MECLİS ORYANTASYON SUNUMU STRATEJİK BEYANLAR VE POLİTİKALAR 2. BORSAMIZIN TARİHÇESİ 3. TOBB KANUNUNA GÖRE BORSALARIN TANIMI VE GÖREVLERİ 4.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Meriç Belediyeler Birliği
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİR.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS NOTLARI – IX
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
Harcama Yetkilileri.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kambiyo Mevzuatı. Lojistik ve Dış Ticaret İstanbul Ticaret Üniversitesi Meslek Yüksekokulu VII. Bölüm.
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17 E-Ticaret Güvenlik Sertifikasyonu ve Hukuksal Düzenlemeler 1 Çalışma Grubu ve Ötesi Kamu Hizmetlerinde.
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Standardizasyon.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
KKTC’DE II.GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
İnceleme Dairesi Başkanlığı
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
KÜTAHYA TİCARET BORSASI Yönetim Sistemini Gözden Geçirme Sunumu 30 Mart 2018.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

MECLİS ORYANTASYON SUNUMU 2019

2 1.STRATEJİK BEYANLAR VE POLİTİKALAR 2. BORSAMIZIN TARİHÇESİ 3. TOBB KANUNUNA GÖRE BORSALARIN TANIMI VE GÖREVLERİ 4. BORSAMIZIN ORGANLARI 5. KURULUŞUNA ÖNCÜLÜK ETTİĞİMİZ KURUM VE KURULUŞLAR 6. İŞTİRAK VE ORTAKLIKLAR 7. YAYINLARIMIZ İÇİNDEKİLER

Sayı11-n Meclis Üyeleri; 1-STRATEJİK BEYANLAR VE POLİTİKALAR 3 Manisa Ticaret Borsası’nın 2017 – 2020 Stratejik Planında, İç Ve Dış Paydaşlarının Katılımcı Yaklaşımlarıyla Belirlenen, Stratejik Amaç Ve Hedefleri İle Şekillenen Kalite Politikası, Misyon Ve Vizyon Beyanları; KALİTE POLİTİKASI Manisa Ticaret Borsası’nın Vermiş Olduğu Hizmetleri; “İç Ve Dış Paydaşlarının İhtiyaçları, Beklentileri Ve Sürekli Gelişen – Değişen Ulusal Ve Uluslararası Ekonomi Faaliyetleri Doğrultusunda, Kanunlar, Kalite Yönetim Sistemi Ve Tobb Akreditasyon Sistemi Hüküm Ve Şartlarına Uyum İçerisinde Geliştirmek.”

Manisa’nın Ve Ülkemizin Gelecekteki Ekonomik Büyüklüğü Adına; Manisa'nın Tarıma Dayalı Sanayide; Çeşitliliği Ve Katma Değeri Yüksek Bir Üretim Merkezi Olma Özelliğinin Geliştirilmesi, Manisa'nın Tarıma Dayalı İç Ticaretinin, İhracatının, Markalaşmasının Ve Piyasa Hacminin Nicelik Ve Nitelik Olarak Geliştirilmesi, Üye İşletmelerin Mesleki Faaliyetlerinin; Sürekli Değişen Şartlara Uyumu Ve Etkinliğinin Artırılması, Tarım Ve Tarıma Dayalı Ekonomiyi İlgilendiren Her Hususta, Daha Etkili Ve Güçlü Politikaların Oluşturulması İçin Karar Alıcıların Karar Alma Süreçlerine Kurumsal Kimlikle Sürekli Dahil Olunması Ve Aktif Rol Alınması, Alanlarında; Çalışma, Faaliyet ve Proje Oluşturmak, Yürütmek ve Yol Gösterici Olmak. 4 MİSYON BEYANI

