YEŞİL DALGA SİSTEMİ AKILLI ULAŞIM SİTEMLERİ Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

Günümüz şartları altında insanların en büyük kaygısı artık can ve mal güvenliği haline geldi. Pek çok güvenlik sistemi artık karşılanamayacak kadar pahalı.
Diferansiyel Sürüş Sistemi E-posta:
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Mobit Bilişim Elektronik ve Kontrol Sistemleri Dış Tic. A.Ş.
Yazıcı ve Çok Amaçlı Ofis Makineleri Yönetimi
AUTOGUARD ARAÇ TAKİP KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMİ
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Gömülü Sistemler İçin Kullanıcı Ara Yüzü Tasarımı
Emre ERDEM Haziran 2013.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
SEDA ARSLAN TUNCER Android işletim sisteminde RGB histogram değerlerinin gerçek zamanlı olarak elde edilmesi SEDA ARSLAN TUNCER
Park Plus Pool Park Ödeme Hizmetleri
SOME-Bus Mimarisi Üzerinde Mesaj Geçişi Protokolünün Başarımını Artırmaya Yönelik Bir Algoritma Çiğdem İNAN, M. Fatih AKAY Çukurova Üniversitesi Bilgisayar.
Şehir Trafiği Yönetiminde Dinamik Sistemler ve Konya Büyükşehir Belediyesi Örneği R.Çağrı YÜZBAŞIOĞLU.
GSM ve BAZ İSTASYONLARI
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
Mayıs 2012.
ATC Araç Takip Sistemleri
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Akıllı Ulaşım Sistemleri
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
E-postanın nasıl kullanılır?
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
YAZILIM.
BİT’in Günlük Yaşamdaki Önemi
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
TRAFİK İŞARETLERİ
Araç Takip, Servis Takip ve Filo Yönetim Sistemleri
Mobil Uygulama Geliştirme
YENİ KELİMELER 12.DERSİN TERCEMESİ Günümüzde, yollardaki ulaşım araçları büyük bir hızla artmıştır. Bugün yollarımız otomobiller, kamyonlar, otobüsler.
Akıllı Ulaşım Sistemleri için Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları
BİLGİSAYAR NEDİR?.
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Bilişim Teknolojilerin Önemi, Kullanıldığı Alanlar, Dikkat Edilecekler.
Mobil İletişimin Gelişimi
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
2/21/ Üniversite kampüsümüzün sınırlarının genişlemesi, hastanelerin birleşmesi ve geleceğe yönelik olarak batı.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Ağ Donanımları Ağ Nedir ? Ağ Donanımları Bridge Hub Switch Router
Konu : Araçların Manevraları (Dönüşler)
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
Trafik Polisi Nedir? Trafik Polisi, trafiği yöneten veya trafik kurallarının uygulanmasını sağlayan polis memuru.trafiğipolis memuru.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
SAMET UÇAR
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Güvenli Sürüş Teknikleri
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
Sensörler Ders3 Aslı Ergün.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
Sunan: Gül TÜRKER Süleyman Demirel Üniversitesi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Büyük veri ? (big data).
Bilişim Teknolojileri Öğrt.
MİKRODALGALAR Hudayguli TAGANOV Hudayguli TAGANOV
İOS PLATFORMUNDA MOBİL TRAFİK CEZA BİLDİRİM UYGULAMASI
I-BEKCI SİSTEMİNİN KAMPUS ORTAMINDA KULLANIMI
Sunum transkripti:

YEŞİL DALGA SİSTEMİ AKILLI ULAŞIM SİTEMLERİ Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Hazırlayan:Hakan KAHVECİ

“ Yeşil Dalga Sistemi " nedir ? Yeşil dalga sistemi; ana arterlerde yakın ara ile yer alan trafik ışıklarında peşpeşe kırmızı ışığa yakalanmayı engellemek adına oluşturulmuş bir sinyalizasyon sistemidir. Seçilmiş olan güzergahlarda belirli bir hızda seyahat edildiğinde tüm trafik ışıklarından yeşil ile geçiş yapmayı mümkün kılan sistem, bu suretle de zaman ve yakıt tasarrufuna imkan vermektedir.

Yeşil dalga sistemi ile yasal hız limitlerine uyum bir avantaj teşkil ettiğinden, aynı zamanda hız limitlerine uyum da teşvik edilmiş olmaktadır. Yeşil dalga sistemi uygulanmış olan kavşaklarda tabela ile bu sistemin var olduğu bilgisi verilir ve uyulması gereken hız limiti belirtilir. İlk olarak Almanya’da ortaya çıkan bu uygulama son yıllarda dünya da yayılmıştır. Ülkemizde çok yaygın bir uygulama olmayan yeşil dalga sistemi,  yerel yönetimlerce artan oranda hayata geçirilmektedir.

