PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2012
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Türk Eczacıları Birliği olarak eczacılığın,bilimsel, mesleki, etik değerlerini korumak, meslektaşlarımızın karşılaştıkları problemlere çözüm üretmek.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
Eczane ve Finans Yönetimi Sunumu 2014
REKLAMCILIK Hafta 5.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
İşletmeyi neden kurarız ?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Bilişim sistemlerinin türleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
KATILIM SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU VE DANIŞMANLIĞI
FİNANSÇI OLMAYANLARA FİNANS
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
PERSONEL YÖNETİMİ Personel işlevi, işletme işlevleri içinde yer alan kolaylaştırıcı bir işlevdir. Nasıl ki, bir işletmede üretim yönetiminin konusu mal.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
HALKLA İLİŞKİLER.
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Ecz. Fahri Yağlı ( Pharma MBA&CRM) ECZANE FİNANS YÖNETİMİ BİLANÇO VE GELİR ECZANELERDE STOK YÖNETİMİ.
Ecz.Fahri Yağlı Micro MBA&CRM Uzmanı Ecz. Fahri Yağlı ( Pharma MBA&CRM) ECZANE STOK VE SİPARİŞ YÖNETİMİ.
Medical Device Tıbbi Cihazlar Medical Device Tıbbi Cihazlar Ostomi Bakımı KOLOSTOMI, İLEOSTOMI VE ÜROSTOMI Medikal Malzemeler Eczane Eğitim Haftası :4.
Sunum transkripti:

PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

1. PHARMA YÖNETIM VE ORGANIZASYON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Ürün YönetimiHangi ürünü bulundurmalı?  Stok YönetimiNe kadar ürün bulundurmalı?  Sipariş/Tedarik YönetimiEn uygun ve doğru şekilde nereden alabilirim?  Müşteri İlişkileri/ Satış Nasıl davranmalı? Satışları nasıl artırmalı?  Nakit Akış YönetimiGelirlerim giderlerimi karşılıyor mu?  Finans YönetimiEn az sermaye ile işimi en çok getiri sağlayacak şekilde nasıl çeviririm?  Karlılık AnaliziHangi ürün/hizmet daha çok kar getiriyor?  Bütçe/ planlamaGelir ve giderlerim ne olacak? Ne kazanacağım? PHARMA TEMEL İŞLETMECİLİK KONULARI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Eczane Yönetim ve Organizasyonu  Eczacılar için Yönetim bilgisi önemi  Yönetimde Temel Kavramlar  Yönetim Fonksiyonları ve Açıklamaları  Yönetim Sürecinin Aşamaları  Yönetim Sürecinin İşletme Fonksiyonlarıyla ilişkisi Yöneticinin Görevleri ve Becerileri  Yönetim sürecini kavramak  Yönetim sürecinin özellikler  Yönetici ne iş yapar?  Yöneticilerin sınıflandırılması  Yöneticilerin temel yetenekleri  Yöneticilerin rolleri 1. PHARMA YÖNETIM VE ORGANIZASYON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Pharma Medikal Nedir ?  Pharma Medikalin Eczanedeki yeri ve önemi  Solunum sistemi ürünleri  Ortopedi Ürünleri  Home Care Ürünleri  Bireysel tüketici ürünleri  Diyabet ürünleri  Ostomi ürünleri  Yara bakım Ürünleri  Tıbbi gazlar  Titubb başvuruları.  UBB faturalandırma  SGK ödemeleri. 2. PHARMA MEDİKAL Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 CRM nedir ve önemi  Eczacı Hasta ilişkisi  Teknisyen Hasta İlişkisi  İlaç dışı müşteri yönetimi  Hasta memnuniyeti  Memnun müşteri yönetimi  Mevcut müşterileri tutundurmak  Resmi kurum ve kuruluş ilişki yönetimi  Satışa dönüşüm performansı  Denetim yönetimi  Markalaşma  Hasta ve Müşteri geri bildirimleri.  