ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Bölüm I Hüseyin İlhan.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
Program Tasarım Modelleri
Travma Sonrası Stres Bozukluğunun Tedavisi Tahir Özakkaş MD.,PhD Psikiyatrist-Psikoterapist Halk sağlığı Bilim Doktoru 2. Ulusal Hipnoz Kongresi Ekim 2005.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
EĞİTİMDE DRAMA.
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
UŞAK İL HAKEM KURULU KRİTİK
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
İmg 7 -içgörü.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
Tehlikeyi Görmek.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Program Tasarım Modelleri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
Buluş nedir?.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YILDIRIM
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HEDEF BELİRLEME.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA DİKKAT.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Tezin Olası Bölümleri.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Rastgele Nesneler Dersi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
BELLEK.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL ANTRENMAN Zihinsel Antrenman: Hareket akışının gerçek bir uygulama olmadan yoğun bir düşünme ile öğrenilmesi yada geliştirilmesidir.

Carpenter etkisi Sportif etkinlik sırasında ortaya çıkan kas gerilimi ile oluşan elektrik akımının şiddetinin, o pozisyonu izleyen ve zihinsel olarak tasarımını yapan sporcunun kas gerilimi sonucu oluşan organik elektrik akımı ile benzerliğine denir.

Yoğun tasarımlar sonrasında beyindeki elektrik yükünün arttığı görülmüştür. Yetişkinlerde bu artış % 20-30 Gençlerde ise % 15 olarak saptanmıştır.

Zihinsel Antrenmanı iki önemli başlık altında toplayabiliriz. Öğrenmeyi hızlandırıcı olarak uygulanan zihinsel antrenman çalışmaları. Müsabakaya hazırlık amacı ile yapılan zihinsel çalışma uygulamaları.

Öğrenmeyi hızlandırmaya yönelik uygulamalardan örnek GÖSTER - İSTE MODELİ Göstererek anlatma Zihinde canlandırma Uygulama tartışma

Müsabakaya Hazırlık Amaçlı Ugulamalar Görselleme Hayal etme Zihinsel provalar

GÖRSELLEME Sadece görme duygusu kullanılarak yapılan zihinsel çalışmalara denir.

HAYAL ETME Tüm duyumlar kullanılarak yapılan zihinsel çalışmalardır.

ZİHİNSEL PROVALAR Tüm duyumlar kullanılarak müsabakanın provasının yapılmasıdır.

Hayal Etme Çalışmalarının Kullanıldığı Alanlar Sporsal becerilerin öğrenilmesi Sporsal becerilerin uygulanması Problem çözme Fizyolojik tepkilerin kontrolü

Kendine güvenin yükseltilmesi Konsantrasyonun arttırılması Kaygının düzenlenmesi Stres aşılama çalışmaları Bir kısım ikonik çalışmalar

Zihinsel Antrenmanın Faydaları Yaralanma riski yoktur Öğrenmeyi hızlandırır Eksik ve yanlış geliştirilmeye bağlı kusurların düzeltilmesine olanak sağlar Hareketi düşünerek yapmak daha az efor harcamaya neden olur

Yarışmaya Zihinsel Hazırlık Rehberi

Müsabaka Günü Sabah Kahvaltıdan Sonrası Yapılacaklar Başarı için gerekli olan hareketini düşün Kendini müsabakaya hazırlamak için müsabaka ortamını ve kendini yarışırken düşün Eğer kendini gergin hissediyorsan derinleşen gevşeme çalışmasını yap ama asla uyuma

4. Müsabakadan 3 saat önce yemeğini ye 4.Müsabakadan 3 saat önce yemeğini ye. Malzemelerini bir kez kontrol et ve eksiklerinin kalmamasına çalış 5. Müsabaka ortamına olabildiğince geç git 6.Müsabaka ortamına girince gerginliğini kontrol et, eğer gergin olduğunu düşünüyorsan hayal etme ile gevşemeye çalış 7. Konsantrasyonun için otojenik alıştırmaların iki basamağını öğrenmiştin ve onu kullan

8.Malzemelerini kontrol et ve ısınmana başla 9.Isınma sırasında ne yapacağını tam olarak düşünebiliyor musun bunu kontrol et. Eğer düşünemiyor isen “kendini en iyi hissettiğin müsabakanı düşün ve yeniden bu müsabakaya ilişkin amacını bir kez daha hatırla”. 10.Müsabakadan birkaç dakika önce yerini aldığında durumunu kontrol et her şeyinle hazırsın şimdi şu sözleri tekrar etmelisin “Kazanacağına inanan kazanır Kazanacağına inanmayanın kazanmaya hakkı yoktur, Bende bu müsabakayı kazanacağım..”