Örnekleri ; İstanbul, İzmir, Ankara başta olmak üzere Trabzon, Bursa, Kayseri, Urfa ve bir çok ilde kullanılmaktadır . Balıkesir'in Edremit İlçesinde, çevre yolu trafiğinin daha rahat seyretmesi ve tasarruf amacıyla geliştirilen sinyalizasyonda “ yeşil dalga” sistemi, genişletiliyor. Edremit Kent Konseyi tarafından, ilçedeki trafik sinyalizasyonlarında, kavşaklar arasında kırmızı ışığa takılmadan 50 kilometre hızla seyahat etme imkânı veren bir örnek çalışma.

Yeşil dalga sistemi tünellere de uygulanabilir bir sitem bu sayede tünel giriş çıkışları ve tünel içerisindeki trafiği daha kolay yönetebilir olası kazaların önüne geçebiliriz. Bunun yanında yeşil dalga sisteminden yalnızca kırmızı ışıkları durmadan geçme şeklinde değil de günlük olağan trafikte ışıksız ana halterlerde de kullanabiliriz.Yolların yoğunluk haritalarını ve kullanıma bağlı hangi saatlerde nerelerde tıkanacağının tespitini yaptıktan sonra o yola girişleri tıkanma saatine göre hızlarını ayarlayıp arkadan gelen trafiği yönetebilir trafiğin her gün aynı saatte tıkandığı bölgeyi rahatlatabilir akıcılığın devamını sağlayabiliriz. Bunu işe gidiş geliş saatlerine göre çevrede okul varsa okul giriş çıkış saatlerine göre düzenleyip ana halterlerin tıkanmasının önüne geçebiliriz. Ayrıca bu sistemi diğer trafik işaretçileriyle de uyumlu hale getirip zamandan yakıttan tasarruf sağlayıp umulmadık zaman kayıplarının önüne geçebilir ülke menfaatlerini de korumuş oluruz.

SENSÖRLER ve TRAFİK ÖLÇÜM SİSTEMLERİ

Trafik Ölçüm dedektörü olarak aşağıdaki sistemler kullanılmaktadır. Akıllı Ulaşım Sistemlerinin temel bileşenlerinden biri olan trafik ölçüm dedektörleri, hız ihlali, araç sayımı gibi trafik ölçüm verilerini, bir merkezde toplamak ve bunları anlık olarak sunmak amacıyla kullanılmaktadır. Trafik ölçüm dedektörlerinden toplanan veriler kullanılarak, vatandaşlar bilgilendirilmekte, alternatif güzergâhlara yönlendirilmekte, trafik yoğunluğu artan bölgelerdeki talep azaltılarak, mevcut yol ağ kapasitesinin en verimli şekilde kullanılmasına çalışılmaktadır. Toplanan istatistiksel trafik verileri, mevcut trafik yapısının iyileştirilmesinde ve ileriye yönelik trafik tahmin algoritmalarında kullanılarak, trafikte kaybedilen zamanın azaltılması hedeflenmektedir. Trafik Ölçüm dedektörü olarak aşağıdaki sistemler kullanılmaktadır. Mikrodalga Radar Sensör (MicrowaveSensör) TeraDedektör (Video Dedektör) LED Displayli Radar Sistem LoopSensör Bluetooth Sensör

Mikrodalga Radar Sensör Trafik ölçüm dedektörlerinden Radar Tabanlı RTMS (Remote Traffic Microwave Sensor)’ler trafik algılama uygulaması için özel tasarlanmış dedektörlerdir. Mikrodalga ışınlarının alanına giren nesnelere olan uzaklığı ölçer. Menzil aralığı sayesinde , bu dedektörler, her türlü hava koşullarında yolda duran ve hareket halindeki araçları, belirlenen bölgelerde tespit edebilir. Konumlandırıldığı noktadaki anlık trafik akış bilgisini elde eder. ÖZELLİKLERİ 8 şeride kadar şerit bazında ölçüm imkanı, Araç sayım bilgisi, Araç hız bilgisi, Trafik yoğunluk bilgisi, En az %90 doğru ölçüm, Güneş enerjili besleme sistemi ile en az 2 hafta güneş olmadan çalışabilme, GPRS veya 3G ile çalışabilme, Windows tabanlı yazılım, Kalibrasyon kolaylığı, Trafik Yoğunluk Haritası’na data sağlar.

