AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Advertisements

EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
WEB TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Entegre Müfredat Modeli
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
KİŞİSEL REHBERLİK.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI Sibel SOMYÜREK

Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Örnekler Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Araçlar ve A.U. Öğrenme Ortamlarını Kullanmanın Zorlukları

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Öğrenmede yapılandırmacı yaklaşımı yansıtmaktadır. Keşfetme, araştırma, bir şeyleri yapılandırma, modeller yaratma, karmaşık problemleri çözme ve bir şeyleri bilgisayarlara ya da diğer öğrencilere öğretme yoluyla öğrenmeyi vurgulamakta

Eğitimde Bilgisayarlar Tool Tutee öğrenmeyi ve diğer eğitsel etkinlikleri öğrencilerin tamamlaması için kullanılan araçlar Bilgisayara öğreten yazılımlar

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Anlamlı problemler çözme Deney yapma Bütünü analiz etme Problemlere çok yönlü bakma Hatalardan öğrenme Bilgiyi deneme ve düzeltme İşbirliğine dayalı çalışmaya Doğrudan Öğrenme Ortamları: İçeriği analiz etme ve onu sistematik olarak öğretme Öğrenci etkinlikleri sağlayacak şekilde İçeriği sıralamak Açık öğretim ve uygulama İçeriğe hakim olma

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Tasarım, tanımlanabilir nitelikteki farklı türde bilgilere yönelik yapısallaştırılmış algoritmik yaklaşımlara göre yapılır. Doğrudan Öğrenme Ortamları: Tasarımda bir bütün etrafında yüksek-düzeyli keşifler ve kavramlara yönelik, esnek öğrenme ve çoklu bakış açıların adayalı yaklaşımlar kullanılır. Hannafin, Hill veLand (1994): Aktaran Çeliköz, 2000

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları A.U. Öğrenme Ortamları: Yapısalcı bilgi kuramı – Bilgi ve bağlam bütündür-Anlamlar bireysel olarak oluşturulur-Gerçek problemlerin çözümü Doğrudan Öğrenme Ortamları: Pozitivist bilgi kuramı- Kazanılacak bilgi ve beceriyi öğretmen belirler- Hannafin, Hill veLand (1994): Aktaran Çeliköz, 2000

Açık Uçlu Öğrenme Ortamlarının Sayıltıları Öğrenme bireysel olarak gerçekleşir ( ne,ne zaman, nasıl- öğrenci) Üründen çok bilişsel süreçler önemli Anlayış kazandırmak basit bilgi öğretilmesinden önemlidir Bağlam ve deneyim anlayış geliştirmede önemlidir. Hannafin, Hill veLand (1994): Aktaran Çeliköz, 2000

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları İyi bir A.U. Öğrenme Ortamı: Motive edici senaryolar Doğal, kolay ve işlevsel arayüzler Fikirleri düzenleme iletişime girme araçları (arama, işlemler, örgütleme ve raporlama) Veritabanları, multimedya kütüphaneleri ve ansiklopediler gibi kaynaklar

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Hannafin’e göre A.U. Öğrenme Ortamları yapılandırmacı öğretimin bir parçasıdır. Gerçek bağlamlarla öğretim arasında ilişki kurma fikirleri Daha fazla öğrenci kontrolü Ürünler yerine sürece önem verme Ezber yerine anlama

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Doğrudan Öğretim ile Benzerlikleri Çözülecek spesifik problemler ve belirli amaçlar vardır, Amaçlara ulaşmak için çeşitli deneyler içerse de sınırlı sayıda aracı vardır

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Pek çok açık uçlu öğrenme ortamını oyun tekniklerini ve senaryolarını kullanır. Jasper Woodbury CSILE Rainforest Researchers Geography Search Puzzles Buluşlar Dünyası

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Jasper Woodbury Videoteypo, CD_ROM’lar bilgisayar yazılımları ve yazılı materyaller içerir Her bir hikayede 20’dakikalık bir videoda çözülecek bir problem anlatılır. Öğrenciler işbirliğine dayalı gruplarla sınıfta bunları çözmeye uğraşabilirler

Açık Uçlu Öğrenme Ortamları Puzzles Genç Gezginin Dünya Turu

Açık Uçlu Öğrenme Ortamlarının Özeti Açık Uçlu Öğrenme programları,doğal ve esnek yollarla öğrenmeye imkan tanıyan programlar Öğrenci ve öğretmenler çeşitli amaçlara ulaşmak için çevrim-içi ve çevrim-dışı öğrenme materyallerini kullanabilir Genellikle disiplinler arası öğrenmeyi ve grupla ile işbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler

A.U. Öğrenme Ortamlarının Avantajları Öğretmenleri ve öğrencileri motive eder Daha derin öğrenme ve transfer sağlar Müfredatlar arası uygulama imkanı sunar Yapılandırmacı öğrenme ortamlarını destekler İşbirliğine dayalı öğrenmeyi destekler

A.U. Öğrenme Ortamlarını Kullanmanın Zorlukları İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğretim ortamları gerektirir Öğrencilerin geniş araştırmasını ve öğretmen zamanı gerektirir Tüm öğrenciler için uygun değildir Öğretmenlerin rollerinde değişikliklere sebep olur Geliştirilmesi zordur Etkililiği hakkında sınırlı araştırma kanıtı vardır Öğrencilerin gelişiminin değerlendirilmesi zordur.

Kaynakça Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.