Abbasi DEVLETİ’NİN ERKEN DÖNEMİ I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HACI BEKTAŞ,SEYYİD NESİMİ,HALLACI MANSUR VE PİR SULTAN ABDAL
Advertisements

ABBASİLER( ).
Doç. Dr. Atilla SANDIKLI & Bilgehan EMEKLİER
BAŞKAN YARDIMCILARI Prof. Dr. Mehmet GÖRMEZ BAŞKAN YARDIMCILARI BAŞKAN
HZ. ÖMER.
HZ. Muhammed ve Dört Halife Devri
RUHU ŞAD OLSUN.
Abbasiler Dönemi.
KONU:DÖRT HALİFE DÖNEMİ
Hazırlayan:Celalettin KÜÇÜKÇINAR Hazırlayan:Celalettin KÜÇÜKÇINAR 2 TÜRKİYE GÜRCİSTAN ERMENİSTAN İRAN IRAK SURİYE YUNANİSTAN BULGARİSTAN.
TÜPRAŞ 50.YIL ANADOLU LİSESİ
SİYASİ ALANDA YAPILAN İNKİLAPLAR
Binbir Gece Masalları.
UYGURLAR.
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
EMEVİLER DÖNEMİ ( ).
BAŞKAN Prof. Dr. Mehmet GÖRMEZ BAŞKAN YARDIMCILARI BAŞKAN YARDIMCILARI PROF.DR. MEHMET EMİN ÖZAFŞARPROF.DR. HASAN KAMİL YILMAZ.
Dürzilik/Tanım V/XI. Asrın başlarında Fatımî İsmaîlîliğinden ayrılarak teşekkül eden; ilk dailerinden Anuştekin ed-Dürzî (veya Derezî) nispetle adlandırılan.
Abbasiler ( ).
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Hulefa-i Raşidin.
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ( )
ŞÎA’DA FIRKALAR ve İMAMLAR
Emevi Tarihi Berat Köse.
Abbasi Tarihi Berat Köse.
Emevi Tarihi Berat Köse.
FatImi Tarihi Berat Köse.
4 Halife Dönemi Berat Köse.
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
EMEVİLER DÖNEMİNDE SOSYAL TABAKALAR.
Büyük selçuklu devletİ

ÖĞRENME ALANI HZ. MUHAMMED.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
ALİ EL RIZA AHMET YESEVİ
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Türklerin Müslüman Oluşu
Neymar Gururla Sunar……..
Büyük Selçuklu Devleti Kaan Tuvanç 7/D 219. Kurulduğu Yer: Horasan. Kurucusu: Tuğrul Bey. * Selçuklular, Oğuzların Üçok kolunun Kınık boyundandır. * Büyük.
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Hz Ebubekir Dönemi.
Abbâsîler, Emevî hanedanından sonra başa gelerek İslam Devleti'nin yönetimini ve halifeliği beş asırdan daha uzun bir süre elinde tutan hanedan.Emevî.
TÜRKLERİN İSLÂMİYET’İ KABULÜ
YA HZ. MEVLANA.
İSLAM TARİHİ I.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ( ) SEDAT ALTAŞ. Oğuz Türkleri ve Oğuz Adının Anlamı Oğuz: Ok+u+z “Oklar; boylar” anlamına gelir. Oğuz Kağan Destanı'na.
ABBÂSÎLERE BAĞLI DEVLETLER
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
İSLAMIYET ÖNCESI ARAP YARıM ADASıNDA HANGI INANÇLAR BULUNUR. Putperestlik,hanifilik,Yıldızlara tapma,Mecusilik,hıritiyanlık.
İSLAM TARİHİ I.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Abbasi İhtilalı’nın Sosyo-Politik Arka Planı
Hz. Muhammed’in Hayatı.
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İhtilal’ın Oluşum Süreci
ENDÜLÜS EMEVİLERİ ( ).
SÂMERRÂ DÖNEMİ ( / ).
Hz. Osman Dönemi.
Resmi dil: Farsça Başkent: Tahran En büyük şehir: Tahran Yüzölçümü: km² Nüfusu: 75 milyon Para birimi: İran Riyali.
 Türklerin İslamiyet’i kabul etmeleri, İslam tarihi ve dünya tarihi açısından neticeleri itibariyle çok önemlidir. Çünkü Türkler İslamiyet’i küçük bir.
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
GAZNELİLER ( ).
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ SİYASÎ TARİH
Sunum transkripti:

