BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
DOĞRU LİSE TERCİHİ SÜREÇLERİ ve YÖNETİMİ BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM KURUMLARI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Pazarlama İlkeleri.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Bireyi Tanıma Teknikleri I
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAPILAN REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Program Tasarım Modelleri
DEYİMLERİ YAŞAMA ZAMANI
Nazlı ÖZTÜRK.
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitsel Rehberlik.
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
TEST DIŞI TEKNİKLER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Gelişim ve Temel Kavramlar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ

BİREYİ TANIMAK, 1. Bireyin kendisini tanımasına ve gerçekçi bir benlik geliştirmesine yardım etmek, 2. Herhangi bir konuda karar vermek için gerekli temel bilgileri toplamak,

3.Bireyleri yetenek ve ilgileri doğrultusunda akademik programlara ve mesleklere yönlendirmek, 4.Eğitim programları için uygun bireyleri ayırma ve sınıflandırmak, 5.İş verimini artırmak için işin niteliklerine uygun kişileri seçmek ve yerleştirmek,

6. Eş seçiminde bireylere yardımcı olmak, 7 6.Eş seçiminde bireylere yardımcı olmak, 7.Bir kurumun amaçlarına en uygun kişileri seçmek, 8.Bireyin problemlerine uygun teşhis koymak,

9.Bireylerin gelecekteki başarılarını yordamak,için önemlidir. Her birey diğerlerinden farklıdır.O halde bireyi tanımanın asıl amacı onun kendisini tanımasına, başkalarından olan farklılıklarını görmesine yardım etmektir.

BİREYİ TANIMANIN TEMEL İLKELERİ 1 BİREYİ TANIMANIN TEMEL İLKELERİ 1. Bireyin kendini tanımasına yardım etmek, 2. Bireyi olabildiğince farklı yönleriyle tanımaya çalışmak,

3.Bireyi tanıma tekniklerinin birlikte veya kısa süre içinde uygulanıp sonuçlarını birlikte yorumlamak,

ÖĞRENCİLERİN TANINMASI GEREKEN YÖNLERİ 1.Beden gelişimi: Beden ölçüleri, ayak, boy, ağırlık, göğüs, kalça v.s. gibi bireyler ve cinsler arasındaki farklar “doğrudan” ölçülebilmektedir. 2.Öğrencinin çevresi:Ana, baba ve kardeşler ve aile çevresine yakın kişilerin meslekleri, sağlıkları, eğitimleri, aile ilişkileri,sosyo-ekonomik durumları v.s. nitelikleri hakkındaki bilgiler toplanmalıdır.

3.Sağlık durumu: Öğrencinin beden sağlığı onun kişilik gelişimini olduğu kadar okul başarısını da etkilemektedir. Bu nedenle öğrencilerin bedence, gelişim dönemlerine uygun olarak gelişip gelişmedikleri belli aralıklarla izlenmelidir.

4. Öğrencinin yetenekleri: Yetenek, bireyin öğrenebilme gücüdür 4. Öğrencinin yetenekleri: Yetenek, bireyin öğrenebilme gücüdür.Böylece bireyin yetenekleri hakkında bilgi edinerek o bireyin gelecekteki başarısını kestirebilmek mümkün olabilmektedir. Öğrencileri kendi potansiyelleri doğrultusunda yönlendirebilmek için öncelikle yeteneklerini tanımak gerekir.

5. Öğrencinin ilgileri: İlgi, bireyin bir şeyden hoşlanıp hoşlanmama derecesini ifade etmektedir. Örneğin, boş zamanlarında müzik dinleyen, bir müzik aleti çalmak uğraşı veren bir öğrencinin müziğe karşı ilgisinin olduğu söylenebilir.

6. Öğrencinin başarısı: Öğrencilerin başarı durumunun, bilinmesi başarısızlık nedenlerinin bulunup ortadan kaldırılmasına ve öğrencinin gelecekte uygun bir alana ve mesleğe yönlendirilmesine yardım edebilir.

7. Öğrencinin kişilik özellikleri: Bireyin yetenekleri, ilgileri, mizacı, duygusal yaşamı, alışkanlıkları, tavır ve değerleri, liderlik özellikleri, bağımsız davranabilme, duygusal kararlılık, başkalarıyla işbirliği yapabilme gibi kişilik özelliklerinin bilinmesi öğrencinin tanınmasında önemlidir.

8. Öğrencinin benlik algısı: Benlik, bireyin kendini nasıl gördüğüdür 8. Öğrencinin benlik algısı: Benlik, bireyin kendini nasıl gördüğüdür. Öğrencinin geliştirdiği benlik algısı onun ruh sağlığı, meslek seçimi ve okul başarısı ile anlamlı olarak ilişkilidir.

9. Sosyal destek sistemi: Sosyal destek sistemi, bireyin nasıl bir çevrede yaşadığını, ailesi, arkadaşları, öğretmenleri, akrabaları,komşuları ve bireyin yaşamında önemli olan diğer kimselerle olan ilişkilerinin niteliğini; iletişim durumunu göstermektedir.

BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ Psikolojik Danışma ve Rehberlikte kullanılan teknikler, bireylere yardım için sadece birer araç gibi düşünülmelidir. Sonuçları kullanılmayan , bireyin kendini daha gerçekçi ve doğru olarak tanımasına yardım amacı ile sonuçları bireyle paylaşılmayan hiçbir tekniğin değeri yoktur.

Standart testler Durumsal testler Kendini anlatma teknikleri Gözlemsel teknikler