Eğitimde Günlük Uygulaması Weblog! Aslıhan BABUR Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi AnaBilim Dalı Ankara
İçerik Weblog Son söz Kavramsal Tanımlama Sınıflandırma Eğitimde Weblog Uygulaması Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Artı ve eksileriyle Weblog Son söz 2 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Nedir We ? Bence weblog herkesin geçmişini ve günümüzü görebildiği, bilgiler alıp aynı zamanda verdiği bir iletişim ve araştırma sitesi olmalı(öğrenci19). Weblog kelimesi Türkçe' de ağ günlüğü demektir. İstediğimiz şeyleri paylaşmak için kullandığımız web sitesidir (öğrenci10). Weblog, teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri şekilde yazan insanların oluşturdukları, günlüğe benzeyen web siteleridir (öğrenci31). Bence weblog bir bilgi paylaşım sitesidir. Ben ve arkadaşlarım bu site de bilgilerimizi tazeleyip bilgilerimizin üstüne bilgiler katabiliriz. Kısacası weblog bizim için iyi ve aynı zaman da yararlı bir sitedir (öğrenci26). 3 3 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Weblog Web-blog sözcükleri yerine kısaca "blog" kelimesi kullanılmaktadır ve “web’ de oluşturulan günlük ” ya da “ağ günlüğü” şeklinde tanımlanabilir. 4 4 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Weblog Ağ günlükleri; İleri düzey web bilgisine sahip olmadan oluşturulabilen, metin ve grafiklerle desteklenebilen, 5 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Weblog yazarların yazıları hakkında yorumlar alabildiği, 6 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Weblog yapılan yorumların kronolojik olarak arşivlenmesini sağlayan, kullanıcıları belirlemenize, sınırlandırmanıza imkan sağlayan, 7 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Weblog diğer web sayfalarına, videolara vb. uygulamalara bağlantı sağlayabilen “çevrimiçi günlükler” dir. 8 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Weblog Sınıflandırılması Altun (2005) ‘a göre weblogları içeriği oluşturma şekli (Teknik Açıdan), medya türü ve kullanım amacına göre sınıflandırabiliriz Teknik Açıdan Filtreleme Özellikli Dergi Tİpi İçerdiği Medya Türüne Göre Metin Fotoğraf Video Kullanım Amaçlarına Göre Kişisel Temasal Toplumsal Şirket Eğitim 9 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Ağ günlüklerinin yapıları ve yapılan araştırmalar incelendiğinde “eğitim amaçlı kullanım” için de uygun olabildikleri anlaşılmaktadır. 10 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) Eğitimde Weblog Beale (2007) Cameron & Anderson (2006) Dickey (2004) Hernández-Ramos (2004) Huffaker (2005) Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) McPherson et al. (2007) Luehmann & MacBride (2008) Salen (2007) Williams & Jacobs (2004) Etkileşim (interaction) √ - İşbirlikçi (Cooperation) Öğrenme Aktiviteleri (Learning Act.) Dönüt (Feedback) Zengin Öğrenme Ortamları (Enriched Learning Environment) Tablo: Blogların eğitimde kullanılmasının genel avantajları (Goktas, 2009) 11 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Öğrenenlerin, ilkokul çağından bu yana kullandıkları defterler yerine kendilerine birçok konuda esneklik sağlayan “sanal defteri” tercih edecekleri açıktır. 12 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Çevrimiçi dosyalama platformu İşbirlikçi öğrenme alanları Çevrimiçi tartışma Profesyonel gelişim Bilgi-İletişim 13 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Çevrimiçi Dosyalama Platformu Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını saklayarak, depolama alanı olarak kullanabilir. 