Abbasi DEVLETİ’NİN ERKEN DÖNEMİ I

1. Siyasî Erki Güçlendirme Politikaları Devletin merkezini Suriye’den Irak’a taşımak. Haşimiyye-Enbâr- Bağdat (145/762 yılında inşaati başlıyor ve 4 yılda tamamlanıyor.) Bağdat: Yaygın kanaate göre kelime Farsça "Tanrı'nın ihsanı veya armağanı“anlamına gelmektedir. Halife Mansur kurduğu bu şehre. Kur'an’da yer alan (el-En 'am, 6/ 127 ; Yunus, 10 / 25) "cennet" manasında kullanılan darüsselam kelimesinden ilham alarak Medinetüsselam adını verdi.

Halifelerin otoritelerini mutlaklaştırması. Ebu Seleme’nin öldürülmesi ( Recep 132/ Şubat –Mart 750) Seffâh’ın aile fertlerini yönetime getirmesi. Mansûr’un Ebu Müslim’i öldürtmesi (137/755) Mehdi döneminde Alioğullarına karşı yumuşak politika güdülmesi.

2. İranlı unsurun yönetime etkin katılımı:Bermekî ailesi Halid b. Bermek Yahya b. Halid ve iki oğlu Fazl ve Ca’fer. Harûrürreşîd’in Yahya b. Halid’i geniş yetkilerle vezir tayin etmesi. 3. Emin ile Me’mun’un iktidar mücadelesi. 4. Veliahtlik geleneğinde dönüşüm. Ali er- Rıza’nın veliaht tayin edilmesi (201/817).

5. Yönetime karşı ayaklanmalar İlk muhalefet Suriye ve Cezire’deki Araplardan. Kınnesrin yöresinde Ebü’l-Verd liderliğinde. Grup Muaviye’nin akrabalarından Ebû Muhammed es- Süfyanî’yi halife adayı gösterir. İsyan 134/751’de bastırılır. Horasan yöresi isyanları:ilk başkaldırı Nişabur’un köylerinden dihkan sınıfından bir mecusi olan Sunbaz’dan geldi.137/755’de öldürüldü. Nedeni: Ebu Müslim’in intikamını alma,eski İran dinlerini canlandırma, Arapları kovma, Kabe’yi yağmalama isteği.

İshak et-Türkî- Maveraünnehir bölgesinde 137/755 son aylarında. Nedeni: Ebu Müslim’in intikamını alma, Mecusiliği yeniden canlandırma, adalet ve eşitliğin kurulması. Ebu Müslim’in ölmediğini, Rey dağlarında yaşadığını ve yeniden döneceğini iddia ediyor. 140/757 ‘de öldürülüyor.

Üstazsis. Badegis’te ayaklanıyor. (150/767) Eski bir Zerdüştî. Peygamberlik iddiası var. 151/768’de Bağdat’a getirilerek öldürülüyor. Ravendiye:141/758 yılında Haşimiyye’ye gelerek halife Mansur’un hayatını tehditle başbaşa bırakan grup. Mansur’un ilah olduğunu iddia ediyor. Mukanna: Belh’li.Mehdi döneminde isyan ediyor. Önce peygamberlik sonra ilahlık iddiası var. Ebu Müslim’in ruhunun kendisine geçtiğini iddia ediyor.159/775 ‘de isyan ediyor.163/779’da etrafı çevrilince intihar ediyor.

Babek isyanı: 201/816 ‘da Azerbeycan Bez’de isyan ediyor Babek isyanı: 201/816 ‘da Azerbeycan Bez’de isyan ediyor. Hurremi fikirleri savunuyor. Ancak Mu’tasım döneminde isyan bastırılabiliyor. (223/838) Afşin tarafından Bağdat’a getirilerek halifenin huzurunda idam ediliyor. Alioğullarının isyanları: Muhammed b. Abdullah ve kardeşi İbrahim. (Mansur dönemi) Halife Hadi döneminde Hüseyin b. Ali. Fah denilen yerde öldürülür. (169/786)

Me’mun döneminde Muhammed b. İbrahim ve Muhammed b. Ca’fer’in isyanları. Haricilerin isyanları: Kuzey Afrika’da Ebu’l- Hattab liderliğinde isyan.