Bankacılık ve Teknoloji

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

2012
Lojistik Yönetimi Ders – III
Google Analytics Nedir?
ISO Müşteri Memnuniyeti Kuruluşlarda Şikayetlerin Ele Alınması
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Çevik Kurumlar Oluşturabilmek İçin Bulutta İş Uygulamaları Kutlay E. Şimşek Genel Müdür İstanbul, 12 Şubat 2013.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Copyright Online Tedarik İçin İhale, Teklif, Finansal Analiz Sistemi ve Ortak Satınalma Platformu copyright 2009.
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
Serdar GÜNİZİ TBD İstanbul Finansal Şirketlerde Teknoloji Nereye Gidiyor ?
C R M.
22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ 22 NCİ YILINDA TÜRKİYE'DE "KATILIM BANKACILIĞI" TECRÜBESİ Sunum: Dr. Adnan BÜYÜKDENİZ Genel Müdür.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Yönetim Danışmanlığı Nisan 2006
Pusula eğitimine hoş geldiniz.
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Eczane Sadakat Kart Sistemi
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
1 Corporate 1 KURUMSAL BANKACILIK Corporate. 2 2 KURUMSAL BANKACILIK Finansbank 90’ lı yılların ikinci yarısından başlamak üzere, giderek ihtiyaçları.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
E-TİCARET.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
E- Ticaret Altyapısı.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
360° Pazarlama İletişimi
GARANTİ EMEKLİLİK BES ÜRÜNLERİ.
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
WEB TABANLI DESTEK.
PARA ve PARANIN FONKSİYONLARI
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
CRM Mehmet Batuhan Ülper
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
İÇİNDEKİLER Sermaye Maliyeti ve Sermaye Yapısı Kararları
Hakkımızda Birleşik Ödeme; finansal işlemleri teknoloji ile birleştirerek ürettiği inovatif, pratik, güvenilir fintech çözümleri ile müşterilerine ve iş.
Sunum transkripti:

Bankacılık ve Teknoloji Bankacılık ve Finansal Hizmetlerin Gelişimi

Giriş: Bilim Kurgu Hikayeleri? İzmir’li bir işadamı kolundaki internet erişimli saati kullanarak Schwab firmasındaki hisse senedi hesabını inceliyor... Elazığ merkez eczanesinden ilaç almak isteyen bir vatandaş, parmak izini özel bir cihaza okutarak gerçek zamanlı olarak repo hesabından eczanenin hesabına ödeme yapıyor... Bir İstanbul bankasının Çinli ürün yöneticisi Sydney’deki müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını inceleyerek onlara yönelik yeni ürünler planlıyor...

Giriş: Bilim Kurgu Değil! Tüm bunlar artık bilim kurgu olmaktan çıktı Önümüzdeki 5-10 sene içinde bankacılık ve finans için bu örnekler son derece sıradan olaylar olacak Nereye gidildiğini daha iyi anlayabilmek için bankacılık ve finansın nereden geldiğini ve gelişimini incelemek gerekiyor

Bankacılık: Nereden Nereye? Geleneksel Bankacılık: “ürün odaklı” ve “tek merkezli” yaklaşım Tüm işlemler fiziksel şube aracılığıyla gerçekleştirilir Sadece yerel düzeyde hizmet verilir

Bankacılık: Nereden Nereye? Günümüzde Bankacılık: “Ürün VE müşteri odaklı” yaklaşım Fiziksel şubelerin yanında, çok kanallı yaklaşım benimsenmiştir: Fiziksel şube, İnternet, Telefon, SMS, televizyon bankacılığı, vs... Ağırlıklı olarak bölgesel düzeyde iş yapılıyor

Bankacılık: Nereden Nereye? Gelecekte Bankacılık: “Müşteri odaklı” yaklaşım “Her yerde her zaman” müşteri odaklı hizmet Global düzeyde iş yapılıyor

Bankacılık: Nereden Nereye? Özetleyecek Olursak; “Her zaman her yerde” bankacılık Müşteri odaklı Global Fiziksel şube ve destek kanallar Ürün ve müşteri odaklı Bölgesel Fiziksel şube Ürün odaklı Yerel

Son yılların en önemli değişim unsurları: 2004’te Bankacılık Son yılların en önemli değişim unsurları: CRM ve İnternet

2004’te Bankacılık: CRM CRM (Customer Relationship Management) tüm bankalar için kritik önem taşıyor Segmentasyon (müşteriyi belirli kriterlere göre sınıflandırma) Müşteri odaklı pazarlama Müşteri gruplarının ihtiyaçlarının belirlenmesi ve spesifik ürünler sunulması Müşterilerin bire bir takibi, davranışsal analiz Data extraction, data mining, data processing

2004’te Bankacılık: CRM

2004’te Bankacılık: İnternet Maliyet avantajı (fiziksel şubelerin yükü azaltılıyor) Müşteriyle bire bir iletişim Müşteriyi daha iyi tanıma ve müşteriyle yeni etkileşim fırsatları Coğrafi sınırlar ortadan kalkıyor Yeni ürünler sunma fırsatı E-Banking hızla gelişiyor...

2004’te Bankacılık: İnternet Kaynak: Gartner

2004’te Bankacılık

2004’te Bankacılık Özet: CRM sayesinde kitelesek pazarlamadan (mass marketing) “Bire bir” pazarlamaya (one to one marketing) doğru gidiliyor İnternet gibi alternatif kanallar sayesinde “her zaman her yerde” hizmet sunmaya doğru gidiş başladı Coğrafi sınırlar kalkıyor, global hizmet devri başlıyor

Geleceğin Bankacılığı “Teknoloji geliştikçe, finansal ilişkilerin kontrolü hizmeti verenden hizmeti alana doğru kaymaktadır” => Finansal hizmetler artık hizmeti verenin istediği şekilde ve yerde değil, müşterinin istediği şekilde ve yerde verilecek.

Geleceğin Bankacılığı Finansal kuruluşlar bir yandan global boyutta rekabet edebilmek için birleşmeye ve büyümeye çalışırken bir yandan müşterileriyle bire bir iletişim kurmak zorunda kalacaklar. Modern finans dünyasının ikilemi: Dünyanın dört yanında artan sayıda müşteriye hizmet ver ...ama... Bire bir iletişim kur Sadece bu ikilemi çözebilenler rekabeti kazanacak...

Geleceğin Bankacılığı Çözüm = teknoloji Çok kanallı, müşteri odaklı finansal hizmetler ancak teknoloji aracılığıyla sunulabilir Teknoloji gitgide en önemli rekabet avantajı haline geliyor Finans ve teknolojinin iç içe geçtiği bir sektöre doğru ilerliyoruz.