ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
REHBERLİKVE ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMLERİ TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
1 Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Şube Müdürlüğü ORTAK SINAVLAR.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TÜRKİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU 17. ULUSAL İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE 20. ULUSAL BİLİM OLİMPİYATLARI SINAVLARI NİSAN 2012.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
TEOG PUANI İLE LİSE TERCİH AŞAMALARI AYSEL ÖZMUTLU 24 KASIM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME SÜRECİ
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TEOG.
Öğretimin Uyarlanması
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2017‐2018 BİLİM ve SANAT MERKEZLERİÖĞRENCİ TANILAMA KILAVUZU
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Tezin Olası Bölümleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Liselere Geçiş Sınavı;
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi) T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖLÇME, DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)

SUNUM İÇERİĞİ ABİDE Uygulaması Hakkında Genel Bilgilendirme ABİDE Uygulamasının Değerlendirme Çerçevesi ve Raporlanması Uygulama Okullarının Dikkat Etmesi Gereken Önemli Hususlar

ABİDE’nin Genel Amacı 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin; Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler alanlarında, zihinsel becerilere sahip olma durumlarının ve öğrenci başarısı ile ilişkili olan özelliklerin belirlenmesidir. ABİDE, 2 yılda bir uygulanan ulusal bir izleme-tarama çalışmasıdır.

ABİDE’nin Getirdiği Yenilikler(--- Alt Amaçlar) Öğrencilerin akademik becerilere sahip olma durumlarının düzenli ve sistematik olarak izlenmesi, Öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerinin ölçülmesinde açık uçlu soruların kullanılması, Bağlamsal özelliklerin ölçülmesinde kullanılan anketler yoluyla öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin ortaya konulması, Alınan geribildirimler doğrultusunda eğitim politikalarının ve programlarının gözden geçirilmesi, PISA ve TIMSS gibi Türkiye’nin katıldığı uluslararası değerlendirme çalışmalarındaki soruların uyarlanmasından kaynaklanan sorunların önüne geçmesi,

YÖNTEM Evren ve Örneklem 81 il düzeyinde tabakalı örnekleme yaklaşımı ile 8. SINIF DÜZEYİNDE örneklem belirlenmiştir, Tabakalama değişkenleri: Kır-kent, Devlet-özel, İkili-normal öğretim, Genel ortaokul- imam hatip ortaokulu-YBO.

ABİDE 2018 Uygulaması Mart ayının son haftası ile Nisan ayının ilk haftası, 81 ilde, 1230 okulda, Yaklaşık 75 bin öğrenciye uygulanacaktır.

ABİDE 8 UYGULAMASI TEST UYGULAMASI ANKET UYGULAMASI Türkçe Fen Bilimleri Matematik Sosyal Bilgiler TEST UYGULAMASI Öğrenci anketi Öğretmen Anketi Okul Anketi ANKET UYGULAMASI

ABİDE UYGULAMASI-I. AŞAMA 1. AŞAMA: TEST UYGULAMASI İlimiz uygulamasında 10 okulda sabah oturumları, 5 okulda öğle oturumları olacaktır. Sabah oturumlarında fen bilimleri- Türkçe derslerinden sınav yapılacak, Öğle Sonrası oturumlarda matematik-sosyal bilimler alanlarında sınav yapılacaktır. Sınav manuel olarak uygulanacaktır.

ABİDE UYGULAMASI-I. AŞAMA TEST DESENİ: Matematik Başarı Testi ARA Sosyal Bilimler Başarı Testi

2016 ABİDE Gerçek Uygulama Test Deseni Her bir ders için toplam 12 kitapçık kullanılmıştır(A, B, C master kitapçıkları), Ortak maddeler yoluyla kitapçıklar birbirine bağlanmıştır, Her bir kitapçıkta toplam 20 soru yer almaktadır,

Soruların yaklaşık %50’si çoktan seçmeli, %50’si ise açık uçlu formattadır. ÖRNEK SORU

ABİDE UYGULAMASI-II. AŞAMA Öğrenci Anketi (kişisel bilgi, derse karşı tutum indisleri, okul hakkındaki görüşleri gibi) Öğretmen Anketi (mesleki gelişim, okulun başarıya etkisi gibi) Okul Anketi (okulun kaynakları ve teknolojisi, genel bilgiler) NOT: Anket uygulaması elektronik ortamda yapılacaktır.

