DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
Advertisements

RAMAZAN AYI VE ORUÇ İslam dininde ramazan ayına niçin önem verilmektedir? İmsak, İftar, Sahur, Mukabele, Teravih namazı ve Fitre kavramlarının anlamlarını.
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
VAHYE DAYALI DİNLER.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRENME ALANI İNANÇ ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI MELEK VE AHİRET İNANCI pedagojiformasyon.com.
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Ramazan Ayı ve Oruç İle İlgili Kavramlar
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
HANGİ KONULARI GÖRECEĞİZ
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
HAZIRLAYAN ÖMER AKPINAR Oltu Anadolu İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmeni İSLAM-MÜSLÜMANLIK.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
HOŞ GELDİNİZ … YAZ KUR’AN KURSU NEDİR ? YAZ KUR’AN KURSLARI, OKULLARIN TATİL OLDUĞU AYLADA, İLKÖĞRETİMİN 5. SINIFINI TAMAMLAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN KANUNÎ.
BU DERSTE NELER İŞLEYECEĞİZ?
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Bugün neler öğreneceğiz?
Aşağıda verilen kandillerle ilgili kavramları
KELİME-İ TEVHİT VE KELİME-İ ŞAHADET
Ramazan Ayı Ve Oruçla İlgili Kavramlar
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Bugün neler öğreneceğiz?
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MELEK-CİN-ŞEYTAN/RAMAZAN-ORUÇ DENEME SINAVI SORULARI
Bugün neler öğreneceğiz?
Din,Ahlak, Değer İlişkisi Ve Eğitimi
Programdan Sorular.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı'nın geliştirilmesinde; Yapılandırmacı öğrenme modelini destekleyen; Çoklu zekâ, Öğrenci merkezli öğrenme, Beceri temelli öğrenme, gibi yaklaşımlar dikkate alınmıştır.

Bu bağlamda öğrencinin; Aktif katılan, Araştıran, Keşfeden, Problem çözebilen, Çözüm ve yaklaşımlarını paylaşıp tartışabilen, Şeklinde ortamların sağlanması konusunda önemle durulmuştur.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı, İslam dini ile diğer dinleri betimleyici yaklaşım ile öğretime konu etmek, Kur’an ve Sünneti esas almak, İslam düşüncesinde ortaya çıkan yorumları mezhepler üstü bir yaklaşım ile öğretime konu eder.

Bu temel felsefeye uygun olarak geliştirilen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programıyla; 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan “Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri”ne uygun olarak öğrencilerin;

(1) Dinî ve ahlaki kavramları tanımaları, (2) Dinin sosyal hayat, kültür ve medeniyet unsurları üzerindeki etkilerini kavramaları, (3) Farklı inanç ve yorumları tanımaları ve bunlara saygı duymaları, (4) Çevresindeki dinî davranış, yorum, tutum ve deneyimlerin farkında olmaları, (5) Ahlaki değerleri tanımaları ve bunları içselleştirmeleri,

(6) İslam dininin ana kaynaklarını tanımaları, (7) Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hayatını ve örnek ahlakını tanımaları, (8) İslam dininin inanç, ibadet ve ahlak ilkelerini açıklamaları, (9) Bazı dua ve surelerin muhtevasını ana hatlarıyla tanımaları, (10) İnanç ve ibadetlerin davranışları güzelleştirmedeki olumlu etkisinin farkına varmaları amaçlanmaktadır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı’nın Vizyonu; Dinin hayatı anlamlandırmadaki rolünü fark eden, Millî, Manevi, Ahlaki değerleri benimseyen, Farklılıklarla bir arada yaşama becerisi kazanmış, bireyler yetiştirmektir.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı; Üniteler, Konular, Kazanımlar, Açıklamalar, Anahtar kavramlar, şeklinde yapılandırılmıştır.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı; her sınıf düzeyinde beş üniteye ayrılmıştır. Ünite ve konuların oluşturulmasında; Öğretim hedefleri, Dersin amaçları, Öğrencilerin gelişim düzeyleri, Hazır bulunuşlukları, Konuların aşamaları ve birbiriyle olan ilişkisi, dikkate alınmıştır.

