GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Duran Uygur
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Öğretimde Kullanılan Araçlar
MERHABA.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Yansıtıcılar (Projektörler)
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Öğrenme Öğretme Süreci
UZAKTAN EĞİTİM.
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Sunum transkripti:

GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR

Görsel-İşitsel Araçlar Film Makinesi Hareketli ve sesli görüntü yansıtan makinelerdir. Öğrencilerin güdülenmelerini ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirir.

Görsel-İşitsel Araçlar Televizyon Eşya,olgu ve olayların bir ekranda iki boyutlu, sesli ve renkli görüntüler halinde izlenmesini sağlar. Eğitimde kullanılma amaçları; Temel eğitim sorunlarını çözme Eğitim hizmetlerini yaygınlaştırma Eğitimde maliyeti düşürme Eğitimin kalitesini yükseltme Öğretmenin yeni bilgilerden haberdar olmasını sağlama

Görsel-İşitsel Araçlar Kapalı Devre Televizyon Kablo ya da mikrodalga bağlantısıyla bir video yada bir stüdyodan doğrudan doğruya izleyiciye gönderilen yayınlardır. Çok sayıda sınıfı olan bir okulda aynı dersin aynı anda tüm sınıflarda izlenmesini sağlar.

Görsel-İşitsel Araçlar Kapalı Devre Televizyon Kullanımı Öğretmen içerikten haberdar olmalı Farklı materyaller önceden hazırlanmalı Öğrenciler konuyla ilgili bilgilendirilmeli Öğretmen ana noktaları ve tartışma konularını not etmeli Ders sırasında öğrencilerin tepkileri gözlenmeli Gerektiğinde açıklama yapılmalı Öğrencinin katılımı sağlanmalı Ders sonunda öğrenmeler sınanmalı

Görsel-İşitsel Araçlar Video Görsel-İşitsel Araçlar Bir kameradan aldığı görüntü ve sesi manyetik bir bant ya da disk üzerine kaydederek gerektiğinde bir alıcıya ileten araçtır. Hareketli görüntü ve sesin bir sentez içinde eşzamanlı sunumunda çok etkilidir. Yararları Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni olanaklar sağlar Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar Hareket,ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. 9

Görsel-İşitsel Araçlar Video Görsel-İşitsel Araçlar Kullanımı Öğretim amaçları ve öğrenci özellikleri dikkate alınmalı Öğrenci amaçlardan haberdar edilmeli Ses sınıftaki herkes tarafından duyulabilmeli Kullanılacak film dersten önce incelenmeli ve hazırlık yapılmalı Bir ders saatinde 20 dakikadan fazla video izlenmemeli Yararları Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni olanaklar sağlar Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar Hareket,ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. 10

Görsel-İşitsel Araçlar Video Görsel-İşitsel Araçlar Yararları Öğrenmeyi zaman ve mekandan kurtarır. Mikro öğretimde kullanılır. Bireysel ve grupla öğretime yeni imkanlar sağlar. Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar. Hareket, ses ve renk boyutlarıyla öğrenmeyi kolaylaştırır. Gerçek hayatı sınıf içine getirir. Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar. 11

Görsel-İşitsel Araçlar Bilgisayar Görsel-İşitsel Araçlar Sayısal ve alfabetik verileri belirli yönergelere göre işleyen elektronik araç

Görsel-İşitsel Araçlar Çoklu Ortamlar Görsel-İşitsel Araçlar İki veya daha fazla türden aracın bir araya getirilerek öğretimsel bir programın oluşturulmasıdır. Yararları; Öğrenmeyi kolaylaştırır. Öğrencinin ilgi ve güdülenmesini artırır. Öğretme-öğrenme sürecini zenginleştirir. Aktif ve etkileşimli öğretim sağlar. Öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını karşılar.

Görsel-İşitsel Araçlar Konferanslar Görsel-İşitsel Araçlar Mekan olarak birbirlerinden uzakta bulunan kişilerin aynı ortamda bulunuyormuş gibi bilgi alışverişinde bulunmasına imkan sağlayan sistemlerdir. Telefon hatları, televizyon yayını, uydular, kapalı devre televizyon ve kablo yayıncılığı gibi yollarla gerçekleşmektedir.

Öğretim Araçlarının Özellikleri