Tera Dedektör ( Video Dedektör) Cihaz kent yollarında, belli başlı ana arterlerde, kavşak ışıkları, yol ayrımı ve katılımları gibi noktalarda anlık trafik akış bilgisini imaj şeklinde almak amacıyla kullanılır. Görüntü işleme tabanlı trafik ölçüm dedektörlerinden yolun kapasitesine bağlı olarak 1 ile 5 dakika arasında belirlenen periyotta, toplam geçen araç sayısı, araç uzunluğuna göre sınıflandırılma, ortalama hız bilgisi ve yolun ortalama işgaliyet bilgisi elde edilmektedir. ÖZELLİKLER Imageprogressing yöntemi ile 8 şeride kadar ölçüm imkanı, Sanal loplar oluşturularak şerit genişlikleri ayarlayabilme, Ircutter lens özelliği ile gece görüş netliği, Donanımsal kart yapısı ile kolay kalibrasyon, Uygulama alanında genişlik, Araç hızları, Araç sayıları, Yol işgaliyet bilgileri, Araç sınıflandırma, TCP/IP (G.SHDSL, GPRS, Fiber veya 3G) çalışabilme

İBB CEP TRAFİK UYGULAMASI Bu sisteme örnek olarak; ibb cep trafik uygulaması ile ceb telefonumuzdan, ibb webtv uygulamasıyla internet üzerinden ve ayrıca kablolu tv üzerinden de ulaşabilirz. İBB CEP TRAFİK UYGULAMASI

KABLOLU TV UYGULAMASI ŞEHİR KAMERALARI

İSTWEB TV UYGULAMASI

İBB SARACHANE BİNASI ÖNÜNDEKİ ÖRNEĞİ

LED Display'li Radar Sistem Değişken Mesaj Sistemleri (DMS); trafik amaçlı LED’ler kullanılarak oluşturulmuş matris alan üzerinde grafik tabanlı yazı, şekil ve resim gösterebilen sistemlerdir. Değişken Mesaj Sistemleri sürücüleri trafik yoğunluğu, trafik kazaları, hava ve yol durumu hakkında bilgilendirmek ve verilen bilgiler doğrultusunda sürücüleri alternatif yollara yönlendirmek suretiyle trafik akışını kontrol etmek amacıyla kullanılır. Böylece bölgesel trafik yoğunlukları azaltılarak yol ağı kapasitesi daha etkin biçimde kullanılmış olur. SİSTEMİN FAYDALARI • Trafik ışıklarının sürücüler üzerindeki negatif etkilerini pozitife çevirmek, • Kırmızı ışık süresi boyunca sürücüleri bilgilendirmek, • Verilen trafik bilgileri doğrultusunda sürücüleri alternatif yollara yönlendirmek, • Sürücülerin alternatif yollara yönlendirilmesi sonucu fazla yakıt tüketiminin önüne geçmek ve sürücülerin zamanlarını daha verimli kullanmalarını sağlamak, • Dijital bilgi platformu oluşturarak şehrin vizyonunu değiştirmek.

Plaka tanıma sistemi

Bluetooth Sensörler Bluetooth sensörler, bluetooth özelliği açık ve görülebilir durumda olan, sensöre asgari 100m uzaklıktan geçen taşıtlarda bulunan cep telefonu, kulaklık, navigasyon cihazı, araç kiti gibi cihazlardan yayılan bluetooth sinyallerini, taşıtların hızının azami 150 km/saat olması halinde bile algılayabilen sensörlerdir. Bu sensörler, yol kenarında bulunan direklere ya da baş üstü konstrüksiyonlara kurulmakta olup kurulum ve bakım onarım sırasında yol üzerinde asfalt kesme gibi herhangi bir çalışma gerektirmemektedir. Bu sensörlerin algıladığı objelere ait kimlik kod bilgisi, zaman damgalı olarak merkeze aktarılmakta ve sistem geliştirilen yazılım aracılığıyla, algılanan kimlik kod bilgilerini kaydederek, sensörlerin kurulduğu güzergah boyunca, ortalama seyahat süresi bilgisi üretmektedir. Üretilen ortalama seyahat süreleri, internet, mobil uygulamalar ve kritik lokasyonlara kurulan bilgilendirme levhaları vasıtasıyla, sürücü, yolcu ve yayalara ulaştırılacaktır.

“ LOOP DETECTOR ” NEDİR Yol sensörleri; trafik akımı bilgilerinin elde edilmesi amacı ile kullanılmaktadır. Bu bilgilerin elde edilmesi, yol ağının belirli kesimlerine yerleştirilen ve birden fazla şerit üzerinde ölçüm yapabilen özel sensörler aracılığı ile sağlanmaktadır. Daha çok kavşaklar, çevre yolları ve ana arterlerde kullanılan sensörler ile; araçların hızları, sayısı, sınıflandırması(otomobil, kamyonet, kamyon vb.) trafik yoğunluğu bilgileri, araç kuyruk uzunluğu verileri elde edilebilmektedir. Yeni nesil kavşak kontrol cihazlarıyla uyumlu olarak çalışan loop dedektörlerin Türkiye’de kullanıldığı yerlere örnek olarak; Trabzon, Bursa, Ankara ve İzmir verilebilir.