FLİPPED CLASSROOM. Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Advertisements

Resimlerin Kullanımı.
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
3D DEFTER VE SES.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
ÜNİTE 8 SUNUM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Ünite 8 sunum programları
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
UZAKTAN EĞİTİM.
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI NENE HATUN İLK VE ORTA OKULU KASIM-ARALIK AYI DEĞERLER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
UZAKTAN EĞİTİM.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

FLİPPED CLASSROOM

Öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmelerini amaçlayarak, derslere gelmeden önce, öğretim görevlileri tarafından kendilerine sağlanmış görsel ve yazınsal kaynakları edinip derse hazır hale gelmesiyle sınıfta oluşturulan etkileşimli eğitim ortamıdır.

İlk olarak bilginin transferi (akademisyen veya farklı kaynaklar aracılığıyla bilgi kaynağından öğrenciye aktarım), ikincisi ise bilginin öğrenci tarafından özümsenmesi ile gerçekleşir KAYNAK EDİNİM

Geleneksel eğitim sisteminde bilginin öğrenciye aktarımı sınıfta akademisyen tarafından yapılmakta ve daha zor olan bilginin özümsenmesi aşamasında öğrenci ders dışında ödev ve projeleriyle baş başa bırakılmaktadır.

Flipped Learning tekniğinde ise öğrenciye bilginin aktarımı yine akademisyenleri tarafından hazırlanan ders videoları ve makaleler, PDFler, görseller, resimler ve PowerPoint slaytları gibi tamamlayıcı materyaller yardımıyla gerçekleştirilir.

Flipped classroom tekniği ile bilginin transferi, grupla öğrenme alanından çıkarak kişisel öğrenme alanına girer. Geriye kalan grupla öğrenim alanı Flipped öğrenme ortamına dönüşür ve kavramları uygulayacakları ve yaratıcı bir şekilde konuyla bütünleşecekleri biçimde yönlendirdiği bir ortam oluşturur.

Flipped classroom ortamı, öğrencinin asıl ihtiyacı olan bilginin özümsenmesi ve yeni bilgilerin çıkarımı ise ders saatinde, sınıfta akademisyenler ve sınıf arkadaşlarıyla işbirliği içinde gerçekleşmektedir.

Öğrencilerin dersten önce bilgi edinme ve anlama gibi daha alt düzeydeki bilişsel işlemleri gerçekleştirmeleri ve duyusal, duyuşsal işlemlere odaklanmalarını sağlayan Flipped Learning sistemi Bloom Taksonomisi’ne örnek teşkil eder.

Flipped Learning'de Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? 1-Öğrenci derse gelmeden önce, uygun bir zamanda dersi videodan izler, notlar alır, anlamadığı konular ile ilgili sorular hazırlar.

2-Öğrenciler, dersten önce konu ile ilgili sorularını öğretim üyesine elektronik ortamda iletir.

3-Öğretim üyesi ilk derste soruların niteliğine göre öğrencileri gruplandırır. Öğrenciler grup çalışması içerisinde sorularına cevap aramaya çalışırlar. Öğretim üyesi grupları ziyaret ederek öğrencilere yardımcı olmaya çalışır.

4-Öğretim üyesi, dersin devamında cevap bulunamayan soruları, öğrencileri sorulara cevap arayacak şekilde cesaretlendirerek, öğrenmelerine olanak sağlar.

5-Öğretim üyesi, öğrencilerin konuyu öğrenip öğrenmediklerini test etmek için sorular sorabilir veya konunun uygulamalarını kapsayacak şekilde problemler üzerine grup çalışmaları yaptırabilir.

Flipped classroom sayesinde öğrenciler “öğretmenleri tarafından bilgilendirilen” kişilerden, “bilgiye ulaşan ve bilgiyi bir sonraki adıma taşıyan” kişilere dönüşmektedir.

HÜSEYİN GÜNDOĞAN