Eğitimde Günlük Uygulaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Advertisements

Eğitimde Günlük Uygulaması
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Program Tasarım Modelleri
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
ÇAMLIDERE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
WEBQUEST (WEB MACERASI)
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EBA GÖRSEL Eğitimi daha görsel hale getirmek için öğretmen, öğrenci ve velilerin kullanımına açılan bir modüldür. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Cihan Ünlü Türkçe öğretmenliği Wep02 ödevi
Güvenli İnternet Kullanımı
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Ömer BÖLÜKMEŞE Türkçe Öğretmenliği
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
Hazırlayan: Büşra KÜÇÜK CEIT380
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İNTERNETTE ARAMAYI ÖĞRENİYORUM
Dilşat Peker Ünal Bozok Üniversitesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
UZAKTAN EĞİTİM.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Sunum transkripti:

Eğitimde Günlük Uygulaması Weblog! Aslıhan BABUR Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi AnaBilim Dalı Ankara

İçerik Weblog Son söz Kavramsal Tanımlama Sınıflandırma Eğitimde Weblog Uygulaması Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Artı ve eksileriyle Weblog Son söz 2 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Nedir We ? Bence weblog herkesin geçmişini ve günümüzü görebildiği, bilgiler alıp aynı zamanda verdiği bir iletişim ve araştırma sitesi olmalı(öğrenci19). Weblog kelimesi Türkçe' de ağ günlüğü demektir. İstediğimiz şeyleri paylaşmak için kullandığımız web sitesidir (öğrenci10). Weblog, teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri şekilde yazan insanların oluşturdukları, günlüğe benzeyen web siteleridir (öğrenci31). Bence weblog bir bilgi paylaşım sitesidir. Ben ve arkadaşlarım bu site de bilgilerimizi tazeleyip bilgilerimizin üstüne bilgiler katabiliriz. Kısacası weblog bizim için iyi ve aynı zaman da yararlı bir sitedir (öğrenci26). 3 3 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Weblog Web-blog sözcükleri yerine kısaca "blog" kelimesi kullanılmaktadır ve “web’ de oluşturulan günlük ” ya da “ağ günlüğü” şeklinde tanımlanabilir. 4 4 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Weblog Ağ günlükleri; İleri düzey web bilgisine sahip olmadan oluşturulabilen, metin ve grafiklerle desteklenebilen, 5 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Weblog yazarların yazıları hakkında yorumlar alabildiği, 6 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Weblog yapılan yorumların kronolojik olarak arşivlenmesini sağlayan, kullanıcıları belirlemenize, sınırlandırmanıza imkan sağlayan, 7 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Weblog diğer web sayfalarına, videolara vb. uygulamalara bağlantı sağlayabilen “çevrimiçi günlükler” dir. 8 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Weblog Sınıflandırılması Altun (2005) ‘a göre weblogları içeriği oluşturma şekli (Teknik Açıdan), medya türü ve kullanım amacına göre sınıflandırabiliriz Teknik Açıdan Filtreleme Özellikli Dergi Tİpi İçerdiği Medya Türüne Göre Metin Fotoğraf Video Kullanım Amaçlarına Göre Kişisel Temasal Toplumsal Şirket Eğitim 9 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Ağ günlüklerinin yapıları ve yapılan araştırmalar incelendiğinde “eğitim amaçlı kullanım” için de uygun olabildikleri anlaşılmaktadır. 10 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) Eğitimde Weblog Beale (2007) Cameron & Anderson (2006) Dickey (2004) Hernández-Ramos (2004) Huffaker (2005) Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) McPherson et al. (2007) Luehmann & MacBride (2008) Salen (2007) Williams & Jacobs (2004) Etkileşim (interaction) √ - İşbirlikçi (Cooperation) Öğrenme Aktiviteleri (Learning Act.) Dönüt (Feedback) Zengin Öğrenme Ortamları (Enriched Learning Environment) Tablo: Blogların eğitimde kullanılmasının genel avantajları (Goktas, 2009) 11 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Öğrenenlerin, ilkokul çağından bu yana kullandıkları defterler yerine kendilerine birçok konuda esneklik sağlayan “sanal defteri” tercih edecekleri açıktır. 