasıdır. Yada bir konu,bir olay yada durumun roller verilmesi yoluyla ve hareket,mimik,jest ve sözlerle canlandırılmasıdır.

Avantajları: Temel yapıları pratikte görmeye yardımcı olur. Gerçek yaşamdaki olaylara benzer durumları sınıf ortamına aktarır. Düşünmeyi, bağımsız araştırma kurgulayıp yürütmeyi ve öğrencilerin gerçek problemleri daha iyi anlamalarını sağlar.

TARTIŞMA AŞAMASI Öğrencilerden birisi onların arasında oylama yoluyla lider olarak seçilir.Yalnız bu kişi tarafsız olması açısından oyunculardan birisi olmamalıdır. Lider, yapılan çalışmalarda ki rollere ilişkin açık uçlu sorular sorarak bir tartışma ortamı yaratır. Öğretmen iyiye, kötüye karar verici bir durumda olmamalıdır. * Arkadaşlarımız hayal güçlerini kullandılar mı? * Hangi pencereden baktıklarını hemen anlayabildiniz mi ? * Oynarken ne hissettiniz? Neler yaşadınız? * Herhangi bir güçlük çektiniz mi? nerede güçlük çektiniz? Gibi sorularla etkinliğin tartışılması ve gözden geçirilmesi gerçekleştirilir.