HAZIRLAYAN VE SUNAN HALE ALTAY: SEDEF ERMİŞ: LEYLA KAYA:
KURUMSAL İ Ç G İ R İŞİ MC İ L İ K İç girişimcilik kavramı ilk kez 1976 yılında Norman Macrae ’nin The Economist dergisinde yazmış olduğu bir makaleyle ortaya atıldı. İşletme içinde girişimciliğe ortam sağlayan yapı iç girişimcilik olarak bilinmektedir. İşletme başarısı açısından gerek girişimcilik gerekse de iç girişimciliğin önemi günümüzde artmıştır
İç girişimcilik, işletme içindeki yaratıcı insanlara özgürlük ve kaynak sunarak onları birer işletme içi girişimci haline getirmek olarak da tanımlıyor. Bunun anlamı çalışanların yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Böylece rutin olmayan faaliyetlerle yenilik yapılması, şirket içinde değer yaratılması ve çalışanların şirkete bağlılıklarının artması sağlanıyor.
İç girişimcilik olgusunun temelinde; Özgürlük ve esneklik sağlamak Aktif davranmak Çalışanları girişimci gibi düşünmeye teşvik etmek Değer yaratmak Örgüte canlılık kazandırmak Risk almak yatıyor.
İÇGİRİŞİM YARATMANIN AŞAMALAR 1. İŞ FİKRİ 2. İŞ PLANI 3. SPONSOR BULMA 4. TAKIM OLUŞTURMA VE YÖNETME
İçgirişimin başarılı olabilmesi için içgirişimcinin dikkate alması gereken "on emrini" şu şekilde sıralamaktadır : 1. İş tanımınız ne olursa olsun projenizin gerektirdiği her şeyi yapın. 2. Herkese hakkını verin. 3. Özür dilemenin izin istemekten daha kolay olduğunu unutmayın. 4. İşe her gün işten atılabileceğinizi düşünerek gelin. 5. Paradan önce öğüt isteyin. 6. İnsanlar hakkında içgüdülerinize güvenin, takımınızı en iyilerden oluşturun. 7. Fikrinizi olabildiğince geç açıklayın, açıklık firmanın bağışıklık sistemini harekete geçirir. 8. Koşmadığınız bir yarışta bahse girmeyin. 9. Doğru amaçları ortaya koyun, onları gerçekleştirmek için gerçekçi yollar bulun. 10. Sponsorlarınıza saygı duyun.
KURUMSAL İÇ GİRİŞİMCİLİK BOYUTLARI Yeni İş Girişimi Yeni İş Alanı Ürün Hizmet ve Süreç Yenilikçiliği Kendi Kendine Yenilenme Risk Alma Proaktif Rekabetçi Agresiflik