VİZYON BEYANI Meslek Kuruluşu Olarak Kanunla Düzenlenen Vazife Sahalarının Yanında Ayrıca; Temsil Edilen Özel Sektör Camiasının Da Desteğiyle, Tüm Üretim, Ekonomi, Kalkınma, Eğitim, Dayanışma, Tanıtım ve Bunlara Dair Proje Alanlarında Toplumsal, Yerel ve Ulusal Her Ölçekte Fayda Sağlamak, 5 MANİSA TİCARET BORSASI HABERLEŞME POLİTİKASI “Manisa ve Ülke ekonomisine en yüksek katkıyı vermek için doğru bilgilerin paylaşımını, haberleşme araçlarımız vasıtasıyla gerçekleştirmek ve Üyelerimizin; Kamu Kurum ve Kuruluşları, Tarım Sanayi ve Halkımızla iletişimini sağlıklı, zamanında ve doğru bilgilerle sağlamaktır.” Bu amaçla aşağıdaki teknikler kullanılmaktadır. Amaca ve statüye uygun ve de tüm odaklarla haberleşme kanalları. Yazılı ve görsel basından etkili yararlanma. Verimlilik, geliştirme ve çözüm ana menüsünü tüm paydaşlar yararına kullanma. Kapsamlı ve süreye bağlı yayın ve WEB sitesi güncellemeleri.

MANİSA TİCARET BORSASI İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI Manisa Ticaret Borsası’nın insan kaynakları ihtiyacını Yasal Çerçevede ve belirlenen kriterlerde karşılamak, çalışanların yetkinliğinin sağlanması için eğitim, Kurum içi motivasyon yardımlaşma ve dayanışma ile ilgili tüm faaliyetlerin düzenlenmesi ve uygulanması, çalışanların sosyal haklarının karşılanması, işe başlatma ve çıkarma işlemlerinin Yasa, Yönetmelikler ve Borsa kurallarına bağlı olarak yapmaktır. 6 MANİSA TİCARET BORSASI MALİ POLİTİKASI Manisa Ticaret Borsası olarak 5174 sayılı TOBB kanunu çerçevesinde elde ettiğimiz mevcut kaynakları en etkin şekilde kullanmak ve Üyelerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilmek için bütçe ve muhasebe işlemlerimizi sosyal sorumluluk, kişilik, süreklilik, dönemsellik, parayla ölçülme, tarafsızlık ve belgelendirme, tutarlılık, tam açıklama, özün önceliği, önemlilik, ihtiyatlılık gibi muhasebe ilke ve kurallara uygun olarak yürütmek mali politikamızı oluşturmaktadır.

MANİSA TİCARET BORSASI ETİK KURALLARI 7 Manisa Ticaret Borsası Etik Kurallarının oluşturulmasının amacı; Borsa adına görev yapan tüm Çalışanların, Organlara Seçilmiş Üyelerin ve Manisa Ticaret Borsası’nı Temsil Edenlerin görevlerini herhangi bir etki veya baskı altında kalmadan yapabilmelerini ve sürdürmelerini sağlamak üzere uyacakları Etik Davranış Kurallarının belirlenmesi, uygulanmasında yardımcı olunması ve olası çıkar çatışmalarının önlenmesidir. Manisa Ticaret Borsası Yasal ve Hukuki Yükümlülüklerine ek olarak etik prensipler içeren bir Kurum Kültürüne sahiptir. Kurulduğu 1925 yılından bu yana, Başkanları ve Çalışanları evrensel etik değerlere kendi kişisel prensiplerini de katarak bu kültürü oluşturmuşlardır. Temelini bu kültürün oluşturduğu Manisa TB’nin etik kuralları yalnızca yazılı belgeler olmayıp, tüm Çalışanları tarafından benimsenen ve özümsenerek yaşanan değerleri içerir. Borsa Çalışanları bunları uygulamakla kalmaz, başkalarından da bekler. Manisa Ticaret Borsası Çalışanlarına eşit davranır, her biri için en iyisini ister, adil ücret ve çalışma koşulları sağlar. Çalışanlarının, moral ve motivasyonlarını yüksek tutmayı hedefler. Kurum, Etik Kurallarının Çalışanları tarafından tam olarak anlaşılmasına çaba gösterir. Bu amaçla düşünce ve görüşlerini Yönetime sunabilmeleri için kolay iletişim kanalları sağlar. Manisa Ticaret Borsası, Üyelerine adil ve dürüst davranır. Ürünleri ile ilgili tüm belgeleri hazırlarken açık ve dürüsttür. Yanlış yönlendirmelerden uzak durur. Mutlak ve tam Üye memnuniyetini hedefler. Bu nedenle, hizmeti eksiksiz ve zamanında teslim etmeyi hedefler.

