TANITIM VE BİLGİLENDİRME Haziran-2019

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.

Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
İLAHİYAT FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ AKADEMİK GENEL KURUL.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Ankete katılım Bahar 176 öğrenci Güz öğrenci Ali Osman KURT
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türk-İslam Arkeolojisi
Fen Bilimleri Enstitüsü Akademik Kurul Toplantısı
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
Giyim Üretim Teknolojisi Programı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Teknoloji ve tasarım dersi
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

TANITIM VE BİLGİLENDİRME Haziran-2019 KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TANITIM VE BİLGİLENDİRME Haziran-2019

SUNUM İÇERİĞİ Misyon Vizyon Kalite Politikası İdari Yapı Tarihçe Kazanımlar Anabilim Dallarımız Sayılar ile Fen Bilimleri Enstitüsü

MİSYON Evrensel nitelikte bilgi ve teknoloji üreten, dünya gerçeklerine duyarlı, kültürel olarak donanımlı, araştırıcı, sorgulayıcı, katılımcı, rekabetçi, paylaşımcı, özgün ve estetik değerlere sahip, çağdaş ve etik değerleri benimseyen, mesleki açıdan yetkin, saygın bireyler yetiştirmektir.

VİZYON Eğitim-öğretim ve araştırma kalitesi ile nitelikli ulusal ve uluslararası bilim ve teknoloji dünyası tarafından tanınan; Eğitim-Öğretim kurumları, endüstri ve toplumla ile örgütsel bağları gelişmiş, kurumsal kültürü ve kimliği güçlü; İlgili alanlardaki bölgesel ve ulusal endüstri kuruluşlarının araştırma, geliştirme çalışmalarına rehberlik ve danışmanlık hizmetinde bulunan; Bilimin evrenselliğine inanan, çağdaş, kalıcı ve özgün eserler ortaya koyan; Evrensel değerlere saygılı, toplam kalite yönetimi ilkelerini benimsemiş, sürekli gelişen; bir araştırma kurumu olmaktır.

KALİTE POLİTİKASI Eğitim öğretimini ihtiyaçlara ve gelişmelere uygun olarak güncellemek, Disiplinler arası ve uluslararası etkileşimli eğitim-öğretim ve araştırmaları desteklemek, Başta öğrencilerimiz olmak üzere tüm iç ve dış paydaşların memnuniyetini sağlamak, Tüm süreçlerimizde düzenli olarak gözden geçirme ve sürekli iyileştirme faaliyetleri ile gelişmek, Kaynakların etkin kullanımı ve eğitim, araştırma ve toplumla etkileşim amacıyla verilen tüm hizmetlerde "kalite odaklı" yönetim sistemini esas almaktır.

Enstitü Yönetim Kurulu İDARİ YAPI Müdür Enstitü Kurulu Enstitü Yönetim Kurulu Müdür Yardımcısı Enstitü Sekreteri İdari Birimler - Öğrenci İşleri - Personel İşleri - Yazı İşleri - Mali İşler - Sekretarya

TARİHÇE 2007 yılında, Karabük Üniversitesi’nin kurulması ile birlikte Fen Bilimleri Enstitüsünde 8 Yüksek Lisans ve 4 Doktora programı ile eğitim-öğretim olmak üzere toplam 12 lisansüstü program ile faaliyetlerine başlamıştır. 2009 yılında uzaktan eğitim Bilgisayar Mühendisliği Tezsiz Yüksek programı açılmıştır. 2019 tarihi itibari ile Karabük Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü 25 Yüksek Lisans, 1 Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans ve 16 Doktora Programı olmak üzere toplam 42 lisansüstü program ile eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.

Yeni Başvuru Programlarımız YÖK ‘e yeni başvuru programlarımız: Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Yönetimi ve Planlaması Doktora Programı Biyomedikal Doktora Programı Matematik Doktora Programı

MESLEKİ KAZANIMLAR Bilim hayatına araştırıcı ve akademik personel ile özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman yetiştirmek üzere 23 Anabilim dalında eğitim-öğretim faaliyetini sürdüren Enstitümüz mezunları; Hızla değişen dünyaya ayak uyduracak mesleki ve etik açıdan yüksek bilgi beceri ve yetkinliğe sahip olurlar. Öncelikle ve özellikle çalışma hayatlarında karşılaşabilecekleri problemler karşısında, olası çözümleri geliştirip, çözüm bulabilecek bilgi birikimi ve deneyime sahip olurlar. Mezunlarımız, kazandıkları mevcut bilimsel ve teknolojik potansiyeli en etkin ve en nitelikli biçimde harekete geçirebilecek donanıma sahip olurlar.

