BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
Advertisements

Donanım Birimleri.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 11: Birden Çok Form ile Çalışma ve Menü Oluşturma Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Dosya Yönetimi Dosya, Klasör ve Sürücüler HÜSEYİN ALİOSMANOĞLU.
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3. HAFTA. Bu Derste Öğrenilecek Komutlar Mirror: Aynalama Move: Taşıma Offset: Öteleme Fillet: Yuvarlama Rotate: Döndürme.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Cihan Toprak Begüm Kökçü.  Planlama aşamasında, projenin hedeflerini gerçekleştirmek için uygulanabilir bir plan yapılır. Bunu yapmak için, projenin.
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA. ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND:
KBUZEM Karabük Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Yrd.Doç.Dr. İnan KESKİN
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
OLASILIK TEOREMLERİ Permütasyon
Sefa ÖZTÜRK  Yeniden Başlatma (Restart)  Hazırda Bekletme (Hibernate)  Oturum Kapatma (Log Off)  Bilgisayarı Kapat (Shut.
EQUIZSHOW.
EBOB&EKOK Ökkeş ŞAHİN TEOG 8.SINIF
YÖNLENDİRME. Yönlendirme ● Statik ● Dinamik ● Kaynakta yönlendirme ● Hop by hop yönlendirme.
ARAZİ TESVİYESİ.
OLAYLAR (EVENT).
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Grafik ve Animasyon-II
DOSYA YÖNETİMİ MUSTAFA TEZCAN MART, 2017.
COĞRAFİ KONUM.
CAD (Computer Aided Design) İngilizce kelimesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçesi Bilgisayar Destekli Tasarım `dır piyasada çeşitleri çoktur. CAD.
ENM 108 Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
DÖRTGENLER.
MODEL YETERSİZLİKLERİNİ DÜZELTMEK İÇİN DÖNÜŞÜMLER VE AĞIRLIKLANDIRMA
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
İŞLETİM SİSTEMİNDE TEMEL KAVRAMLAR
KELİME İŞLEMCİLER (Bölüm 1)
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Klavye Kullanımı.
*Tıraş çeşitleri Kıvırma Tıraşı Yakma Tıraşı Bindirme Tıraşı
ZTM307 Makine ve Mekanizmalar Teorisi 3.Hafta
Eğitim-Öğretim İzleme, Değerlendirme Sistemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
C) BELGE DENETİMİ.
KUVVET, MOMENT ve DENGE 2.1. Kuvvet
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
ŞEKİLLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
EBSCOadmin Genel Bakış
6. DÖNGÜ (TEKRARLAMA) DEYİMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Değerler ve Değişkenler
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Kimlik Bilgileri” kısmında Kişisel Bilgiler girilir ve “Kaydet” butonuna basılarak,bilgiler kaydedilir. Tüm Bilgilerin girişi eksiksiz yapılmadır.
TURNITIN programında tez tarama
Ders 2: Yazılım Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR (4) Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
İleri Algoritma Analizi
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Etkinlik ayrıntılarınızı buraya yazın
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 4. HAFTA

ÖĞRENİLECEK KOMUTLAR ARRAY: (AR): Dizi halinde kopyalama SCALE: (SC): Büyütme küçültme ALIGN: (AL): Hizalama EXTEND: (EX): Uzatma BREAK: (Br): Kırma JOIN: (J): Birleştirme CHAMFER: (Cha): Şev verme EXPLODE: (Explo): Patlatma

AR: ARRAY: DİZİ HALİNDE KOPYALAMA AutoCAD ortamında nesnelerin dizelenmesi için Polar ve Rectangular Array komutu kullanılmaktadır. Dairesel dizelemeler için Polar array, Doğrusal dizelemeler için Rectangular array komutları bizlere yardımcı oluyor. Nesnelerin bir yol boyunca dizelenmesi için PathArray komutunu kullanabilirsiniz. Aşağıdaki yöntemleri kullanarak komutu uygulayabilirsiniz.

