Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Advertisements

ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Program Tasarım Modelleri
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
EĞİTİMDE DRAMA.
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
OYUN ve OYUNCAK.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Program Tasarım Modelleri
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
DÜŞÜNME.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTSEL OYUNLAR.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi

Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi Dil nedir? Dil, düşünce, duygu ve isteklerin, bir toplumda ses ve anlam yönünden ortak ögeler ve kurallardan yararlanılarak başkasına aktarılmasını sağlayan, çok gelişmiş, çok yönlü bir öge olarak tanımlarken dilin aktarıcı rolüne vurgu yapar (Aksan, 1977: 55).

Dilin Özellikleri İletişim aracıdır. Öğrenme aracıdır. Zihni geliştirme aracıdır. Sosyal gelişim aracıdır.

Dilin işlevleri Araç işlevi: İnsanlar çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak ve hizmetlerden yararlanmak için ili kullanırlar. Düzeltme işlevi: Dil, başkalarının alışkanlıklarını kontrol etmek ve onları düzeltmek amacıyla kullanır. Etkileşim işlevi: Dil, başkalarıyla iletişim kurmak, bir cevap almak için kullanılır.

Dilin işlevleri Hayal kurma işlevi: bir görüntü oluşturmak, bir öyküyü anlatmak, sahneye koymak, oyunlaştırmak gibi amaçlarla dilin kullanılmasıdır. İfade etme işlevi: Konuşmacı veya yazarın başkalarına kendi düşünce, zevk ve duygularını aktarması olarak karşımıza çıkar.

Dilin işlevleri Keşfetme işlevi: Araştırma, inceleme, gözlem vb. çalışmalar, öğrenmek için sorular sorma, inceleme olarak görülmektedir. Bilgilendirme işlevi: Bilgi vermek veya çeşitli bilgileri aktarmak için kullanılır.

Dil ve Kavram İlişkisi Kavram öğrenmede kavram türleri önemli olmakta, bazı kavramlar çocuklar tarafından daha kolay öğrenilmektedir. Kibby ve bir grup araştırmacı, kavramları öğrenme kolaylığına göre gruplara ayırmış ve bir sıralamasını yapmışlar. Bunlar: Nesneler Duygular Eylemler Olaylar Düşünceler

Dilin Kullanım Alanları Kişisel alan: Bireysel, ailesel ve sosyal uygulamaları kapsayan alandır. Kamu alanı: İş ve idari kurumlar, kamu hizmetleri, kamusal özellik taşıyan kültür ve eğlence gibi sosyal etkileşimleri gerektiren her türlü etkinlik demektir.

Dilin Kullanım Alanları Mesleki alan: Bir kimsenin mesleğini gerektiren etkinlikleri ve ilişkileri ile ilgili her türlü etkinliği kapsar. Eğitsel alan: Çeşitli bilgi ve beceriler kazandırma amacını taşıyan öğrenme/öğretme çalışmalarını kapsamaktadır.

Dil Öğrenme Koşulları Çocuk-anne ilişkileri Konuşma öncesi iletişim İletişimden konuşmaya Sözlerden anlama Dil ögelerini öğrenme Dil ve dikkat gelişimi

Dil Öğrenme İlkeleri Bireyin aktif çabalarıyla öğrenilir. Bireyin ön bilgilerle yeni bilgiler arasında bağ kurmayla öğrenilir. Dil tek başına değil sosyal etkileşimlerle öğrenilir.

Dil Öğrenme İlkeleri Dil zihinsel becerileri geliştirerek ve zihinsel yapıyı düzenleyerek öğrenilir. Dil gerçek yaşamla ilişkilendirilerek öğrenilir. Dil bilgisi anlamak ve anlamı aktarmak için kullanılır.

Dil Öğrenme Aşamaları 1 yaş: Çocuk ortalama 50 kelimeyi anlamakta ve seslendirmektedir. 2 yaş: Kendine özgü bir özne, yüklem ve anlam biçimi kullanmaktadır. 3 yaş: Ben, sen gibi zamirler, cümleler ve sıfatlar söz konusudur.

Dil Öğrenme Aşamaları 3,5 yaş: Cümleleri anlar. Örneğin “Küçük çocuk beyaz arabadan indi.” Gibi 4 yaş: Dolaylı cümleleri anlar. 5 yaş: Ailede olmayan durumları anlar.