Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir
Süreç Yönetimi 1-İş bölümü kavramı çalışanın becerisinin belirli bir alanda geliştirilmesini sağlar. 2-İş rotasyonunda kaybedilen zamanı en aza indiririz. 3-Yeni makine ve tekniklerin daha iyi kullanılmasını sağlar.
Süreç Yönetimi
Süreç Yönetimi
Süreç Yönetimi
Süreç Yönetimi
Süreç Yönetimi
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı Organizasyonlar müşteriye hizmet için değil iç düzeni korumak içindir. İç yapınız müşteriye pek az şey ifade edr hatta çoğunlukla bir engel olarak görülür Organizasyon şemaları dikey müşteriye hizmet YATAYDIR
Fonksiyonel Yönetim – Süreçlerle Yönetim Dikey, Fonksiyonel Yönetim Org. Süreçlerle çakışan Fonks. Yön. Org. Fonks.larla çakışan Süreçlerle Yön. Org. Yatay, Süreçlerle Yönetim Org. ZAMAN
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı Klaisk org. Yapısında insan faktörü ikinci plandadır. Maddi faktörlerin belirlenmesindan sonra insanın buna uyacağı varsayılır. Süreç Yaklaşımında ise çalışan Edilgen değil etkindir Birden fazla süreçte çalışıyor olabilir deişik süreç sahiplerinden emir alır.
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
? Neden süreç yönetimi? Müşteri Şikayeti, GELENEKSEL YÖNETİM ? Geleneksel organizasyonun sorunları: memnuniyetsizliğin artması gibi dış kaynaklı sorunlar, Hata düzeltme çalışmaları, kötü iletişim, iç çekişmeler, moral düşüklüğü, yüksek maliyetler gibi iç kaynaklı sorunlar Çevrim zamanı Müşteri Şikayeti,
Süreç Yönetimi Geleneksel yapılanmanın getirdiği kısıtlamaları ortadan kaldırarak: Müşteri odaklı yönetimi teşvik etmesi Şirket önceliklerine sistematik yaklaşım getirmesi Fonksiyonel sınırların ortadan kaldırılarak, fonksiyonlar arası ilişkilerin geliştirilmesi Katma değer yaratmayan faaliyetlerin belirlenmesi Kaynakların etkin kullanımının sağlanması İyileşme olanaklarının tespit edilmesi Hızlı karar alma avantajı sağlaması Sorumlulukların açıklıkla belirlenmesi kapsayan yönetim anlayışı bizi süreç odaklı bakışa götürmektedir. SÜREÇ ODAKLI SÜREÇ SAHİBİ MÜŞTERİ
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri 1-Yönetimin Desteği ve Liderlik
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri 2-Çalışanların Yetkelendirilmesi
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri 3-Değişim Yönetimi
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri 4-Proje Yönetimi
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri 5-Sürekli İyileştirme Sistemini Kurmak