MESLEKİ KAZANIMLAR MEZUNLARIMIZ, Üretilecek ürünleri, gelişen dünya isteklerine uygun, rekabetçi pazar ortamından pay alabilen yüksek kalitede üretilebilmesine yardımcı olurlar. MEZUNLARIMIZ, değişen ve gelişen teknolojik bilgileri dikkate alarak, uzmanlaştıkları alanda proje hazırlayabilir, proje yönetebilir ve hayata geçirebilirler. MEZUNLARIMIZ, uzmanlaştıkları alanda, talep edildiği taktirde, endüstrinin ihtiyaçlarını yerinde inceleyebilir, sebep-sonuç ilişkisi içerisinde çözüm önerilerini sunabilirler.

İŞ FIRSATLARI Her şeyden önce aldıkları eğitim ile lisansüstü programlarında, bilimsel araştırma ve proje hazırlama tekniklerini öğrendiklerinden, gerek özel sektörde gerekse kamu kuruluşlarında, yörenin ve mesleğinin ihtiyaçlarına göre proje hazırlayabilirler. Sonuçlandırdıkları proje raporlarıyla ülkemizin geleceğine ışık tutabilirler. Kendilerinden sonraki araştırmacılara yol gösterici olabilirler. Enstitümüz öğrencilerinin büyük bir bölümü kamu kurumları ile özel sektörde çalışmakta olup, yaptıkları lisansüstü öğrenim ile alanlarında bilgi ve becerilerini derinleştirmektedirler. Seçkin bir öğretim kadrosu tarafından yetiştirilmiş olan mezunlarımızın kendi iş yerlerini kurabilirler. En önemlisi küresel anlamda dünyanın her yerinde çalışabilecek başarılı meslek ve bilim adamları olabilirler.

ÇALIŞMA ALANLARI Üniversiteler (Akademisyen) Devlet daireleri (Eğitimci, şef, yönetici vb.) Özel sektör (Eğitimci, tasarımcı, girişimci, denetim ve gözetimci vb.) Kuracakları kendi işyerleri (Ar-Ge merkezi, laboratuvar vb.) Kamu ve özel sektörde verimliliği artırma, iş sağlığı ve güvenliği projeleri

GENEL KAZANIMLARI Düşünebilen, Fikir üretebilen, Düşündüğünü ifade edebilen, Kendini sürekli yenileyen, Girişimci, Sorgulayıcı, Ortak çalışmaya yatkın, Bilgi paylaşımına açık, Toplumsal sorunlara duyarlı, Sorumluluk duygusu gelişmiş, Bilimde çağdaş, Eğitimde yenilikçi, Araştırmada atılımcı bireyler, yetişmesidir.

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME Araştırma Kaynakları Karabük Üniversitesi Kütüphane veritabanları, EBSCO Discovery Service: Tüm kütüphane kaynaklarının aynı anda taranmasına olanak veren, komple bir literatür taramayı pratik bir şekilde yapmayı kolaylaştıran keşif aracıdır. eBook Academic Collection: İçerisinde 170,000’den fazla e-kitap bulunan bu koleksiyon Harvard University Press, Cambridge University Press, MITPress, University of California Press, Elsevier, Taylor & Francis, Sage ve John Wiley gibi en saygın yayınevlerinden derlenmiştir. Hiperkitap: İçerisinde 15,000’den fazla Türkçe e-kitap bulunan veri tabanıdır. Türkçe olması sebebiyle özellikle öğrenciler tarafından çok kullanılmaktadır. Finansal ve Diğer Araştırma Kaynakları Araştırma kurumlarından destekler; BAP proje destekleri, Tübitak, Avrupa birliği ve Sanayi İşbirliği Projeleri Kardemir gibi demirçelik sanayisi olan işletmelerden Enstitümüze lisansüstü öğrenci gelmekte ve kendi kurum kaynaklarını da kullanabilmektedir. Araştırma Kaynakları ve Etik Öğrencilerin araştırmaları etik açısından uygunluğu kütüphane üzerinden Turnitİn sistemi ile kontrol edilebilmekte, öğretim üyelerinin ayrıca iThenticate üzerinden akademik çalışmaları kontrol edebilmektedir. Türkiye'de üretilmiş yerli ve milli bir yazılım olan intihal.net programı TÜBİTAK-Ulakbim tarafından akademisyenlerin kullanımına da açılmıştır.