Eczanede etkin takım yönetimi.  Reçete Tevzi işlemleri, EBS sistemi 3.PHARMA CRM Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Müşteriyi eczanemize tekrar geri getirelim  Müşteri trafiğini arttıralım.  Ortalama satışı arttıralım  Faturadaki adet maksimum olsun.  İçeri giren müşterinin alışverişe dönüştürme oranını artıralım.  Çalışan performansını artıralım  Ürün performansını artıralım.  Farklılaştırma, özgün ürün ve hizmet sunma  Stokta bulundurma(miktar + çeşit)  Ciro ve karlılığı artıran ürün tercihleri.  Stok devir oranını artıralım  Swott Analizi 4.PHARMA PERFORMANS Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 İk Kanalları  İş Analizi ve İş Dizaynı  İK ilan ve içerik yönetimi  Aday görüşmeleri  İnsan Kaynakları Planlaması ve Çalışan Seçimi  Eğitim ve Geliştirme  Performans Değerlendirme  Kariyer Geliştirme  İş Değerleme  Ücret Yönetimi ve Askari Ücret  Performans Değerlendirme  İşten ayrılma ve tazminat talepleri  İş Güvenliği ve Çalışan Sağlığı 5.PHARMA İK Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Nakit ve kredi kartı rakamlarının kasa ile mutabakatı  Aylık kar-zarar görme sayesinde sağlıklı bir finans sistemi kurma. ( Kar – Zarar Analizi )  Reçeteli veya perakende satış sonrası, karlılık  Kar maksimizasyonu Yüksek Gelir – Düşük Gider  Operasyonel maliyet azaltımında etkin yollar  Eczane Banka ilişkisi,  Ciro Kar Marjı  Nakit akış tablosu nasıl yapılır  Borçlanma ve Çek, Bono Finansal Yönetimde izlenmesi  Tahsilat zorlukları ve aşma yolları  Nakit akış Tablosu oluşturma  Medula Reçete İşlemleri Revizyonu 9.PHARMA FİNANS Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Bayilik nedir?  Bayilik tercihleri  Bayilik anlaşmaları  Bayilik yönetimi  Bayilik finans yönetimi  Bayilik satın alma süreç yönetimi  Distribütör nedir?  Distribütörün kör noktaları  Hedef durum,Bayi Yönetimi  Av olmayın, avcı olun  Sürdürülebilir ve efektif süreçler.  Bayi itirazları yönetimi  Titubb ‘a giriş ve sonuçlandırma 6.PHARMA BAYİLİK YÖNETİMİ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Satın alma tercihleri  Satın alma sözleşmeleri  Ödeme ve ödeme süreleri  Fiyat analizleri ve tercihler  Satın almada temel karlılık tercihleri  E-fatura ve e- satın alma nedir?  Satın almada rekabet oluşturma  Satın almada etkileme stratejisi  Kampanya ve fuar yönetimi  Stok yönetimi ve Stok hesaplamaları  İlaç Şirketlerinin Pazarlama Stratejileri  İlaçlarda Miad Yönetimi  Miadı Dolmuş İlaçların İmhası 7.PHARMA SATIN ALMA Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 KOBİ'lere yönelik ürün ve hizmetler.  Eczacılara Özel Destekle.  "SELP II" (Small Enterprises Loan Program/Küçük İşletmeler Kredi Programı)  KOSGEB, TÜBİTAK, TTGV hibeleri  Girişimcilik Destek Programı  Ar-Ge ve İnovasyon Programı  KOSGEB Girişimci; personel gideri desteği  KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Protokolü KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Protokolü 8.PHARMA KOBİ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Tanzim Teşhir (Merchandising) Nedir?  Satış Destekli Mimari Tasarım nedir?  Özel bakım veya satış alanları  Çarpıcı ve etkileyici vitrin tasarımı  İlaç dışı ürünler için kategori yönetimi  Eczanelerin cephe ve tabela tasarım ve uyglamaları.  