ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
FRAJEL-X
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GELİŞİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
BELLEK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

ÖĞRENME

Tekrar ve yaşantılar sonucunda davranışta olagelen oldukça kalıcı değişikliklerdir.

Öğrenme bilişsel, sosyal, devinimsel ve duygusal olabileceği gibi, zararlı ve yararlı öğrenmeler ile basit ve karmaşık öğrenmeler şeklinde ayrımlanabilir.

Öğrenmeye etki eden etmenler Olgunlaşma Yetenek farklılıkları Güdülenme Hazır bulunuşluk düzeyi Biyolojik saat(öğrenmenin en iyi olduğu saatler) Geçmiş yaşantılar Heyecansal durum Kaygı

Etkili öğrenme yöntemler Bol tekrar Aktif katılım

Howe öğrenme sürecinde 3 önemli unsura işaret eder: Öğrencinin öğrenme sürecindeki zihinsel faaliyetleri Tekrar Var olan bilgilerinin üzerine yenilerinin eklenmesi

Howe çocukların oyun ortamında etkin öğrendiklerini savunur. Çocuğa bol bol fırsatı tanınmalıdır. Okumada öğrenmede etkilidir.

Öğrenmeyi daha iyi anlayabilmek için nöro-fizyolojik yapının bilinmesi gerekir.

Milyonlarca nörondan oluşmakta olup iki yapı altında incelenir: SİNİR SİSTEMİ Milyonlarca nörondan oluşmakta olup iki yapı altında incelenir: Merkezi sinir sistemi Çevresel sinir sistemi

Merkezi sinir sistemi Beynin farklı bölümleri farklı işlevleri yerine getirir. Davranışlarımızı, algılarımızı, duygularımızı ve düşüncelerimizi yaratır. 1370 gr. Ağırlığında, iki yarıdan oluşur. tepe bölümüne Cerebral Korteks denir.(düşünme, hareket ve duyuları yönetir.) Beyin yüz milyar civarında nörondan oluşur. Cerebral korteks dört loba ayrılır.

Her bir Lob’un görevi Occipital Lob: Görme Temporal Lob: İşitme Parietal Lob: Dokunma Frontal Lob: Düşünme, planlama, motor koordinasyon

Sol ve Sağ Beyin Bilgiyi işleme farklılıkları gösterir. Beynin her bir bölümünü farklı bir bölümünü kontrol eder. Beynin solu: Vücudun sağına Beynin sağı: Beynin solunu kontrol eder.

Çevresel sinir sistemi Duyu organlarıyla algılananlar ile kaslardan gelen bilgileri omurilik ve beyne iletir.

Ned Herrmann’ın geliştirdiği Beynin Basatlık Modelinde beynin sağ ve sol yarıları ve bunların üst ve alt yanlarının başatlığına bağlı olarak dört farklı düşünme biçimi vardır.

Sol Sağ Cerebral (A) Cerebral (D) Limbik (B) Limbik (C)

Cerebral (A): Analitik düşünme, problem çözme Cerebral (D): Sentezi güçlü, yaratıcı, kavramsal düşünme yanı güçlü Limbik (B): Kontrollü, tutucu, planlamacı, örgütçü, yönetici özellikler Limbik (C): Duygusal yön, iletişim, müzik, konuşkan yanı güçlü

Öğrenmenin çeşitleri Koşullu öğrenme Canlının belirli uyaran karşısında yapmaya güçlü olduğu doğal bir tepkiyi o tepkiyi ayaklandırmayacak olan başka bir uyaran karşısında da yapabilmeyi öğrenmesidir.

Ezberleme Herhangi bir bilgi, kavram ya da becerinin yeniden kullanılmaya uygun durumda belleğe yerleşmesine denir. Hatırlama ezberlemenin ne denli etkili olduğunu gösterir.

Ezberlenen malzemenin çeşidine göre ezberleme çeşitli zihinsel yeteneklerinin gelişmesine yarar. Örneğin; tarih, isim ezberleme belleği, mantıksal ve felsefi genelleneme yeteneklerinin beslenip gelişmesini sağlar.

Ezberleme; ayrıca belleğe yerleştirilen malzemenin yeni durumların çözümlenip karşılanmasında gereksinim duyulması halinde, hatırlayıp kullanma olasılığı da sağlar.

Sınama ve yanılma öğrenmesi Çocuk yaşamı boyunca dener ve başarılı olursa bilgiyi repertuarına yerleştirir.

Problem çözme Canlının bilgi ve beceri dağarcığındaki çeşitli tepkilerden işe yarayabilecek olanlarla yeni bir bileşim yaratmasına problem çözme denir. Herrmann’ın dört çeyrekli modeli yaratıcılığı geliştirmede ön plana çıkmaktadır. İnsanlar problem çözme amacına yönelik yaratıcı düşüncelerini genişletmeyi öğrenip bu yeteneklerini diğer yüksek düzeydeki düşünme becerileri ile birleştirebilirler.

Yaşlara göre yaratıcılık

Beyin en iyi nasıl öğrenir?

Öğrenme için dikkat gerekir. Beyin 3-5 dk. Süren faaliyetlerde yorulur. Kısa dinlenmeler gerekir(etkili uyarım için) Bildik ve güvenli ortamlar çocuklar için rahatlatıcıdır ve öğrenmeyi kolaylaştırırlar. Öğrenme materyali tamamıyla olgusal bilgiler değil, hayal kurma ve dışsal öğeler de barındıran, değişkenlikler içermelidir.