Bütçenin Uygulanması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Ödeneklerin Kullanılması
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Nuh YAVUZ 29/08/2013 GÖREVDE YÜKSELME EĞİTİMİ.
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
5018 KAMU MALİYE YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
Kamu Harcama Süreci.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
 ÖN ÖDEME (AVANS KREDİ) -Harcama yetkilisinin uygun görmesi -Karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla; 1-İlgili kanunlarda öngörülen haller ile.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
ANKARA DEFTERDARLIĞI Muhasebe Denetmenliği
1050 SAYILI KANUNA GÖRE HARCAMA SÜRECİNDE YER ALAN GÖREVLİLER
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
olarak tanımlanmıştır.
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
KESİN HESAP.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
Maliye Müfettiş Yardımcıları Yetiştirme Çalışmaları
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU İsmail ÇOM Strateji Geliştirme Daire Başkanı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
AMAÇ-KAPSAM Amaç Kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda; Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
MALİ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Mustafa Dündar Gelirler Başkontrolörü.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MALİ HUKUK DERS NOTLARI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
Bütçe Çeşitleri.
Sunum transkripti:

Bütçenin Uygulanması

Bütçenin Uygulanması Bütçenin uygulanması görevi Cumhurbaşkanlığına aittir. Bütçenin uygulanması; Giderlerin yapılaması, Gelirlerin toplanması, Gelir ve giderlerin yer ve zaman bakımından dengelenmesi anlamına gelir. Verilen ödenekleri aşacak bir uygulama yapılamaz. Tavanın altında harcama yapılabilir. Yıl içinde gelir tahmininin altında kalınabileceği gibi tahminlerin üzerinde de gelir toplanabilir.

Gelirin Toplanması Gelirin toplanması görevi, Hazine ve Maliye Bakanlığına aittir. Hazine ve Maliye Bakanlığı bu görevini vergi daireleri aracılığıyla yürütür.

5018 Sayılı KMYKK

5018 Sayılı KMYKK

5018 Sayılı KMYKK

Ödeneklerin Kullanımı

5018 Sayılı KMYKK

5018 Sayılı KMYKK

Vize Zorunluluğu ve Serbest Bırakma AHP; Genel bütçeli idarelerin (I no.lu cetvel) aylar itibariyle yapabilecekleri harcamaları gösteren programdır. AFP; II, III ve IV sayılı cetvellerde yer alan idarelerin, aylar itibariyle yapabilecekleri harcama (tertip düzeyinde) ve tahsil edebilecekleri gelir miktarları ile net finansmanın kullanımına ilişkin öngörüleri gösteren programdır.

Ödenek Aktarma

Merkez Dışı Birimlere Ödenek Gönderme

Yedek Ödenek

Örtülü Ödenek

Kamu Yatırım Projeleri

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar Bakan Üst Yönetici Harcama Yetkilisi Gerçekleştirme Görevlisi Muhasebe Yetkilisi

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar Bütçesinin sahibi ve birinci derece ita amiridir. Harcama sürecinin dışındadır. Başbakana ve TBMM karşı siyasi sorumluluğu vardır. Sayıştay yargılaması sırasında bakanın sorumluluğu ile ilgili bir hususa rastlanması halinde bu husus, Başbakanlığa ve TBMM’ ne bildirilir.

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar Hesap verme sorumluluğu (idari) vardır. Mahalli idarelerde meclise, diğer kamu idarelerinde bakana karşı. Mali işlemlerin gerçekleştirilme sürecinde bizzat yer almazlar. Harcama talimatı vermezler. Bununla birlikte yetki alanına giren konularda mevzuata uygun davranmaması halinde Sayıştay’a karşı sorumlu olacaktır.

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar Harcama birimi; kamu idaresi bütçesinde ödenek tesis edilen ve harcama yetkilisi bulunan birimdir. Harcama yetkilisinin idari ve mali sorumluluğu vardır. Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi aynı kişide birleşemez.

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar İdari ve mali sorumlulukları vardır.

Gider Bütçesinin Uygulamasından Sorumlu Olanlar İdari ve mali sorumlulukları vardır.

Harcama Yapılması Süreci Yüklenme Harcama Talimatı Giderin Gerçekleştirilmesi, Ön Mali Kontrol ve Ödeme Denetim

Yüklenme

Örnek Bir kamu idaresi 2017 yılının nisan ayında ekmek alımı için 2018 yılına geçen yüklenime geçecekse, yüklenim süresi 2018 yılının Mart sonunu geçemeyecektir. Zira 1 Nisan 2017 ‘ de yüklenime girişildiğini varsayacak olursak 12 ay aşılamayacağına göre, 12 aylık süre 31 Mart 2018 tarihinde dolmaktadır. Böylece Haziran ayı da geçilmemiş olacaktır. Yüklenim Temmuz 2017’ de yapılmış olsaydı, yüklenim süresi 2018 Haziran ayı sonunu geçemeyecekti.

Yardım için 2 önemli şart; Kamu idaresinin bütçesinde yardım yapılabileceğinin öngörülmüş olması, Yapılacak yardımda kamu yararının gözetilmesi

Harcama Talimatı

Giderin Gerçekleştirilmesi ve Ödeme

Örnek (1. fıkra) 2009 mali yılında alınan bir malın veya yaptırılan bir hizmetin bedelinin 2009 yılında emanet hesabına alındığı varsayıldığında, zaman aşımının dolma süresi 2009 mali yılını izleyen 2010 dahil 5. yılın sonu yani 31.12. 2014 tarihinin mesai bitimine kadardır. Bu tarihten sonra ödenmeyen tutarlar bütçeye gelir kaydedilecektir.

Örnek (3. fıkra) 2009 mali yılı ekim ayı su faturası idareye verilmemiş, parası da talep edilmemiştir. Bu taktirde malın alındığı yıl sonundan (31.12.2009) başlamak üzere 5 yılın sonunda ödenmeyen borç idare lehine zamanaşımına uğrayacaktır. Zaman aşımının dolma süresi 2009 mali yılı sonundan itibaren 5. yılın sonu yani 31.12. 2014 tarihinin mesai bitimine kadardır.

Avans doğrudan doğruya hak sahibine ödenir. Bütçe İçi Avans: Bütçede ödeneği olan bir kamu gideri karşılığı olarak doğacak borca mahsuben yapılan geçici ödemedir. Bütçe Dışı Avans: Bütçede ödeneği olup olmadığına bakılmaksızın bir kamu gideri karşılığı olarak doğacak borca mahsuben yapılan geçici ödemedir. Avans doğrudan doğruya hak sahibine ödenir. Mahsup süresi 1 aydır. Kredi : Avans sınırlarının aşılması durumunda gündeme gelir. Harcama yetkilisi adına ön ödeme şeklinde bankalarda veya muhasebe birimlerinde açılan krediler olup, ödemenin harcama yetkilisinin göstereceği yer ve alacaklıya doğrudan doğruya yapılmasıdır. Mahsup süresi 3 aydır.

Ön Kontrolün Kapsamı Harcama birimleri ve mali hizmetler birimi tarafından; İdarenin bütçesi, Yapılacak harcamanın bütçedeki yeri, Kullanılabilir ödenek tutarı, Ayrıntılı harcama ve finansman programlarına uygunluk, Merkezi Yönetim Bütçe Kanununa uygunluk, Diğer mali mevzuat hükümlerine uygunluk.