Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018 ZİYAFET ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ 6.Hafta Ziyafet Organizasyonlarının Yönetiminde Koordinasyon Fonksiyonu Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
İÇERİK Ziyafetlerde Koordinasyonun Önemi ve Koordinasyon Süreci Ziyafetlerde İçsel Koordinasyon Ziyafetlerde Dışsal (Diğer Departmanlarla) Koordinasyon
Ziyafetlerde Koordinasyonun Önemi ve Koordinasyon Süreci Yönetsel açıdan koordinasyon, içsel ve dışsal anlamda diğer üniteler ile sağlıklı bir iletişim ve işbirliğinin sağlanması olarak tanımlanabilir. Çapraz ilişkiler yoluyla işletmede çatışma, anlaşmazlık, hedeflere yönelik amaç uyuşmazlıkları vb. olumsuzluklar asgariye indirilebilir. Planlama, örgütleme ve yöneltme olmadan koordinasyondan bahsedilemez…
Ziyafetlerde İçsel Koordinasyon Mutfak Barlar Ünitenin kendi iç koordinasyonu
Ziyafetlerde İçsel Koordinasyon Mutfak ile Koordinasyon Malzeme alımı Üretim Servis! Menünün tespiti, fiyatlandırma, servisin başlama saati, servis sırasındaki aksaklıklar, ziyafete katılacakların sayısı, ekstra istekler vb.
Ziyafetlerde İçsel Koordinasyon Barlar ile Koordinasyon Ziyafet öncesi sunulacak olan ikram ve kokteyl çeşitleri ve zamanlaması, Ziyafette kullanılacak içkilerin temini, Ziyafet formunun haricindeki fiks menü haricindeki içeceklerin koordinasyonu vb.
Ziyafetlerde İçsel Koordinasyon Ziyafet Ünitesinin Kendi İç Koordinasyonu Ziyafet toplantısı, istasyon dağılım tablosu, servis akış tablosu, ziyafet salonu görev tablosu, haftalık çalışma planı, iç duyurular, ziyafet öncesi meeting, fazla mesai ve günlük izin formu, ziyafet salonları rezervason formları vb. iletişim araçları.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Üst yönetimle koordinasyon Satın alma ve depolama ile koordinasyon İnsan kaynakları ile koordinasyon Teknik hizmetler ile koordinasyon Muhasebe ile koordinasyon Pazarlama ile koordinasyon Güvenlik ile koordinasyon Önbüro ve kat hizmetleri ile koordinasyon
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Üst yönetimle koordinasyon Ziyafet salonlarına ilişkin aylık ve yıllık gelir gider raporları, personel maliyetleri, yiyecek ve içecek costları, menü ve personel planlamaları, personel devam çizelgeleri, ziyafet departmanına ilişkin bütçe önerileri vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Satın alma ve depolama ile koordinasyon Talep ve çıkış formları, Yiyecek sipariş fişleri, vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon İnsan kaynakları ile koordinasyon Ekstra personel, izinler, haklar vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Teknik hizmetler ile koordinasyon Teknik ekipmanların rutin bakımları, arıza durumunda arızaların giderilmesi, ziyafetin özelliği gereği ek tesisat ihtiyacı, enerji tasarrufuna yönelik eylemler, personele yönelik eğitim ve danışmanlık vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Muhasebe ile koordinasyon Personel puantajları, malzeme alımı ve yenileme çalışmaları, ücretlendirme ve işgücü verimliliğine ilişkin verilerin sağlanması, departman bütçelerinin planlandığı gibi gidip gitmemesinin kontrolü, maaş ve ücret ödemeleri vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Pazarlama ile koordinasyon Pazar koşulları, müşteri davranışları, rekabet yapısı, imaj yaratma vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Güvenlik ile koordinasyon Fiziksel varlıkları, personel ve müşterilerin mal ve can güvenliklerinin sağlanması, önleyici ve caydırıcı tedbirler alma, araba, vestiyer, yangın vb.
Ziyafetlerde Dışsal Koordinasyon Önbüro ve kat hizmetleri ile koordinasyon Karşılama, dekorasyon çalışmaları, temizlik, personel üniformaları, ütü vb.
TEŞEKKÜRLER