Eski programda, 4. sınıftan 8 Eski programda, 4. sınıftan 8. sınıfın sonuna kadar öğrenciye verilecek bilgiler; inanç, İbadet, Hz. Muhammed, Kur’an ve Yorumu, Ahlak ve Din ve Kültürü olmak üzere 6 öğrenme alanından oluşmaktaydı (MEB, 2010: 14-18).Yeni programda ise öğrenme alanları kaldırılarak her sınıf düzeyinde aşağıdaki tablolarda izah edildiği şekilde beş üniteye ayrılmış ve ünite kazanımlarında ciddi oranda ekleme, çıkarma, sadeleştirme ve yer değiştirme yapılmıştır (MEB, 2018: 11).

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi YENİ MÜFREDAT (2018) ESKİ MÜFREDAT (2010) Öğrenme Alanı Üniteler Kazanım Sayıları İnanç Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyorum? 8 İbadet Temiz Olalım Hz. Muhammed Hz. Muhammed’i Tanıyalım 6 Kur’an ve Yorumu Kur’an-ı Kerim’i Tanıyalım 5 Ahlak Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik Din ve Kültür Aile ve Din 9 Toplam 44 Ünite Sırası Ünite Adı Kazanım Sayısı 1 Günlük Hayattaki Dinî İfadeler 4 2 İslam’ı Tanıyalım 3 Güzel Ahlak Hz. Muhammed’i Tanıyalım 6 5 Din ve Temizlik Toplam 19

5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi YENİ MÜFREDAT (2018) ESKİ MÜFREDAT (2010) Öğrenme Alanı Üniteler Kazanım Sayıları İnanç Allah İnancı 7 İbadet İbadet Konusunda Bilgilenelim 12 Hz. Muhammed Hz. Muhammed ve Aile Hayatı 5 Kur’an ve Yorumu Kur'an-ı Kerim'in Temel Eğitici Nitelikleri 6 Ahlak Sevinç ve Üzüntülerimizi Paylaşalım 9 Din ve Kültür Vatanımızı ve Milletimizi Seviyoruz 8 Toplam 47 Ünite Sırası Ünite Adı Kazanım Sayısı 1 Allah İnancı 8 2 Ramazan ve Oruç 5 3 Adap ve Nezaket 6 4 Hz. Muhammed ve Aile Hayatı Çevremizde Dinin İzleri Toplam 29  

6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi YENİ MÜFREDAT (2018) ESKİ MÜFREDAT (2010) Öğrenme Alanı Üniteler Kazanım Sayıları İnanç Peygamberlere ve İlahî Kitaplara İnanç 10 İbadet Namaz İbadeti 11 Hz. Muhammed Son Peygamber Hz. Muhammed Kur’an ve Yorumu Kur’an-Kerim’in Ana Konuları 5 Ahlak İslam’ın Sakınılmasını İstediği Bazı Davranışlar 6 Din ve Kültür İslamiyet ve Türkler 4 Toplam 47 Ünite Sırası Ünite Adı Kazanım Sayısı 1 Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 7 2 Namaz 5 3 Zararlı Alışkanlıklar 6 4 Hz. Muhammed’in Hayatı Temel Değerlerimiz Toplam 24

7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ESKİ MÜFREDAT (2010) YENİ MÜFREDAT (2018) Öğrenme Alanı Üniteler Kazanım Sayıları İnanç Melek ve Ahiret İnancı 14 İbadet Oruç İbadeti 9 Hz. Muhammed Bir İnsan ve Peygamber Olarak Hz. Muhammed 7 Kur’an ve Yorumu İslam Düşüncesinde Yorumlar 8 Ahlak Din ve Güzel Ahlak 5 Din ve Kültür Kültürümüz ve Din 6 Toplam 49 Ünite Sırası Ünite Adı Kazanım Sayısı 1 Melek ve Ahiret İnancı 7 2 Hac ve Kurban 6 3 Ahlaki Davranışlar 5 4 Allah’ın Kulu ve Elçisi: Hz. Muhammed İslam Düşüncesinde Yorumlar Toplam 25