Rectangular array Polar array Path array

SC: SCALE: Büyütme Küçültme Öncelikle büyütmek veya küçültmek istediğimiz çizimi seçelim. Çizimi seçtikten sonra komut satırına scale veya sc yazıp Enter diyoruz. Ardından seçtiğimiz çizim üzerinden herhangi bir nokta seçiyoruz. Hemen ardından komut satırına büyütmek istediğimiz oranı girip Enter diyoruz.

Örneğin 100 x 100lük kare çizip, büyütmek istediğimiz orana 2 Örneğin 100 x 100lük kare çizip, büyütmek istediğimiz orana 2.5 girince; çizim 2.5 katına çıkar.

AL: ALIGN: HİZALAMA Align komutu, çizim içerisinde birden fazla komut ile yapabileceğimiz hizalama işlemlerini tek bir komut ile yapmayı sağlar. Hizalama komutu ile örneğin; taşıma (move), döndürme (rotate) ve ölçeklendirme (scale) komutları tek bir seferde kullanılabilir. Dolayısıyla, çizim esnasında hızlı düzenleme yapabiliriz.

Align komutu girilir. (AL+SPACE). A objesi seçilir Align komutu girilir. (AL+SPACE) . A objesi seçilir.1 no’lu nokta tanımlanır.2 no’lu nokta tanımlanır. SPACE denir.

Align komutu girilir. (AL+SPACE) A objesi seçilir. SPACE 1 no’lu nokta tanımlanır. 2 no’lu nokta tanımlanır. 3 no’lu nokta tanımlanır. 4 no’lu nokta tanımlanır. SPACE Açılan listeden sorusuna “no” seçilir veya komut satırından ‘n’ enter denilerek tanımlanan noktalara göre objenin ölçeklendirilmesi onaylanmazsa Objenin konumu ve açısı değişir.

Açılan listeden “yes” seçilir veya komut satırından y enter denilerek tanımlanan noktalara göre objenin ölçeklendirilmesi onaylanır.

EX: EXTEND: BELİRLİ HEDEFE UZATMA

BR:BREAK:KIRMA Komut seçildikten sonra çizginin üzerine iki kez tıklanır. Tıklandığı iki noktanın arasını kırar.

J: JOIN: BİRLEŞTİRME Join : Benzer nesneleri tek bir çizim nesnesi olarak birleştirmek için kullanılır. Join komutu ile Arc, Elliptical arc, Line, Polyline, Spline nesnelerini birleştirebilirsiniz. Kullanım şekli: Komut satırında “J” yazılır, Kaynak nesne işaretlenir (Select Source Object ). Birleştirmek için aynı türdeki çizim nesnesi/leri işaretlenir. Enter tuşuna basılır veya sağ tuş tıklanır.

CHA: CHAMFER: ŞEV VERME Çizim nesnelerinin köşelerine eğim (şev) verir. İki köşe arasındaki eğimi verirken aralarındaki uzaklığı (Distance) belirtmeniz gereklidir. Eğer uzaklık 0 ise köşeler 90˚ olacaktır. Kullanım şekli: Komut satırında “Cha” yazarak Chamfer komutu başlatılır. Polyline: Bütün olarak çizilen şeklin bütün köşelerine şev verir. Distance: 1. ve 2. köşe için şev verilecek mesafe girilir. Angle: 1. ve 2. köşe için şev verilecek açı girilir. Trim: Şekilde kalan uzantıların budanıp budanmayacağını seçer. Method: Şev verme opsiyonunu seçer. (Mesafe girerek veya açı girerek.)

EXPLO: EXPLODE: PATLATMA Bütün veya birleşik halde bulunan çizim nesnelerini seçilebilir ayrı nesneler haline getirmeye yarar. Örneğin bir dikdörtgen Rectangle komutu ile çizildiğinde bu nesne bütün halinde bir nesne durumuna gelir. Explode komutu uygulandıktan sonra her bir kenarı ayrı seçilebilir Line nesnesi haline gelir. Explode komutu başlatılır. Parçalara ayrılacak birleşik halindeki çizim nesnesi işaretlenir (Select Objects ). Space veya enter tuşuna basılır.

UYGULAMA (CIRCLE,ARRAY, DIVIDE, EXPLODE, JOIN)

UYGULAMA (CIRCLE,ARRAY, TRIM, EXPLODE, EXTEND, CHAMFER)