Sayın Meclis Üyeleri; 2-MANİSA TİCARET BORSASI TANITIMI & TARİHÇESİ Sayılı Odalar, Borsalar Ve Birlik (Tobb) Kanunun 28. Maddesine Göre; “ Ticaret Borsaları, Bu Kanunda Yazılı Esaslar Çerçevesinde Borsaya Dahil Maddelerin Alım Satımı Ve Borsada Oluşan Fiyatlarının Tespit, Tescil Ve İlanı İşleriyle Meşgul Olmak Üzere Kurulan Kamu Tüzel Kişiliğine Sahip Bir Kurumdur.” Manisa Ticaret Borsası 1925 Yılında Manisa Ticaret Ve Zahire Borsası Adıyla Kurulmuştur. Daha Sonra Manisa Ve Üzüm Ve Zahire Borsası Adını Alan Borsa Kuruluş Tarihi Açısından Ülkenin 10. Borsasıdır Yılında İse 5174 Sayılı Türkiye Odalar Ve Borsalar Birliği İle Oda Ve Borsalar Kanunu'nun Yürürlüğe Girmesi İle Tüm Faaliyetler 5174 Sayılı Kanun Ve Bu Kanun Uyarınca Çıkarılmış Olan Yönetmelikler Kapsamında Sürdürülmeye Başlanmıştır. Günümüzde İse Manisa Ticaret Borsası, Ülkemizin En Etkin Meslek Örgütü Olan Türkiye Odalar Ve Borsalar Birliği'ne Çatısı Altında Yerel Ve Ulusal Ekonomimizin Gerekleri İle İlgili Faaliyetlerini Daha Etkin Ve Modern Bir Yapıyla Sürdürmektedir.

Sayın Meclis Üyeleri; 3-TOBB KANUNUNA GÖRE BORSALARIN TANIMI VE GÖREVLERİ 9 Ticaret Borsaları, 5174 sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İle Odalar ve Borsalar Kanunu’nda yazılı esaslar çerçevesinde borsaya dâhil maddelerin alım satımı ve borsada oluşan fiyatların tespit, tescil ve ilanı işleriyle meşgul olmak üzere kurulan kamu tüzel kişiliğine sahip kurumlardır. EKONOMİ DE TİCARET BORSALARI Ticaret Borsaları “Standardize edilmiş veya tiplere ayrılmış ya da numuneyle malın tümünün temsil edildiği; üretimi, tüketimi veya ithal, ihraç ve dağıtımı büyük miktarlarda yapılan; dayanıklı ve stoklamaya elverişli bulunan, arz ve talebi değişken olan, alım-satımı serbest, serbest rekabet şartları içinde ve önceden belirlenmiş asgari miktarlar üzerinden toptan yapıldığı organize edilmiş tarımsal ürün piyasalarıdır.” Bugün Ülkemizde hizmet veren 113 adet Ticaret Borsası bulunmaktadır. Alıcı ile satıcıyı karşı karşıya getirmeyi amaçlayan Ticaret Borsacılığı fiyatların serbest rekabet ortamında oluşmasını sağlamaktadır.

Sayın Meclis Üyeleri; TİCARET BORSALARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İle Odalar ve Borsalar Kanunu’na göre, borsaların kuruluş amaçları ve görevleri aşağıdaki gibi sıralanmıştır. * Borsaya dâhil maddelerin, borsada alım satımını tanzim ve tescil etmek. * Borsaya dâhil maddelerin borsada oluşan her günkü fiyatlarını usulü dairesinde tespit ve ilan etmek. * Alıcı ve satıcının, teslim ve teslim alma ile ödeme bakımından yükümlülüklerini, muamelelerin tasfiye şartlarını, fiyatlar üzerinde etkili şartları ve ihtilaf doğduğunda ihtiyari tahkim usulleri gösteren ve Birliğin onayıyla yürürlüğe girecek genel düzenlemeler yapmak. * Yurt içi ve yurt dışı borsa ve piyasaları takip ederek fiyat haberleşmesi yapma, elektronik ticaret ve internet ağları konusunda üyelerine yol göstermek. * 51. maddedeki belgeleri düzenlemek ve onaylamak. * Borsaya dâhil maddelerin tiplerini ve vasıflarını tespit etmek üzere laboratuvar ve teknik bürolar kurmak veya kurulmuşlara iştirak etmek.