8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ESKİ MÜFREDAT (2010) YENİ MÜFREDAT (2018) Öğrenme Alanı Üniteler Kazanım Sayıları İnanç Kaza ve Kader 9 İbadet Zekât, Hac ve Kurban İbadeti 11 Hz. Muhammed Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar 5 Kur’an ve Yorumu Kur’an’da Akıl ve Bilgi 6 Ahlak İslam Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar Din ve Kültür Dinler ve Evrensel Öğütleri 7 Toplam 44 Ünite Sırası Ünite Adı Kazanım Sayısı 1 Kader İnancı 6 2 Zekât ve Sadaka 5 3 Din ve Hayat 4 Hz. Muhammed’in Örnekliği 9 Kur’an-ı Kerim ve Özellikleri Toplam 28

Benzerlikleri 2010 MÜFREDATI 2018 MÜFREDATI Kur’an ve Sünnet temelli Mezhepler üstü Öğrenci merkezli Kur’an ve Sünnet temelli Mezhepler üstü Öğrenci merkezli

Farklılıkları 2010 MÜFREDATI 2018 MÜFREDATI Davranışçı yaklaşım Konular kapsamlı ve ayrıntılı Öğrenme alanı var Kazanım sayıları daha fazla Yapılandırmacı yaklaşım Sade ve ayrıntıya girilmemiş Ünite sırası var 4.Sınıflara Salavat, Amentü, Salli, Barik duaları eklenmiştir. Kazanımlara uygun olarak Peygamberlerin hayat hikayeleri eklenmiştir. Kazanımlara uygun olarak sure ve dualar eklenmiştir. Kazanım sayısı daha az Anahtar Kavramlar bölümü eklenmiştir

4. Sınıf Sonuç ve Öneriler «2. ünite de bulunan İslam inanç esasları, İslam’ın şartları ve Kur’an’ın iç düzeni ile ilgili kazanımları uygulanma açısından zaman sıkıntısı yaşanmaktadır.» Sürenin konuları kavrama düzeyine ulaşılması için yetersiz olması / İslam inanç esasları ve İslam’ın şartları bir ünitede Kur’an’ın düzeni ayrı bir ünitede değerlendirilebilir.

5. Sınıf Sonuç ve Öneriler «Herhangi bir konu değerlendirmeye uygun görülmemiştir.»

6. Sınıf Sonuç ve Öneriler «6.1.7. kazanımının sınıf seviyesine ağır geldiği için bir sonraki yılın programına dahil edilmesi uygundur.» «6.2.2. kazanımında bulunan nafile namaz çeşitleri bölümü öğrencilerin anlama düzeylerini zorlaştırmaktadır.» «Namaz konusunda uygulamalı olarak anlatım yapılma imkanının yeterli olmadığından dolayı kavramada sıkıntılar yaşanıyor.» «Beş vakit namaz dışındaki (bayram namazı , cenaze namazı teravih namazı gibi )namazlarının 7. Sınıfta ayrı bir ünite olarak işlenmesi sağlanabilir.»

7. Sınıf Sonuç ve Öneriler «Ahlaki davranışlar ünitesi sınıf seviyesinin altında kalmaktadır. Öğrencilerin ilgi ve beceri alanlarına hitap etmek adına alt sınıflara alınmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir.» «7.5. İslam düşüncesindeki yorumlar ünitesinin bilgi ve kavram seviyelerinin fazlalığından kaynaklı olarak konunun anlatılması hususunda süre sıkıntısı ve kavranması açısında sınıktılar yaşanmaktadır.» «7.5. ünite daha yüzeysel ve kavramlar azaltılarak verilmesi daha uygun olacağı düşünülmektedir.»

8. Sınıf Sonuç ve Öneriler «8.2. ünitede bulunan Sadaka ve infak kavramları çocukların zihinsel dünyasında kavram karmaşasına sebep olmaktadır.» «8.3. ünitesinde bulunan Asr suresi sınıf seviyesine göre hafif kalmaktadır ve daha alt sınıflara alınmalıdır.» «8.3. ünitenin sınıf seviyesinin altında kaldığı için bu ünitenin yerine gecen yıllarda müfredatta bulunan «Kur’an’da Akıl ve Bilgi» ünitesi getirilmesi daha faydalı olacaktır. Çünkü 8. sınıf seviyesine kadar hiçbir düzeyde aklın ve bilginin önemi yeterince vurgulanmamıştır.»

Dinlediğiniz için teşekkür ederiz Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. Abdurrahman KORUCU Muhammet ARSLANTAŞ Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri