Eğitim-Öğretim Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Program Tasarım Modelleri
Ar-Ge Ödeneği Talep Edilen Araştırma ve Geliştirme Projeleri Hakkında Genelge.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Kalite Güvence Sisteminin Bir Adımı Program Yapılandırma
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMI HAZIRLAMA VE GÜNCELLEME Sunum : Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Eğitim-Öğretim Programı Eğitim öğretim programları, öğrencinin yükseköğretim yeterlilikler çerçevesinde kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere, o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de göz önünde bulundurularak ilgili bölüm kurulu tarafından belirlenir ve Senato onayı ile kesinleşir.

TYYÇ Düzey Tanımları Ön Lisans 5. Düzey, Lisans 6. Düzey Yüksek Lisans 7. Düzey Doktora 8. Düzey olarak belirlenmiştir.

Temel Alan Yeterlilikleri Yükseköğretim Kurulu tarafından Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri çalışmaları sürdürülmekte, bu kapsamda temel alanlar, alt alanlar ve bu alanların düzeylerine göre akademik ve mesleki alan yeterlilikleri belirlenmektedir. Turizm ile ilgili alanlar kişisel hizmetler, temel alan altında toplanmış; mesleki ağırlıklı temel alan yeterlilikleri belirlenmiş, akademik ağırlıklı temel alan yeterlilikleri ile ilgili çalışmalar devam etmektedir.

Mesleki Ağırlıklı Temel Alan Yeterlilikleri Bilgi, Beceri ve Yetkinlikler olarak belirlenmiş ve yetkinlikler de bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, öğrenme yetkinliği, iletişim ve sosyal yetkinlik, alana özgü yetkinlik olarak 4 ayrı grupta belirlenmiştir. Eğitim-Öğretim programları mesleki ve akademik ağırlıklı temel alan yeterlilikleri dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Eğitim-Öğretim programı değişikliklerinde yeterlilikler esas alınmalı, varsa yeterliliklerle ilgili eksiklikler tamamlanabilmek için program değiştirilmelidir.

Eğitim-Öğretim Programında Bulunması Gereken Bilgiler Eğitim-Öğretim Programlarında Derslerin; Adı, Kodu, TUL (Teorik, Uygulama, Laboratuvar Ders Saati) K (AKTS),Türü, Yılı, Yarıyılı, Ön Koşul, Yan Koşul gibi bilgiler yer alır.

Dersler Dersler; ortak zorunlu, zorunlu, bölüm içi seçmeli, bölüm dışı seçmeli, özel ilgi alanı, ön koşullu, yan koşullu dersler adı altında eğitim-öğretim programlarında yer alır. a) Ortak Zorunlu Dersler (OZ): Kanunun 5’inci maddesinin 1’inci fıkrasının (ı) bendinde yer alan ve öğrencinin alıp başarması gereken Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ile Yabancı Dil (İngilizce, Almanca, Fransızca, Rusça, Latince) dersleridir. b) Zorunlu Dersler (Z): Eğitim-öğretim programında yer alan ve öğrencinin alıp başarması gereken derslerdir. c) Bölüm İçi Seçmeli Dersler (BİS): Eğitim-öğretim programında yer alan ve önerilen belirli dersler veya ders grupları arasından alınacak derslerdir.

ç) Bölüm Dışı Seçmeli Dersler (BDS): Eğitim-öğretim programında bölüm dışı seçimlik ders olarak gösterilen, bölüm kurulu kararı ile belirlenen ilgili kurul tarafından senatonun onayına sunulan diğer bölüm ve programlardan alınacak derslerdir. d) Ön Koşullu Dersler (ÖK): Alınabilmesi için alt yarıyıllarda yer alan derslerden bir veya birkaçının devamının alınması koşulu aranılan derslerdir. e) Yan Koşullu Dersler (YK): Eğitim-öğretim programında bulunduğu yarıyılda birlikte alınması zorunlu olan derslerdir. f) İsteğe Bağlı Özel İlgi Alanı Dersleri (ÖİA): Eğitim-öğretim programında yer almayan ve öğrencilerin özel ilgi alanlarını geliştirebilmek için Beden Eğitimi ve Güzel Sanatlar dallarından aldığı derslerdir. Eğitim öğretim programlarında belirtilmemiş ise öğrenim süresi içinde bir ders alınabilir. Bölüm dışı seçimlik dersler arasında değerlendirilir.

Ders Kodları Derslerin Ait Olduğu Bölüm,Yıl- Yarıyıl ve Türü hakkında bilgi verir. KON 1003 Genel Turizm dersi Konaklama İşletmeciliği Bölümü 1. Sınıf 1. Yarıyılı zorunlu dersidir. YİŞ 3508 Uluslararası Mutfaklar Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Bölümü 3. Sınıf 6. Yarıyılı seçmeli dersidir. SYH 2802 Turizm Pazarlaması Seyahat İşletmeciliği Bölümünün diğer Bölümlerin 2. Sınıf 4. Yarıyıla servis ettiği zorunlu derstir. KON 2904 Turizm İşletmelerinde İletişim ve Müşteri İlişkileri Konaklama İşletmeciliği Bölümünün diğer Bölümlerin 2. Sınıf 4. Yarıyıla servis ettiği seçmeli derstir.