14 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog İşbirlikçi Öğrenme Alanları Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler. 15 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Çevrimiçi Tartışma Öğrenci ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları oluşturularak, belirlenen konu tartışılabilir. 16 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Profesyonel Gelişim Yeni öğretmenler blogları portfolyo paylaşımı veya uzmanlarla tartışma forumu olarak kullanabilirler. 17 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar. 18 Bilgi-İletişim Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar. 18 18 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR Eğitimde Bir Günlük: Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Weblog Ocak 2009 tarihinde 717 blog kullanıcısıyla yapılan “Türkiye’ de Blog Yazarlığı Araştırma Raporu” "blogların yalnızca %24’ün eğitim amaçlı kullanıldığını göstermektedir." 19 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Ağ günlüklerinin bu kadar geniş kullanım alanları olduğu düşünülmekle birlikte eğitim sistemimiz içerisinde günlüklerin nadiren kullanıldığı görülmektedir. Bunun sebeplerinden bazıları; Öğrenenlerin bilgisayarı sadece sohbet, oyun, eğlence vb. etkinlikler için kullanıyor olmaları Öğrenenlerin ya da ailelerin tutumu, Maddi imkansızlıklar, 20 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eğitimde Yaygınlaşmamasının Nedenleri Bilgi eksikliği, Öğrenenlerin teşvik edilmemesi, Öğretmenlerin ortam hakkında bilgi, beceri sahibi olmamaları, Öğretmenlerin bilgisayara karşı olumsuz tutumları, Donanım eksikliği, olarak sıralanabilir. 21 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Ağ günlüklerinin özellikle eğitim alanında etkili ve verimli biçimde kullanılması için; Hizmet içi eğitimlerle öğretmenleri bilinçlendirme çalışmaları, Okullarda örnek ağ günlüğü uygulamalarının gerçekleştirilmesi, 22 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Yaygınlaşması için Yapılabilecekler Ders kitaplarında ağ günlüklerinin kullanımına uygun olan etkinliklerin tasarlanması, Öğretmenlerin ağ günlüğü ile ilgili devamlı destek alabilmelerinin sağlanması, gibi uygulamalarla ağ günlüğünün eğitim amaçlı kullanımında artış göstereceği söylenebilir. 23 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Artılarıyla Weblog Öğrencilerin aktif olması Değerlendirme kolaylığı Kullanıcı grubunu sınırlandırılabilme Sınıfı duvarlar arasından çıkarma Daha fazla katılım Dinamik içerik 24 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Artılarıyla Weblog Çalışma ve kullanım kolaylığı Öğrenmenin içselleştirilmesi Düşük maliyet İşbirliği ortamı Bilgi yönetiminin yapılması, Ders notları, ödevler ve her türlü sınıf içi ve okul ile ilgili etkinlik ve duyuruların yayımlama. 25 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Artılarıyla Weblog Danışmanlık ve rehberlik hizmetleri Öğrencilerin düşünce ve başarılarını paylaşacakları bir okur gurubu oluşturma (mezunlar blogu, öğretmenler blogu, vb ) Ailelerle iletişim kurulması (bilgilendirme, öğrenci çalışma dosyalarının paylaşımı,vb) şeklinde sıralanabilir. 26 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Eksileriyle Weblog İnternete bağlantısına ihtiyaç duyuluyor olması Sosyal açıdan izolasyon yaratabilmesi iletişim sorunlarına yol açması şeklinde sıralanabilir. 27 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
HAYATINIZIN GÜNLÜĞÜNÜ YAZIN!” Son Söz… Max Jacob : “Her gün not tutun; açık, okunaklı. Tarih atmayı da unutmayın. Hayatımın günlüğünü günü gününe tutmuş olsaydım, şimdilerde bir Larousse sözlüğü olurdu elimde. Duyulmuş, derlenmiş bir kelime, yeniden karşılaşılan bir dünyadır. Ah, neler yitiriyoruz! Bütün o yitirdiğimiz incileri düşünün! HAYATINIZIN GÜNLÜĞÜNÜ YAZIN!” 28 Eğitimde Bir Günlük Uygulaması : Weblog! Aslıhan BABUR
Teşekkürler