Eczane tasarim fonksİyon ve prensİplerİ  Eczanenin Atmosferi  Genel Psikolojik ve Estetik Etkiler  Mekanlar arası ilişkiler  Yönetmelikler kapsamında eczane standartları  Eczane Lokasyon Seçimi  Yer seçim analizi  Kira,Kontrat ve incelikleri 10. PHARMA DİZAYN Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Bebek Beslenme Ürünleri  Bebek Beslenme araçları  Enteral Beslenme Ürünleri  Enteral Beslenme cihazları  Çocuk ve yetişkin beslenme ürünleri  Kalori hesabı ve kalori gereksinimleri  Doğal Destek ürünlerinin seçimi  Doğal destek ürünlerinde bekleyen tuzaklar  Tarım Bakanlığımı yoksa Sağlık Bakanlığı ruhsatlı ürünler  Satın alma ve konsinye yönetimi  Hasta şikayetleri ve risk yönetimi 11. PHARMA NUTRİTİON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Rakiplerinin sayısı, niteliği ve büyüklüğü  Ulaşılabilirlik  Eczane alanının genişliği  Eczane alanındaki popülasyon ve popülasyon trendi  Toplam satın alma gücü ve satın alma gücü dağılımı  Çalışma alanının büyüklüğü ve konumun doğruluğu  Yer analizi kamu,Özel Hastane, Sağlık Ocağı, ASM,AVM  Pazarlama ve zamanlama planlaması  Ulaşım Hatlarına Yakınlık  Nüfus Yoğunlu Yüksek Alanlarda zinde kalma  Maksimum Kirası m2 …YTL m2  Ortalama Gelir Koşullarına Uygun Alanlarda Bulunma  TİTCK Eczacı Yerleştirme Sistemi ( Eys ) TİTCK Eczacı Yerleştirme Sistemi ( Eys ) 12. PHARMA YER SEÇIM ANALIZI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Yeni TCK Açısından Eczacıların Hak ve Sorumlulukları  Ceza Sorumluluğu  Tazminat Sorumluluğu  İdari Sorumluluk  Mesleki Sorumluluk Kabahatler Kanunu Açısından Serbest Eczacılık  Eczacılıkta Suç Sayılan Fiillerin Adli, İdari ve Deontolojik Bakımından Değerlendirilmesi  TEB-Odalar – Eczacı İlişkileri: Görev ve Sorumluluklar  Eczane açmak için gerekli kriterler.  Sahip olma sistemi  İdare ve devir özellikleri 12. PHARMA HUKUK VE PROSESLER Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 Eczane Tasarımı ve Satış Alanı Değerlendirebileceğiz  Eczanenin Genel Görüntüsü  Mükemmel Eczane İmajını oluşturacağız  Eczanenin İç Mimarisi  Eczanende Teşhir Birimleri ve Vitrin Düzenlemeleri  Satış Alanının Değerlendirilmesi  Teşhir Tanzim Teknikleri  Fotoğraflar ve Reklama Yönelik Levhalar  Satın alma Atmosferinin Yaratılması  İnsan Kaynakları Yönetimi  Ürün, İlaç Teşhiri  Görme, Algılamalar  Sıcak ve Soğuk Renkler  5 Duyuya Hitap Etme, Olumlu Dalga Yaratmak ( Işık, Görüntü, Müzik, Ses, Rahatlık, Çekicilik )  Eczane Marketing'inin Temelleri  Farklılık Yaratma  Medikal ürünler 13. PHARMA NELERE HAZIRIZ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

 İletişim Becerisini Geliştirme, Etkin Konuşmak, Halkla İlişkiler  Hasta, Müşteri Eczacının Hangi Özelliklerinden Hoşlanır, Hangilerinden Hoşlanmaz  Profesyonel Satış yönetimi  Finans Yönetimi  Eczanenin Finans İdaresi İçin Temel Bilgiler  Hangi Mala Ne kadar Stok  Müşteri Sadaka tı Yaratma  Eczaneyi Pazarlama  Müşteri Çekmede Özel Taktikler  Eczanelerde Müşteri İlişkilerini Koruma ve Geliştirme Hizmetleri  Satış Sonrası Hizmetler ( Alerji Yapan, Yan Etkisi Olan Ürünlerin Sonuçlarını Öğrenmek İçin Eczacının Ev Telefonunu Vermesi )  Müşteri Tatmini Karı Nasıl Etkiler  Müşteri Bağlılığı ve Bağımlılığı Yaratma  Swott  Yeni Ürün Takibi ve Donanımı 14. PHARMA NELERE HAZIRIZ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)