BAP: Bilimsel Araştırma Projeleri çerçevesinde yapılan lisansüstü tezlerin ABD Bşk.lıklarına Göre Dağılımı

İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR (Bilimsel Etkinlikler) Öğrenme biliminden etkin olarak faydalanılması (seminer/çalıştay etkinlikleri) IDSEW’18 International Data Science & Engineering Workshop (12 – 13 May 2018) 2018 yılında Fen bilimleri ABD. Bşk.ları tarafından 3 Konferans, 2 Sempozyum, 1 Çalıştay gerçekleşmiştir. IDSES’19 International Data Science & Engineering Symposium (02-03 May 2019) 2019 yılında Fen bilimleri ABD. Bşk.ları tarafından 2 Kongre, 1 Konferans, 3 Sempozyum, 1 Çalıştay ve 1 Öğrenci Kongresi gerçekleşmiştir. 11.12.2018- TÜBİTAK BİDEB Bilimsel Destek Programları Tanıtımı 30.04.2018 - TÜBİTAK BİDEB Bilimsel Destek Programları Tanıtımı 24.10.2017 - TÜBİTAK BİDEB Tanıtımı 31.10.2017 - EBSCO "Literatür Tarama Teknikleri ve Pratik İpuçları Bilgilendirme Toplantısı

SERTİFİKA PROGRAMLARI 2014-2015 Eğitim ve Öğretim döneminden itibaren güz ve bahar yarıyıllarında, girişimcilik dersi alan öğrencilere KOSGEB Karabük Md.lüğü tarafından «Girişimcilik» sertifikası verilmektedir. 31.10.2017 EBSCO eğitim uzmanı tarafından EBSCO veritabanında Literatür Tarama Teknikleri konulu bir seminer gerçekleştirilmiş ve katılım sertifikası verilmiştir.

SAYILARLA FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ANABİLİM DALLARI 26 Yüksek Lisans, 16 Doktora Programı 42 Toplam lisansüstü program olmak Üzere 1325 aktif öğrencimiz vardır. Öğrenci alımı olmayan ABD Bşk.lıklarıdır.

Mevcut Öğrencilerimiz-Yüksek Lisans

Mevcut Öğrencilerimiz-Doktora

Mezun Öğrencilerimiz-Yüksek Lisans-Doktora Toplam = 934 Lisansüstü Mezun

Mezun Öğrencilerimiz-Yüksek Lisans-Doktora

Uluslararası Öğrencilerimiz

Uluslararası Öğrencilerimiz

Ülkelere Göre Öğrenci Dağılımı

ABD Bşk.lığı ve Öğretim Üyesine Göre Yabancı Öğrenci Dağılımı

(Sarı Renk Tahmini sayılardır) Fen Bilimlerinin Dönemlere Göre Gerçekleşen Öğrenci Alımları ve Gelecek Dönemler için Tahmini Alım Sayıları (Sarı Renk Tahmini sayılardır)

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI SONUÇLARI (2018-2019 Eğitim ve Öğretim Dönemi)

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI: Program Aşaması

2019 YILI FEN BİLİMLERİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI SONUÇLARI

Ölçekte 1 “Kesinlikle Katılmıyorum”, 2 “Katılmıyorum”, 3 “Kararsızım”, 4 “Katılıyorum”, 5 “Kesinlikle Katılıyorum”, 6 “Hiçbir Fikrim Yok” ifadelerini temsil etmektedir.

Katılımınız için Teşekkür ederiz KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Görüşleriniz bizim için önem arz etmektedir