Sayın Meclis Üyeleri; TİCARET BORSALARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI 11 * Bölgeleri içindeki borsaya ilişkin örf, adet ve teamülleri tespit etmek, bakanlığın onayına sunmak ve ilan etmek. * Borsa faaliyetleri konularda ilgili resmi makamlara teklif, dilek ve başvurularda bulunmak; üyelerinin tamamı veya bir kısmının menfaati olduğu takdirde bu üyeleri adına veya kendi adına dava açmak. * Rekabeti bozucu etkileri olabilecek anlaşma, karar ve uyumlu eylem niteliğinde uygulamaları izlemek ve tespiti halinde ilgili makamlara bildirmek. * Mevzuatla bakanlıklara veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarına verilen işlerin, bu kanunda belirtilen kuruluş amaçları ve görev alanı çerçevesinde borsalara tevdii halinde bu işleri yürütmek.

Sayın Meclis Üyeleri; TİCARET BORSALARININ GÖREV VE SORUMLULUKLARI 12 * Üyelerinin ihtiyacı olan belgeleri vermek ve bunlara ilişkin gerekli hizmetleri yapmak. * Yurt içi fuarlar konusunda yapılacak müracaatları değerlendirip Birliğe teklifte bulunmak. * Sair mevzuatın verdiği görevlerle, ilgili kanunlar çerçevesinde Birlik ve Bakanlıkça verilecek görevleri yapmak. Manisa Ticaret Borsası 5174 sayılı TOBB kanununda yazılı görevler dışında bölgenin ve ilin ekonomik-sosyal sorunlarına eğilmekte ve bu sorunları çok iyi analiz ederek çözüm önerileri getirmektedir. İlin ve Bölgenin gelişimine yönelik Projeler yürütmekte ve paydaşlarıyla birlikte ortak projeler gerçekleştirmektedir.

Sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu ile 5174 Sayılı Kanun Uyarınca Çıkarılan Yönetmelikler ve diğer kararlara; sayfasından ulaşabilirsiniz. Sayfada yer alan başlıklar aşağıda belirtilmiştir. » Anayasa ( TOBB'la ilgili madde 135) (doc) » 5174 Sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar KanunuAnayasa ( TOBB'la ilgili madde 135) (doc)5174 Sayılı Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Kanunu » 5174 Sayılı Kanun Uyarınca Çıkarılan Yönetmelikler5174 Sayılı Kanun Uyarınca Çıkarılan Yönetmelikler » Personel ile İlgili Kanun ve YönetmeliklerPersonel ile İlgili Kanun ve Yönetmelikler » Diğer YönetmeliklerDiğer Yönetmelikler » EsaslarEsaslar » Genelgeler ve Bakanlık GörüşleriGenelgeler ve Bakanlık Görüşleri TOBB KANUNU VE DİĞER YASAL HÜKÜMLER MEVZUAT

14 » 5590 Sayılı Kanun ve 88/12497 Sayılı Tüzük ile İlgili Eski Mevzuat5590 Sayılı Kanun ve 88/12497 Sayılı Tüzük ile İlgili Eski Mevzuat » Alacakların Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun (Oda, Borsa ve Birlik aidatlarının yeniden yapılandırılması ile ilgili hükümler) (doc) » Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun (doc) » 5300 Sayılı KanunAlacakların Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun (Oda, Borsa ve Birlik aidatlarının yeniden yapılandırılması ile ilgili hükümler) (doc)Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun5300 Sayılı Kanun » 5300 Sayılı Kanun Uyarınca Çıkarılan Yönetmelikler » SEÇİMLERDE KULLANILACAK YETKİ BELGESİ ÖRNEĞİ » İş Dünyası İçin Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Uyum Kılavuzu5300 Sayılı Kanun Uyarınca Çıkarılan YönetmeliklerSEÇİMLERDE KULLANILACAK YETKİ BELGESİ ÖRNEĞİİş Dünyası İçin Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Uyum Kılavuzu Fire, Zayiat ve Randıman Oranları, Örf, Adet ve Teamüller ile Uyulması Zorunlu Mesleki Kararlar - Fire, Zayiat ve Randıman Oranları - Örf, Adet ve Teamüller - Uyulması Zorunlu Mesleki KararlarFire, Zayiat ve Randıman OranlarıÖrf, Adet ve Teamüller Uyulması Zorunlu Mesleki Kararlar MEVZUAT

