ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Bölüm/Program Amaçlarının Tanımlanması Öğrenme Çıktılarının Yazılması
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
ORAN VE ORANTI ÖZGE ALTUNTAŞ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Öğrenme Çıktıları ile Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi (Bölüm Bazında Vaka Çalışması) Doç.Dr. Nihal BUZKAN Erasmus Kurum.
BOLOGNA SÜRECİ UYUM ÇALIŞMALARI
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
Ders amaç, hedef ve kazanımları nasıl yazılır?
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
PROGRAM ÇIKTILARI ve DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları Program Geliştirme Çalışmaları Dr.Melek Gül.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-2 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
Prof. Dr. Petek Aşkar Sosyoloji Bölümü İzmir Ekonomi Üniversitesi
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
Eğitim sisteminin olmazsa olmazlarından, temel öğelerinden biri, belki en önemlisi olan matematik ve öğretimi her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
YETERLİLİKLERE VE ÖĞRENME ÇIKTILARINA PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ, 24 Ocak 2011
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
KÜMELER.
Problem Çözme Becerileri
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Problem / Hedef Ağacı.
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 05 Haziran 2012 TIP FAKÜLTESİ.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
ANNE SÜTÜ VE EMZİRME DANIŞMANLIĞI EĞİTİMİ
Program Geliştirmede Hedef
Proje, Performans Değerlendirme
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
SONLU ELEMANLARA GİRİŞ DERSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Probleme Dayalı Öğrenme
BOLOGNA BİRİM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI OCAK, 2016 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü.
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ KALİTE ÇALIŞMALARI
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Sosyal Etkinliklerin Amacı
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
MATEMAT İ K Yağız AKÇA 7-B 859 KONU:YÜZDELER %. Bir Çokluğun Belirli Bir Yüzdesine Karşılık Gelen Miktarın veya Belirli Bir Yüzdesi verilen Çokluğun Bulunması.
Öğretimde Planlama Geliştirme Hazırlayan Doç. Dr. Mustafa Akdağ Değerlendirme.
Endüstri mühendisliği.
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
Şirket Adı İş Planı.
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Görev 12.
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER Gözlenebilir ve ölçülebilir fiiller belirleyiniz, bunları listeleyiniz. Öğrenme çıktılarını yazarken belirlediğiniz bu fiillerden yararlanınız. Örneğin; anlama yeteneği, bilebilme, öğrenebilme gibi belirsiz ifadelerden kaçınınız. 1

ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER Bunun yerine; “…çizebilme, …gösterebilme, … problem çözebilme, …açıklayabilme, …örnek verebilme, …hatırlayabilme, …tasarlama yeteneği, …uygulayabilme, …eleştirebilme, …karşılaştırabilme, …çalıştırabilme, …listeleyebilme, …kullanabilme” gibi ifadeler kullanmaya çalışılır. 2

ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER Seçilen fiil ile dersin herhangi bir konusunu ilişkilendirerek öğrencinin ders sonunda kazanması gereken niteliği tanımlayınız. “…problem çözebilme” fiilini seçtiğimizi düşünelim. Dersin konularından biri de “Analitik veya nümerik teknikler” olsun. Bu durumda öğrenme çıktısı;“Analitik veya nümerik teknikleri kullanarak akım problemlerini çözebilme.” biçiminde yazılabilir. 3

ÖĞRENME ÇIKTILARI YAZIMINDAKİ FİİLER Doğru Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri uygulayabilme. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına katkılarını değerlendirebilme Yanlış Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri öğretebilme. Yazılım hazırlamada kullanılan bazı teknikleri kavratabilme. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkileri göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi. 4