PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Yaratıcı Drama. o Yaratıcı drama, bir sanat eğitimi alanı, bir öğretim yöntemi ve eğitsel bir disiplindir.Başka bir görüşe göre yaratıcı drama, bireylerin.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Altı Uygulama Ayakkabısı
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sorular Yoluyla Sorun Çözmek
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bilginin Organizasyonu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MEDİKAL BİYOLOJİ.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMA
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ Hakkında araştırma yapılacak, üzerinde düşünülecek, çözülecek sorundur.

Tabiat içinde insan diğer canlılardan ayıran en önemli özelliklerin başında; onun karşılaştığı problemleri, akıl, bilgi ve tecrübelerini kullanarak çözebilmesi gelir.

Her çevre ve her devir, insanın karşısına yeni problemler çıkartır Her çevre ve her devir, insanın karşısına yeni problemler çıkartır. Her yaşın, cinsin, mesleğin v.s. ayrı problemleri vardır. Problemler; Maddi, Manevi, Sosyal, Psikolojik, Bireysel olabilir.

Tarihin her devrinde, her coğrafyada insanlar karşılaştıkları problemleri kendilerine has yöntemlerle iyi veya kötü çözmüşlerdir. Problemler insanlarda onu çözme gücü olmasa, insan uygarlığı olmazdı. İnsan topluluklarının karşılaştıkları problemleri çözme biçimlerine “KÜLTÜR” denmiştir. İnsanlar bazen problemleri kendi yöntemleri ile çözmeye çalışırken, bazen de başka toplum ve insanların çözüm biçimlerini benimseyip uygulamaya başlamışlardır. Bu nedenle, bütün insan toplumları arasında bir kültür yayılması ve buna bağlı olarak bir kültür değişmesi her dönemde varolagelmiştir.

PROBLEMLERİN FARKINA VARMAYAN KİŞİNİN ONUN ÜZERİNDE DÜŞÜNMESİ VE ÇÖZÜMLER ÜRETMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR. Mesela; Trafik Problemleri, Çevre Kirlenmesi, Öğrencilerin Okuldaki Problemleri, Gençlik Problemleri, v.s

Ortaya konan problemi bütünüyle anlamaya çalışmamız gerekir Ortaya konan problemi bütünüyle anlamaya çalışmamız gerekir. Teorik olarak kitaplardan ve kaynak kişilerden gerekse gözlem olarak çevreden, problem hakkında bilgi toplanmalıdır. Problemi iyice anlamadan, sınırlandırma ve tanımlamasını yapmadan onun üzerinde çözüm üretemeyiz.

PROBLEM(sorun), anlaşılıp tanımlandıktan sonra, problemi doğuran faktörler bulunmaya çalışılır. Problem neden kaynaklanmaktadır. Hangi nedenler problemi ne kadar etkilemektedir?

PROBLEM ÇÖZÜM AŞAMALARI Problemin kaynağı olan faktörler tespit edildikten sonra, problemi çözebilecek bazı öneriler (çözüm yolları) geliştirilir. Bunların problemi ne kadar çözdüğü bilimsel tekniklerle ölçülmeye çalışılır. Bunun için, çözüm değişik örnek ve durumlar içinde yeniden değerlendirilir.

PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ Beyin Fırtınası Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Pukö Döngüsü Balık Kılçığı Şeması Pareto Diyagramı

BEYİN FIRTINASI Bireylerin eleştirilme endişesi olmadan fikirlerini rahatlıkla ifade ettikleri grup tartışma tekniğidir. Beyin fırtınası, değişik fikirlerin ortaya konulmasını destekler, böylece kısa sürede çok sayıda farklı fikirler üretilir. Bu fikirlerin uygulanmasında fikirlerin niteliğinden çok, sayıca çokluğu önemlidir.

Beyin Fırtınasının Yararları Nelerdir? Grubun bütün olarak bilgilerini ve deneyimlerini ortaya koymasına yardımcı olur. Yaratıcılığı destekler. Grubun bütününün katılımını sağlar.

Nasıl Beyin Fırtınası Yaparız? Ekip lideri beyin fırtınası için konuyu yeniden gözden geçirerek netleştirir. Belirli bir süre tespit edilir. Gruptaki her üye sıra ile bir fikir ortaya atar. Fikirlerin sayıca çokluğu önemlidir. Bir kişinin fikri daha önce kaydedilen bir başka fikirle bağlantılı olabilir.

Beyin Fırtınası İçin Kurallar Her grup üyesi her seferinde yalnız bir fikir söyler. Fikirler dönüşümlü olarak söylenir. Fikirler söylenirken ortaya atılan fikirle ilgili olarak hiçbir yorum ve eleştiri yapılmaz, fikirler sorgulanmaz veya yargılanmaz. Hızla bir kişiden diğerine geçilir. Her fikir; çılgınca, mantıksızca, aptalca, uygun değil veya tekrar ediliyor gibi görünse bile, kabul edilir.

Interesting, right? This is just a sneak preview of the full presentation. We hope you like it! To see the rest of it, just click here to view it in full on PowerShow.com. Then, if you’d like, you can also log in to PowerShow.com to download the entire presentation for free.