Yaşam Boyu Öğrenme S.221-225 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişsel Alan Kuramları ve Eğitim Programları S.37-47
Advertisements

BİLİŞSEL SÜREÇLER Abdurrahman İNAN
Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
GESTALT KURAMINDA ÖĞRENME YILMAZ TORUN
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Gözlem Yoluyla Öğrenme Süreçleri Ali ÇOBAN AKIN
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Öğretim Teknikleri - III
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Mesleki Rehberlik.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SINIF YÖNETİMİ.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Yaşam Boyu Öğrenme S.221-225 Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR 2005-2006 Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.

Birey için yaşam boyu eğitim, onunu bütün yaşamı boyunca öğrenmesini zorunlu kılar. Eğitim kurumu için yaşam boyu eğitim ise, birey ne zaman ve ne kadar ihtiyaç hissederse ona o eğitimi götürme anlamı taşır. Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle şekillendirilen eğitim,herkese ihtiyacı olan eğitimi, ihtiyaç duyduğu anda ve olanaklarına uygun yerde vermeyi amaçlayan eğitim olarak belirtilmektedir.

Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, dört öğrenci türüne hizmet verilmektedir; Tümevarım yada buluş yoluyla öğrenenler; Kendi öğrenimlerini kendileri düzenlemek isteyenler; Rehberliğe ihtiyaç duyanlar, ancak bireysel eğitim programı isteyenler; Grup içinde öğrenmek isteyenler.

Biçimsel ve örgün eğitim kurumları, bireylerin hayata ve mesleğe hazırlanmaları için yeterli zaman aralığında değildir. Bireyin okulda öğrendikleri ile hayatı boyunca işlerini başarı ile yapabileceği görüşü günümüzde geçerliliğini yitirmiştir. Yaşam boyu öğrenme şu üç unsuru kapsamaktadır; 1. Süreklilik 2. Yaratıcılık 3. Öğrenme

Süreklilik Eğitim süreci, yaşamın ilk yıllarından sonuna kadar devam eden bir süreçtir. Bireylerin eğitimsel gelecekleri ve kişiliklerindeki değişimler, okulda yada üniversitede edindiği fikirleri ve alışkanlıkları; gençliğinde aldığı eğitim tarafından şekillenmektedir Yaşam boyu öğrenme birey ile yaşadığı toplum arasında ilişki kurmayı amaçlamaktadır.

Yaratıcılık Yaratıcılık yalnızca orijinal nesneler üretmek değildir. Bireylerin kendi potansiyellerini fark etmeleri ve buna göre kendi yaratıcılığını geliştirmesi söz konusudur. Yaratıcılık öğrencilerin etkin olmalarını gerektirmektedir. Geleneksel okullarda ise öğrenciler kendi ilgilerini araştırmak olanağına sahip değillerdir.

Öğrenme Yaratıcılıkta olduğu gibi birey kendi yaptıklarıyla daha anlamlı öğrenmeler oluşturabilmektedir. Soru sormayı öğrenme, yaşayabilmek için öğrenmenin gerekli bir öğesidir ve aynı zamanda öğrenmenin yaşam boyu devam etmesi için de önemlidir.

Yaşam boyu öğrenme ile ilgili ilkeler şöyle özetlenebilir; Daha fazla insanın bireysel olarak öğrenmelerini gerçekleştirmek, Açık öğretim ile bütün bireylere, istedikleri zaman, istedikleri yerde ve istedikleri biçimde öğrenme olanağı sunmak, Öneri servisleri ve danışmanlık hizmetleri ile bireylerin yüksek nitelikli ve doğru öğrenme seçeneklerini belirlemelerine yardımcı olmak, Toplum ve vatandaşlık bilincinin oluşturulması için eğitim ve öğretimi kullanmak, Küçük firmaları destekleyerek işçilerin gelişimlerini sağlamak, Kolay ve anlaşılır çalışmalarla, bireylerin öğrenmeye güdülenmelerini arttırmak.

Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle birlikte, eğitim programlarının hazırlanması sürecini yeniden gözden geçirme zorunluluğu ortaya çıkmaktadır. Bu düşünceden hareketle; Yaşam boyu öğrenme ilkesine göre program geliştirme çalışmaları şu şekilde yapılabilir: Bireylerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre öğretimin örgütlenmesi, yeri ve süresi bakımından büyük esnekliklere yer verilmelidir.

Program Geliştirme Süreci Okul ve iş hayatı arasındaki boşluğun doldurulması arzulanan amaçtır. Yaşam boyu eğitim olanağının sunulmasında, sorumluluğun bütün temel kurumlarca paylaşılmasının gerekliliği vurgulanmaktadır. Okul, aile, resmi kuruluşlar, işveren v.b bireylerin eğitiminde sorumluluk almalıdırlar.

Öğretim Stratejisi Öğrenme, okulda yapılan etkinliklerle sınırlı değildir. Önemli olan eğitimin nerede ve hangi yaşta meydana geldiği değil, bireyin ihtiyacına uygun olarak düzenlenmiş olmasıdır. Öğretim kurumları, programı öğrencinin bulunduğu yere götürmelidir.

Değerlendirme Eğitim, öğrencinin nerede ve nasıl öğrendiğini değil; ne bildiğini ölçmelidir. Okul dışında geleneksel olmayan çalışmalar için kalite kontrol araçları geliştirilmelidir.

YARATICI DÜŞÜNME Yaratıcı düşünmeyi okul ortamında geliştirebilmek için öğrencilerin kendilerini özgür hissedebilecekleri bir öğretme- öğrenme ortamında bulmalıdırlar. Yaratıcılık, 2-7 yaşlar arasında dramatizasyon, demonstrasyon, yaratıcı drama ve rol yapma gibi tekniklerle geliştirilebilir. 11-15 yaşlarında ise soyut işlemler dönemi başlamakta, bu dönemde şiir, öykü, anı yazma, resim yapma, bilimsel düşler kurma ve geliştirme gibi etkinliklere yer verilmelidir.

ELEŞTİREL DÜŞÜNME Eleştirel düşünme, temelde bilgiyi etkili bir biçimde elde etme, değerlendirme ve kullanma yeteneği ve eğilimine dayanır. Eleştirel düşünmenin beş ana kuralı bulunmaktadır. Bunlar: Tutarlılık Birleştirme Uygulanabilme Yeterlilik İletişim kurabilme

Tutarlılık: Eleştirel düşünen, düşüncedeki tezatlıkları ortadan kaldırabilmelidir. Birleştirme: Eleştirel düşünen; düşüncenin bütün boyutlarını ele alabilmelidir. Uygulanabilme: Kişi anlayabildiklerini de ekleyerek anladıklarını bir modele uygulayabilmelidir. Yeterlilik: Eleştirel düşünen kişi, deneyimlerini ve sonuçlarını sağlam bir şekilde oturtabilmelidir. İletişim kurabilme: Eleştirel düşünen kişi düşündüklerini birleştirerek anladıklarını çevresine anlaşılabilir bir şekilde iletebilmelidir.