NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAZİ ROBOTU KAVRAMSAL TASARIMI
Advertisements

YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı İç Kontrol İş Akış Süreçleri.
Pazarlama İlkeleri.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Performans Değerlendirme
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Yönetim Bilişim Sistemleri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr

Veri, Bilgi Nedir? Veri (Data): Beş duyumuzla algıladığımız (hal, hareket,...) durumlardır. Bilgi (Information): İşlenmiş veri. Veri İşleme: Kayıt yapma, doğrulama, sınıflama, özetleme, hesaplama, depolama, düzeltme, yeniden oluşturma, yayma / ulaştırma. Veri İşleme Metodları: * Elle * Elektromekanik * Delikli kart * Bilgisayarlar.

Bilginin Sınıflandırılması Bilgisayar esaslı sınıflama: Yığın= Batch Gerçek zamanlı=Real Time Müşteri esaslı sınıflama: Tanımlayıcı bilgiler Değişken bilgiler.

Veri işleme gereksinimleri * Gerekli data yoğunluğu, * İhtiyaç duyulan data işleme metodlarının karmaşıklığı, * İşleme zamanının kısıtlığı, * Hesaplama talepleri.

Veri işleme gereksinimleri * Gerekli data yoğunluğu, * İhtiyaç duyulan data işleme metodlarının karmaşıklığı, * İşleme zamanının kısıtlığı, * Hesaplama talepleri.

Performans Ölçütleri İşlem hızı Hesaplama gücü İlk yatırım Organizasyon Değiştirme Yetişmiş personel ihtiyacı Değişken giderler Ayarlanabilirlilik Esneklik Çok yönlülük İşlem hızı Hesaplama gücü Otomatik hata arama gücü İşlem kontrolü Karar verme gücü Sistem küçültülebilmesi Otomasyon seviyesi

Bilginin Nitelikleri Yaklaşılabilme Kapsamlılık Kesinlik Uygunluk Güncellik Belirginlik Esneklik Doğruluğu kanıtlanabilirlik Peşin hükümden arınmışlık Nicelik

YÖNETİM Yönetim, değişen durumlarla ilgilenmektir. Veya pratik bazı bilgilerin değerlerini belirlemek, halka sırayla, zamanında ve en ekonomik şekilde ulaştırmak amacı ile teknolojik değişiklikleri bildirmek ve özümlemektir. Başkalarının çabaları ile işlerin yapılmasını sağlamaktır.