Öğrenme Kazanımları Nedir? “Öğrenme kazanımı, bir öğrenme sürecin tamamlanmasının ardından öğrenenin neleri bileceğinin, neleri kavrayacağının ve neleri yapabileceğinin açık gözlenebilir ve ölçülebilir biçimde tanımlanmasıdır”. Öğrenme kazanımları öğretmek temelli bakış açısından öğrenme temelli bir anlayışa dönüşümü vurgular. Dahası öğrenme sürecinin öğrenci temelli olarak tasarlanmasına yol açar. Ayrıca, öğrencilere, süreçte onlardan ne beklendiği hakkında fikir verir.

İş Yükü Nedir? Öğrencinin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için dersle ilgili olarak yaptığı çalışmaların tümüdür. Bir öğrenci için belirlenmiş dönemlik ve yıllık iş yükü aşağıdaki gibidir: 1 dönemlik iş yükü = 30 AKTS = 750-900 saat   1 akademik yıl için iş yükü = 60 AKTS = 1500-1800 saat 1 AKTS = 25-30 saat

İş yükü ve AKTS’nin belirlenmesinde izlenebilecek adımlar şunlardır: Dersin öğrenme kazanımlarının belirlenmesi Belirlenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için gerekli öğrenme aktivitelerinin belirlenmesi (seminer, proje, sunum, yazılı ödev…) Uygun değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi (1-2 ara sınav, final, quiz…)  Tahmini iş yükü hesaplanırken, öğrencinin okulda geçirdiği süre, sınavlarda geçirdiği süre verilen ödevlerin yapılması için gereken süre, araştırma, proje gibi etkinlikler ve bu etkinliklere hazırlanmak için okul içi ve dışında geçirdiği süre dikkate alınmalıdır.

Öğrencilerden alınacak geri bildirimler, belirlenen kazanımların ve AKTS kredilerinin arasındaki uyumu yansıtmak açısından oldukça önemlidir. Söz konusu geri bildirimler ise öğrencilere uygulanacak anketler yoluyla elde edilmelidir. Bu değerlendirme yönteminde, oldukça önemli bir rol oynayan anketler konusunda öğrencilerin ve personelin yeterince bilgilendirilmesi gerekmektedir. Böylelikle belirlenen kazanımlar ve kredilerin sağlaması sağlıklı bir şekilde yapılmış olacaktır.

Müfredat oluşturma ve revizyonu aşağıdaki adımlardan oluşmaktadır: Program yeterliklerinin belirlenmesi(Düzey ve alan yeterlilikleri için) Derslerin ve ders öğrenme kazanımlarının belirlenmesi Ders iş yükünün ve kredilerinin belirlenmesi Dönemlik iş yükünün belirlenmesi Ders öğrenme kazanımlarının ve program yeterliklerinin karşılaştırılması Program Revizyon Formuna eklenecek olan Ders Bilgi Formunun doldurulması Program Revizyon Formunun doldurulması Müfredat Karşılaştırma Tablosunun Doldurulması Müfredatın Son Halinin düzenlenmesi

Derslerin kredi değeri Bir dersin kredi değeri; Yükseköğretim Kurulunca ilgili programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığı ve öğrencinin kazanacağı bilgi, beceri ve yetkinliklere o dersin katkısını ifade eden öğrenim kazanımları ile açıkça belirlenmiş teorik veya uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler için gerekli çalışma saatleri de göz önünde bulundurularak Senato tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde hesaplanır. KON 1003 Genel Turizm T(2) U(0) L(0) AKTS (3)

Eğitim-Öğretim Programlarında Revizyon Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar Derslerin yarıyıllarının değiştirilmesi (Örneğin, Birinci sınıf Güz yarıyılda bulunan bir dersin, Bahar Yarıyılına alınması, ya da bahar yarıyılında bulunan bir dersin güz yarıyılına alınması, Derslerin yıllarının değiştirilmesi (Örneğin, İkinci sınıfta bulunan bir dersin, 1. sınıfa alınması, ya da 1. sınıfta bulunan bir dersin 2. sınıfa alınması, Seçmeli dersin ders haline getirilmesi Zorunlu dersin seçmeli ders haline getirilmesi Öğrencinin; ders kaydında ve mezuniyetinde olumsuzluklar yaşamasına, alan yeterliklerini etkileyen önemli bir dersi hiç almadan ya da öğrenme çıktıları birbiri ile örtüşen iki dersi kredi tamamlama adına iki kez alarak mezun olmasına veya geç mezun olmasına neden olabilir

Eğitim-Öğretim Proramı Değişikliklerinde Dersin Kodunun Değişmesini Gerektiren Haller Dersin Teorik, Uygulama, laboratuvar saatindeki değişiklik, Dersin isminde bir değişiklik, Dersin kredisinde yapılan değişiklik Dersin türünde yapılan değişiklik

TEŞEKKÜR EDERİZ