DEĞERLENDİRME ÇERÇEVESİ Türkçe Dersi Yeterlik Düzeyleri ve Puan Karşılıkları-2016 Yeterlik Düzeyi Puan Karşılığı Temelaltı 253,39’dan düşük Temel 253,39 dahil olmak üzere 367,88’e kadar Orta 367,88 dahil olmak üzere 486,00’ya kadar Ortaüstü 486,00 dahil olmak üzere 574,20’ye kadar İleri 574,20 ve üzeri

Öğrencilerin Yeterlik Düzeylerindeki Dağılımı (Türkçe-2016) Türkçe Testine Ait Yeterlik Düzeylerine Göre Erkek Öğrencilerin Dağılımı Yeterlik Düzeyi Öğrenci Sayısı Öğrenci Yüzdesi Temelaltı 935 5,3 Temel 4633 26,0 Orta 7799 43,8 Ortaüstü 3540 19,9 İleri 888 5,0 Toplam 17795 100,0 Türkçe Testine Ait Yeterlik Düzeylerine Göre Kız Öğrencilerin Dağılımı Yeterlik Düzeyi Öğrenci Sayısı Öğrenci Yüzdesi Temelaltı 309 1,8 Temel 3146 18,6 Orta 7679 45,4 Ortaüstü 4439 26,3 İleri 1332 7,9 Toplam 16905 100,0

RAPORLAMA www.odsgm.meb.gov.tr ÜLKE RAPORU İL RAPORU

OKULLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR…. Okul koordinatörleri tarafından öğretmenlerin (özellikle ilgili branş öğretmenlerinin), öğrencilerin ve ihtiyaç halinde velilerin bilgilendirilmesi oldukça önem arz etmektedir(toplantı-seminer). Sınavın sağlıklı şekilde gerçekleştirilmesi, öğrenciler tarafından sınava gerekli hassasiyetin gösterilmesi ve öğrencide arzu edilen motivasyon düzeyinin sağlanması için ilgili tedbirlerin alınması faydalı olacaktır.

Genel Müdürlüğümüz tarafından belirlenen uygulama tarih ve saatleri değiştirilmeyecektir. Bakanlık tarafından belirlenen şube ve öğrenciler hiçbir şekilde değiştirilmeyecektir. E-okul sisteminde ilgili şubede kaydı olan ancak sınav listesinde adı olmayan öğrenci varsa bunlar bir liste halinde Genel Müdürlüğümüze bildirilecek ve bu öğrenciler yedek sınav evrakı ile sınava gireceklerdir. Okullarda sınav günü öğrenci katılımının sağlanması, devamsızlık yapılmaması konusunda hassasiyet gösterilmelidir. Bakanlıktan teslim alınan ABİDE Güvenlik Kutuları il sınav evrakı saklama odasında muhafaza edilecek ve sınavdan bir gün önce ya da sınav günü okullara ulaştırılacaktır.

Araştırma kapsamında uygulanacak olan yönetici, öğretmen ve öğrenci anketleri eğitim sisteminin farklı boyutlarına ilişkin önemli veriler sağlayacağından bu anketleri dolduracak kişilerin maddeleri dikkatle okuması ve kendilerine göre en doğru seçenekleri seçmeleri büyük önem arz etmektedir. Anketin doldurulmasının takibi için okul koordinatörleri, anket modülünde anketi dolduran öğretmen ve öğrencilerin listesini görebilecek şekilde yetkilendirilecektir. !!! Uygulama günü herhangi bir test kitapçığının veya anketin tamamının ya da bir kısmının görüntüsünün alınması, fotokopisinin çekilip çoğaltılması gibi sorunlara karşı önlemlerin alınması gerekmektedir. Okullarda uygulama yapıldıktan sonra sınav güvenlik kutusu kilitlenecek ve il sınav evrakı saklama odasında muhafaza edilecektir.

ABİDE’nin Geleceği Düzenli aralıklarla; ilkokul düzeyinde 4. sınıflarda, ortaokul düzeyinde 8. sınıflarda, lise düzeyinde ise 10, 11 ya da 12. sınıf düzeyinde değerlendirme çalışmalarının yapılması, İnteraktif (yenilikçi) maddelerin kullanımına olanak sağlayacak olan e-ABİDE uygulamasının 2019 yılında pilotlanması, 2020 yılından itibaren ABİDE uygulamasının elektronik ortamda gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

http://abide.meb.gov.tr