Sayın Meclis Üyeleri; 4-BORSAMIZ ORGANLARI 15 BORSA MECLİSİ Borsanın en üst Denetim ve Karar Organıdır. Borsa Meclisi 5174 Sayılı Kanunun 39. Maddesindeki Hükümler gereğince yetkisini kullanır. Borsa da en az yedi meslek grubu kurulamadığından Meclis, Borsaya kayıtlı Üyelerin kendi aralarından, her 4 yılda bir Yargı gözetiminde yapılan seçimlerle seçeceği 14 Asil Üyeden oluşur. Ayrıca aynı sayıda Yedek Üye seçilir. Meclis, kendi Üyeleri arasından dört yıl için bir Başkan, bir veya iki Başkan Yardımcısı seçer. Meclis Üyeliğine seçilen Gerçek Kişiler ile Tüzel Kişilerin Gerçek Kişi Temsilcileri, aynı faaliyet alanında bulunan Odalar ve Borsaların Meclisleri ile tarihli ve 507 sayılı Kanuna göre kurulmuş Odaların ancak birinde görev alabilirler.

Sayın4s Üyeleri; 4-BORSAMIZ ORGANLARI 16 BORSA YÖNETİM KURULU 14 Asil Meclis Üyesi arasından dört yıl için seçilen, beş kişiden oluşur. Borsa Meclisi kendi üyeleri arasından Yargı gözetiminde 4 yıl için Yönetim Kurulu Başkanını ve 14 Asil Üye arasından 4 asıl ve 4 yedek Yönetim Kurulu Üyesini tek liste halinde seçer. Borsa Yönetim Kurulunun Görevleri 5174 Sayılı Kanunun 41. maddesinde belirtilmiştir. Borsa yönetim kurulunun yetkilerinin devri MADDE 9 - Borsa Yönetim Kurulu, gerekli hallerde yetkilerinden bir kısmını Başkana, Üyelerinden Birine veya Birkaçına yahut Genel Sekretere devredebilir.

Sayın Meclis Üyeleri; 4-BORSAMIZ ORGANLARI 17 BORSA HESAPLARI İNCELEME KOMİSYONU Madde 11 – Hesap İnceleme Komisyonu, Meclisin seçeceği Üç Asil, Üç Yedek Meclis Üyesinden oluşur. Her ay Meclis Toplantısı’ndan önce toplanarak Yönetim Kurulu tarafından Meclise görüşülmek üzere havale edilen aylık mizan, bilanço, gelir gider tablosu ve bütçe raporunu inceler ve Meclise arz eder. BORSA DİSİPLİN KURULU Borsaya kayıtlı Üyeler arasından dört yıl için seçilen altı asıl ve altı yedek Üyeden oluşur. Meclis Üyeliğine seçilenler, Disiplin Kurulu Üyeliğine seçilemezler. Meclis, Yönetim Kurulu ve Disiplin Kurulunun teşkili, görev ve yetkileri ile çalışma usul ve esasları 5174 sayılı Kanun ve Oda ve Borsa Üyelerine Verilecek Disiplin ve Para Cezaları İle Disiplin Kurulu ve Yüksek Disiplin Kurulu Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.

Sayın Meclis Üyeleri; 4-BORSAMIZ ORGANLARI 18 BORSA HESAPLARI İNCELEME KOMİSYONU Madde 11 – Hesap İnceleme Komisyonu, Meclisin seçeceği Üç Asil, Üç Yedek Meclis Üyesinden oluşur. Her ay Meclis Toplantısı’ndan önce toplanarak Yönetim Kurulu tarafından Meclise görüşülmek üzere havale edilen aylık mizan, bilanço, gelir gider tablosu ve bütçe raporunu inceler ve Meclise arz eder. AKREDİTASYON İZLEME KOMİTESİ ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi ve TOBB Akreditasyon Sistemi konularında standardın verdiği görevleri ifa etmek.

