KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Kitaplarında Tasarım
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
Solucanların Işığa Karşı Tepkisi
“Resimde İç Mekan” nedir?
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Görsel Tasarım, Görsel Göstergeler ve Anlam
HAZIRLAYAN BAYRAM TOSUN
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
Biçimin elemanları ve ilişkileri
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Işık Gölge Işık kaynakları Işıklandırma Gölgelendirme Gölge oluşumu
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
RESİMLERİYLE ÇOCUKLARI TANIMA.
AYNALARDA YANSIMA VE IŞIĞIN SOĞURULMASI
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Görsel Tasarım İlkeleri
İzdüşüm Bir cismin, herhangi bir düzlem üzerine düşürülen görüntüsüne izdüşüm denir.Görüntünün oluşması için uygulanan metoda da izdüşüm metodu denir.
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
Matematik
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL TASARIM.
TEKNİK RESİM Perspektifler.
PERSPEKTİF.
TASARIM ÖĞELERİ.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
YÜZEY ve DÜZLEM
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
BAROK RESİM SANATI.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere denilirdi. Şimdi ise, kompozisyondan anlayacağımız, resmin bünyesinde bulunan unsurların düzeni anlamındadır.

Resimde Kompozisyon İlkeleri  GÖRSEL RİTM  ZITLIK  EGEMEN NOKTA / ODAK NOKTASI  HAREKET  PERSPEKTİF  AÇIK KOYU  BOŞLUK DOLULUK  DENGE  BİRLİK BÜTÜNLÜK  DOKU  EKONOMİ:

 GÖRSEL RİTM : Ritm, bir sanat yapıtıyla aramızda psiko-fizyolojik anlaşma yaratmak için yinelenen devinimler düzenidir. Devinim ikiye ayrılır.  Doğal devinim ( Örneğin, yontunun devinimi) Plastik devinim ( kitlelerin üç boyutla bir yüzeyde yarattığı ışık – gölge kontrastlarından doğar )  Ritm çeşitli yönlerinde, çeşitli büyüklükte, yinelenen dominant devinimlerin birbiriyle kontrast uyuşumudur. Bir yapıtta çoğunlukta olan devinimlere dominant devinim denir.

 ZITLIK : ( Karşıtlık, çelişki ) Evrende her şey karşıtlıklar dengesi içindedir. Resimde de böyledir. Ölçü zıtlığı, aralık zıtlığı, renk zıtlığı, doku zıtlığı, üslup zıtlıkları, ilgi topladığı ve canlılık yarattığı için önemlidir.

 EGEMEN NOKTA / ODAK NOKTASI : Bir kompozisyonda kullanılan ögeler birbiriyle karşılaştırıldıklarından genelde bir denge hissedilmiştir. Denge simetrik, asimetrik denge olarak iki türlüdür. Örneğin, insan vücudu simetriktir. Asimetrik denge, farklı görsel ağırlıktaki ve çekicilikteki ögelerin düzenlenmesiyle oluşturulur.

 HAREKET: Resim, bir şekilde temanın odak noktasıdır. Seyirciye vermek istediğimiz mesajı taşıyan nesnelerin fonksiyon birliğinin bulunduğu yerdir. Yani resmin ana eksenidir. Genellikle resim, soldan ve aşağıdan başlar. Resmin ana ekseni de sol ve alt taraflarda oluşur. Ama bu bir kural değildir. Bu ana ekseni, seyircinin dikkatini yoğunlaştırmak için koyu ve açıklar kullanarak oluşturmalıyız.

 PERSPEKTİF: Derinlik de diyebiliriz. Renk ve çizgi perspektifi olarak ele almalıyız. Perspektif, aynı düzlem üzerinde bulunan nesnelerin bakış noktasına olan uzaklığına göre: gerçek boyutluluk ve gerçek renklerinden daha büyük, daha koyu, daha küçüak ve daha açık görünmesidir.

 AÇIK KOYU:  Değerlerin derecelendirmesidir. Koyu ve açığa giden değerler sonsuzdur. Nesne hangi renkte olursa olsun, mutlaka üzerinde koyu ve açık tonlar vardır. Koyu ve açık tonların resmimize katkıları fazladır.  BOŞLUK DOLULUK: Resimde boşluk ve doluluğu birbirine göre dengelenmelidir.  DENGE: Resimde figürlerin birbiriyle ilişkisi ve yer çekimiyle bağlantısıdır.  BİRLİK BÜTÜNLÜK: Figürlerin birbiriyle iletişimi ve etki- tepki uyumuna denir. Uyumsuzluklarda uyumu denemek mümkündür.

 DOKU: Her nesnenin kendine ait özelliği ve fonksiyonu yani nesnenin kendine özgü doğal eylemi vardır. Resmin seyirciye çok yakın olduğu yerde kullanılan nesne veya figürlerle onların fonksiyonu ve dokusunu açığa çıkartmalıyız. Estetik görünümü ve iyi bir kompozisyon kurgusu olsada uzaktaki figürün dokusal özelliklerine girmeyiz. Sadece hareketi verir belirgin özellikleri çizeriz.  EKONOMİ: Sade ve öz anlatım diyebileceğimiz resimdeki ekonomi unsuru; yaptığımız resimlerle şiir gibi verilmek istenen mesajın en etkili ve en kısa yoldan anlatımıdır.  Görüldüğü üzere resimde kullanmaya çalıştığınız bütün kurallar, bir bütünün parçaları şeklinde olup, hepsi içerik olarak aynı olsalar bile, birbirini tamamlayan unsurlardır.