GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Görsel-İşitsel Araçlar Film Makinesi Hareketli ve sesli görüntü yansıtan makinelerdir. Öğrencilerin güdülenmelerini ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirir.
Görsel-İşitsel Araçlar Televizyon Eşya,olgu ve olayların bir ekranda iki boyutlu, sesli ve renkli görüntüler halinde izlenmesini sağlar. Eğitimde kullanılma amaçları; Temel eğitim sorunlarını çözme Eğitim hizmetlerini yaygınlaştırma Eğitimde maliyeti düşürme Eğitimin kalitesini yükseltme Öğretmenin yeni bilgilerden haberdar olmasını sağlama
Görsel-İşitsel Araçlar Kapalı Devre Televizyon Kablo ya da mikrodalga bağlantısıyla bir video yada bir stüdyodan doğrudan doğruya izleyiciye gönderilen yayınlardır. Çok sayıda sınıfı olan bir okulda aynı dersin aynı anda tüm sınıflarda izlenmesini sağlar.
Görsel-İşitsel Araçlar Kapalı Devre Televizyon Kullanımı Öğretmen içerikten haberdar olmalı Farklı materyaller önceden hazırlanmalı Öğrenciler konuyla ilgili bilgilendirilmeli Öğretmen ana noktaları ve tartışma konularını not etmeli Ders sırasında öğrencilerin tepkileri gözlenmeli Gerektiğinde açıklama yapılmalı Öğrencinin katılımı sağlanmalı Ders sonunda öğrenmeler sınanmalı
Görsel-İşitsel Araçlar Video Görsel-İşitsel Araçlar Bir kameradan aldığı görüntü ve sesi manyetik bir bant ya da disk üzerine kaydederek gerektiğinde bir alıcıya ileten araçtır. Hareketli görüntü ve sesin bir sentez içinde eşzamanlı sunumunda çok etkilidir. Yararları Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni olanaklar sağlar Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar Hareket,ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. 9
Görsel-İşitsel Araçlar Video Görsel-İşitsel Araçlar Kullanımı Öğretim amaçları ve öğrenci özellikleri dikkate alınmalı Öğrenci amaçlardan haberdar edilmeli Ses sınıftaki herkes tarafından duyulabilmeli Kullanılacak film dersten önce incelenmeli ve hazırlık yapılmalı Bir ders saatinde 20 dakikadan fazla video izlenmemeli Yararları Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni olanaklar sağlar Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar Hareket,ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. 10
Görsel-İşitsel Araçlar Video Görsel-İşitsel Araçlar Yararları Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni imkanlar sağlar. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar. Hareket, ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Gerçek hayatı sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. 11
Görsel-İşitsel Araçlar Bilgisayar Görsel-İşitsel Araçlar Sayısal ve alfabetik verileri belirli yönergelere göre işleyen elektronik araç
Görsel-İşitsel Araçlar Çoklu Ortamlar Görsel-İşitsel Araçlar İki veya daha fazla türden aracın bir araya getirilerek öğretimsel bir programın oluşturulmasıdır. Yararları; Öğrenmeyi kolaylaştırır. Öğrencinin ilgi ve güdülenmesini artırır. Öğretme-öğrenme sürecini zenginleştirir. Aktif ve etkileşimli öğretim sağlar. Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını karşılar.
Görsel-İşitsel Araçlar Konferanslar Görsel-İşitsel Araçlar Mekan olarak birbirlerinden uzakta bulunan kişilerin aynı ortamda bulunuyormuş gibi bilgi alışverişinde bulunmasına imkan sağlayan sistemlerdir. Telefon hatları, televizyon yayını, uydular, kapalı devre televizyon ve kablo yayıncılığı gibi yollarla gerçekleşmektedir.
Öğretim Araçlarının Özellikleri