ORGANİZASYON ŞEMASI 19

BORSA PERSONELİMİZ 20

BORSA PERSONELİMİZ 21

TİCARET BORSASI NEDİR? NE İŞ YAPAR? Zirai ve hayvansal ürünlerin (bunlara işlenmiş olanlarda dahil) fiyatlarını arz ve talebe göre oluşturduğu, oluşan bu fiyatların tescil ve ilan edildiği organize kuruluşlardır. Bu nitelikleri itibariyle Ticaret Borsaları; Etkin işleyen piyasa mekanizmasının oluşmasında, ürünlerin gerçek değerinin belirlenmesi fiyat hareketlerinde istikrarın sağlanması, alım satımın güvenilir fiyatlar üzerinden yapılması ulusal ve uluslar arası piyasalar arasında dengenin kurulması fonksiyonlarını yerine getirmek zorundadırlar borsaların bu işleyişleri içersinde alım ve satımların tescili büyük önem arz etmektedir. Tescil işleminin başlıca nedeni; alım ve satımların ve fiyatların ilanı pazarın şeffaflığını, bütün alıcı ve satıcılara ve resmi makamlara piyasadaki ürün ve fiyat hareketleri hakkında sağlıklı güvenli ve yeterli bilgiler verilerek neticede ilgililerin bilinçlenmesini sağlar. Bunun içinde alım satımların, bunları yapanları, miktar ve fiyatların tespiti, kontrol edilerek kayda geçirilmesi, borsa dilinde tescil edilmesi gerekir. Bu nedenle muamelelerin tescili, borsaların başlıca çalışmalarından biridir.

23 Borsalarda Tescil Borsaya tabi maddelerin en az miktarları üzerinde yapılan alım satım muamelerinin (ithalat, ihracat, alım satım) borsalara tescili zorunludur. Tescil işleminin yapılabilmesi için alıcı ve satıcıdan en az birinin borsaya kayıtlı olması gerekmektedir. Borsaya kayıtlı olmayan üyelerin tescil işlemleri ise borsa ajanlarına vekalet vermeleri durumunda borsa ajanları tarafından yapılmaktadır. Tescil işlemi, alım satım muamelesinin gerçekleşmesinden itibaren en geç otuz gün içinde tescil ettirilir. Bu süre içinde tescil zorunluluğunun yerine getirilmemesi durumunda tescil ücreti yüzde elli fazlasıyla tahsil olunur. Tescil ücreti net tutar (KDV'siz tutar) üzerinden binde birdir. Yasal sürenin geçmesi durumunda yüzde elli gecikme zammı uygulanır. İhracat tescillerinde tescil ücreti alınmaz. Alım satım beyannamesi üç nüsha olarak düzenlenir. Kasaplık canlı hayvanlar, et, ithalat ve ihracat muamelerinin tescilleri için ayrı tescil beyannamesi kullanılır.

24 Borsalarda Tescil Tescil işlemi gerçekleştirilirken dikkate alınacak hususlar; Beyannamenin usulüne uygun olarak doldurulup doldurulmadığı, alım satım işleminin yapıldığı tarih ve tescile gelindiği tarihe bakılması, fiyat kontrolü bu fiyatların gerçeği yansıtan güncel ve makul fiyatlar olup olmadığına bakılması, beyannamedeki imzaların kontrolünün yapılması bu imzaların imzaya yetkili şahıslarla ait olup olmadığının kontrolü, alım satımı yapan firmanın stokları borsamız tarafında tutuluyor ise mevcut stokunun yeterli olup olmadığına bakılması, stokları borsamız tarafından tutulmuyor ise bu mallara ait yabancı borsalara ait alıcı suretlerinin yeterli olup olmadığına bakılması bu borsalardan beyanname teyitlerinin alınması. Beyannameler; tarih atılmak, tescil numarası verilmek suretiyle tescil memuru tarafından imzalanır ve tescil ücreti hesaplanarak makbuz kesilir.