12 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Çevrimiçi dosyalama platformu İşbirlikçi öğrenme alanları Çevrimiçi tartışma Profesyonel gelişim Bilgi-İletişim 13 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Çevrimiçi Dosyalama Platformu Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını saklayarak, depolama alanı olarak kullanabilir. 14 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog İşbirlikçi Öğrenme Alanları Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler. 15 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Çevrimiçi Tartışma Öğrenci ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları oluşturularak, belirlenen konu tartışılabilir. 16 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Profesyonel Gelişim Yeni öğretmenler blogları portfolyo paylaşımı veya uzmanlarla tartışma forumu olarak kullanabilirler. 17 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar. 18 Bilgi-İletişim Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar. 18 18 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR Eğitimde Bir Günlük: Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Weblog Ocak 2009 tarihinde 717 blog kullanıcısıyla yapılan “Türkiye’ de Blog Yazarlığı Araştırma Raporu” "blogların yalnızca %24’ün eğitim amaçlı kullanıldığını göstermektedir." 19 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Ağ günlüklerinin bu kadar geniş kullanım alanları olduğu düşünülmekle birlikte eğitim sistemimiz içerisinde günlüklerin nadiren kullanıldığı görülmektedir. Bunun sebeplerinden bazıları; Öğrenenlerin bilgisayarı sadece sohbet, oyun, eğlence vb. etkinlikler için kullanıyor olmaları Öğrenenlerin ya da ailelerin tutumu, Maddi imkansızlıklar,  20 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eğitimde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Bilgi eksikliği, Öğrenenlerin teşvik edilmemesi, Öğretmenlerin ortam hakkında bilgi, beceri sahibi olmamaları, Öğretmenlerin bilgisayara karşı olumsuz tutumları, Donanım eksikliği, olarak sıralanabilir. 21 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Ağ günlüklerinin özellikle eğitim alanında etkili ve verimli biçimde kullanılması için; Hizmet içi eğitimlerle öğretmenleri bilinçlendirme çalışmaları, Okullarda örnek ağ günlüğü uygulamalarının gerçekleştirilmesi, 22 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Ders kitaplarında ağ günlüklerinin kullanımına uygun olan etkinliklerin tasarlanması, Öğretmenlerin ağ günlüğü ile ilgili devamlı destek alabilmelerinin sağlanması, gibi uygulamalarla ağ günlüğünün eğitim amaçlı kullanımında artış göstereceği söylenebilir. 23 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Artılarıyla Weblog Öğrencilerin aktif olması Değerlendirme kolaylığı Kullanıcı grubunu sınırlandırılabilme Sınıfı duvarlar arasından çıkarma Daha fazla katılım Dinamik içerik 24 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Artılarıyla Weblog Çalışma ve kullanım kolaylığı Öğrenmenin içselleştirilmesi Düşük maliyet İşbirliği ortamı Bilgi yönetiminin yapılması, Ders notları, ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlama.  25 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Artılarıyla Weblog Danışmanlık ve rehberlik hizmetleri Öğrencilerin düşünce ve başarılarını paylaşacakları bir okur gurubu oluşturma (mezunlar blogu, öğretmenler blogu, vb ) Ailelerle iletişim kurulması (bilgilendirme, öğrenci çalışma dosyalarının paylaşımı,vb) şeklinde sıralanabilir. 26 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Eksileriyle Weblog İnternete bağlantısına ihtiyaç duyuluyor olması Sosyal açıdan izolasyon yaratabilmesi iletişim sorunlarına yol açması şeklinde sıralanabilir. 27 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

HAYATINIZIN GÜNLÜĞÜNÜ YAZIN!” Son Söz… Max Jacob : “Her gün not tutun; açık, okunaklı. Tarih atmayı da unutmayın. Hayatımın günlüğünü günü gününe tutmuş olsaydım, şimdilerde bir Larousse sözlüğü olurdu elimde. Duyulmuş, derlenmiş bir kelime, yeniden karşılaşılan bir dünyadır. Ah, neler yitiriyoruz! Bütün o yitirdiğimiz incileri düşünün! HAYATINIZIN GÜNLÜĞÜNÜ YAZIN!” 28 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR

Teşekkürler 