Oyun Oyunlaştırma Yöntemi Bir olayı,oyunu,yaşantıyı tiyatro tekniklerinden yararlanarak,geliştirerek canlandırmaktır. Öğrencilerin bir yaşantıyı,bir kavramı,ders ünitelerinden belli konu yada temaları yaşayarak,canlandırarak,oynayarak öğrenmelerini sağlayan bir süreç, eğitsel bir ortamdır.Bir metni düz anlatımdan çıkarılarak yaşamda gerçekleşme şeklinin bulunması,bu tutumun bir beceri halini alması yönünde çalışma yapılmasıdır. Yada bir konu,bir olay yada durumun roller verilmesi yoluyla ve hareket,mimik,jest ve sözlerle canlandırılmasıdır.
Avantajları: Temel yapıları pratikte görmeye yardımcı olur. Gerçek yaşamdaki olaylara benzer durumları sınıf ortamına aktarır. Düşünmeyi, bağımsız araştırma kurgulayıp yürütmeyi ve öğrencilerin gerçek problemleri daha iyi anlamalarını sağlar.
TARTIŞMA AŞAMASI Öğrencilerden birisi onların arasında oylama yoluyla lider olarak seçilir.Yalnız bu kişi tarafsız olması açısından oyunculardan birisi olmamalıdır. Lider, yapılan çalışmalarda ki rollere ilişkin açık uçlu sorular sorarak bir tartışma ortamı yaratır. Öğretmen iyiye, kötüye karar verici bir durumda olmamalıdır. * Arkadaşlarımız hayal güçlerini kullandılar mı? * Hangi pencereden baktıklarını hemen anlayabildiniz mi ? * Oynarken ne hissettiniz? Neler yaşadınız? * Herhangi bir güçlük çektiniz mi? nerede güçlük çektiniz? Gibi sorularla etkinliğin tartışılması ve gözden geçirilmesi gerçekleştirilir.