25 MANİSA TİCARET BORSASI KALİTE VE AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI Borsamız Kalite Yönetim Sistemi Belgesine sahiptir tarih ve KY / 13-R Belge No’lu ISO 9001:2008 Belgesi TSE’den alınmıştır. Manisa Ticaret Borsası 2015 yılında Kalite Yönetim Sistemi denetimine girmiş ve KYS Belgesini 2018 yılına kadar yenilemeye hak kazanmıştır. Manisa Ticaret Borsası’na her yıl TSE İzmir Belgelendirme Müdürlüğü tarafından Kalite Yönetim Sistemi Gözetim Tetkiki gerçekleştirilmektedir. Beyannameler; tarih atılmak, tescil numarası verilmek suretiyle tescil memuru tarafından imzalanır ve tescil ücreti hesaplanarak makbuz kesilir. Oda/Borsaların arasında kalite bilincinin yerleştirilmesi, Oda ve Borsa Sisteminin iş dünyası nezdinde saygınlığının ve hizmet türlerinin artırılması, hizmet kalitelerinin iyileştirilmesi, Oda ve Borsa Sistemlerinin birbirine yakınlaşmanın sağlanması suretiyle Avrupa Oda/Borsa Sistemine uyumunun sağlanması amaçlarıyla TOBB tarafından 2005 yılından itibaren yürütülmekte olan TOBB Oda/Borsa Akreditasyon Sistemi’ne 2013 yılında başvuru yapılmış olup 2014 yılında 5 yıldızlı Borsalar arasında yerini alıp Akredite Borsa olmuştur.

26 MANİSA TİCARET BORSASI KALİTE VE AKREDİTASYON ÇALIŞMALARI 02/08/2016 tarihinde Türk Loydu Denetçileri tarafından Borsamıza, iyileştirme ziyareti gerçekleştirilmiş ve Akreditasyon denetimi öncesi iyileştirilmesi gereken konular bildirilmiştir. 13/12/2016 yılında Türk Loydu Denetçileri tarafından Borsamıza, Akreditasyon Sistemi Belge Yenileme denetimi gerçekleştirilmiş olup Belge Seviyesi B olarak tescillenmiştir. Temel Yeterlilikler ve Temel Hizmetler Başlıkları altında 13 bölüm ve bunlara bağlı 98 madde ile ilgili gerçekleştirilen faaliyetler Borsamız Akreditasyon Sorumlusu tarafından her yıl Akreditasyon Öz Değerlendirme Formuna işlenerek Bağımsız Denetçi Kuruluna gönderilmektedir.

27 5-KURULUŞUNA ÖNCÜLÜK ETTİĞİMİZ KURUM VE KURULUŞLAR MANİSA TİCARET BORSASI ANADOLU LİSESİ Son yıllardaki, en çok kıymet verdiğimiz projelerimizden birisi ve bundan sonraki yıllarda da başarılı öğrencileri ile sürekli gurur kaynağımız olacağına inandığımız Manisa Ticaret Borsası Anadolu Lisesi 23 Aralık 2010 tarihinde kapılarını öğrencilerine açarak eğitim vermeye başlamıştır. Üreticimizin yoğun emekleri ve üyelerimizin ticari faaliyetleri neticesinde oluşan tescil gelirlerinin Borsamızda eğitim yatırımlarına kaynak olarak dönüştürülmesiyle hayata geçirilen okulumuz, şehrin en modern ve en gelişmiş Eğitim Kurumlarından birisi olarak Ülkemize kazandırılmıştır. Akıllı tahta, anlık sınav sistemi, çoklu internet vb. ileri teknoloji donanımıyla hazırlanan, olası engelli öğrenciler için asansörü de bulunan okulumuz, Manisa’nın ülke genelindeki prestijini eğitim alanında arttıracaktır.

28 5-KURULUŞUNA ÖNCÜLÜK ETTİĞİMİZ KURUM VE KURULUŞLAR MANİSA TİCARET BORSASI CANLI HAYVAN PAZARI Borsamızın Temmuz 2006 yılında hayata geçirmiş olduğu Manisa Canlı Hayvan Borsası'nın oluşturulma sebeplerinin başında canlı hayvan alım satımlarının düzenli, sağlıklı ve kontrollü koşullarda yerine getirildiği modern bir tesisin, sektörle ilgili Özel ve Tüzel Kişiler ile tüm Vatandaşlarımıza kazandırılması ve Manisa'nın bu konudaki önemli bir alt yapı eksikliğinin giderilmesi olmuştur. Tesislerimiz; Padokları, idari birimleri ve diğer sosyal alanları ile Turgut Özal Mahallesi Mevkiinde m2 alan üzerinde kurulmuştur. Aydınlatma, su ve kanalizasyon gibi tüm teknik unsurlarıyla Perşembe günleri Sektör Esnafına, Kurban Bayramları’nda ise tüm Vatandaşlarımıza Sorumlu Veteriner Hekim kontrolü altında düzenli olarak hizmet veren tesisimiz Ege Bölgesinin en modern Canlı Hayvan Pazarı niteliğindedir. Tesislerin çevre düzeni ve temizliği, can ve mal güvenliği, hayvan sağlığı ve nakillerinin kontrolü gibi vatandaşlarımızın huzur ve güvenine ilişkin hususlarda da ve Manisa Belediyesi, İl Emniyet Müdürlüğü ve Manisa Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü işbirliği içerisinde standartların korunması ve iyileştirilmesi için sürekli çalışılmaktadır.

29 6-İŞTİRAKLER, ORTAKLIKLAR VE PROTOKOLLER ELİDAŞ LİSANSLI DEPOCULUK A.Ş Borsamız Ege Tarım Ürünleri Lisanslı Depoculuk A.Ş.’ye %2 Sermaye ile ortaktır. Ödememiz gereken toplam sermaye TL olup 2014 tarihi itibari ile ödenmiş olan sermaye taahhüdü rakamı ,26 TL’dir. MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ (MANİSA CBÜ) TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ TEKNOKENT ALAŞEHİR TARIMA DAYALI İHTİSAS SERA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ LABORATUVAR Manisa Celal Bayar Üniversitesi DEFAM Laboratuvarı ile Manisa Ticaret Borsası arasında 2016 Eylül ayında Protokol yapılmış ve Manisa Ticaret Borsası Üyelerinin yaptıracakları gıda analizlerini indirimli yaptırması sağlanmıştır.

30 7-YAYINLARIMIZ WEB SİTESİ Manisa Ticaret Borsası’nın kurumsal yapısı, verdiği hizmetler, yürütülen projeler, Üye Firma bilgileri, istatistik ve araştırma raporları, Manisa ile ilgili önemli bilgiler, gerçekleşen faaliyetlerle ilgili haberler ve ilgililerin dikkatine sunulan duyurular vb. bölümleri içeren adresindeki resmi web sitesi Manisa Ticaret Borsası’nın yurt içinde ve yurt dışında tanınırlığını artırmak için Türkçe ve İngilizce dillerinde hizmete sunulmaktadır. İngilizce web sayfamızda İhracat yapan Üyelerimize kolayca ulaşabilmeleri açısından Sanal Fuar uygulaması yer almaktadır. Üyelerimizin Sosyal Medyada bizi takip etmesi için; ve sosyal medya hesapları bulunmaktadır. Web sitemiz ve sosyal medya hesaplarımız günlük olarak güncellenmektedir. AYLIK VE YILLIK BÜLTENLERhttps:// Manisa Ticaret Borsası, Borsada oluşan fiyatlarının ilanı sağlamak amacıyla günlük fiyatları, aylık ve yıllık bültenleri web sitesinde yayınlamaktadır. SÜRELİ YAYINLAR-BORSA DERGİSİ VE FAALİYET RAPORU Manisa Ticaret Borsası E-Bülteni aylık olarak web sitemiz üzerinden yayımlanmaktadır. Faaliyet Raporu her yıl Manisa Ticaret Borsası Dergisi olan “BorsaManisa” web sitemiz üzerinden ve kargo yoluyla Üyelerimiz ve Paydaşlarımız ile paylaşılmaktadır.

31 İLETİŞİM: ADRES: Ege Mahallesi Borsa Caddesi No:20 Şehzadeler / MANİSA Telefon: / Faks: / Web Sitesi