Ders 5 Açıcının Rebidleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
Advertisements

Elektronların Dağılımı ve Kimyasal Özellikleri
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
HARİTA BİLGİSİ.
BURSA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
PUAN HESABI Puan hesabı, bir konuşma yapmaya hazırlanan her oyuncunun vazgeçilmez silahıdır. Pierre Albarran tarafından ortaya atılıp yaygınlaştırılmış.
BARAJ AÇIŞLARI Baraj açışlarının amacı rakiplerin işlerini güçleştirmektir. Tek renkli ve prensip olarak bu rengin dışında defansif lövesi, yani yan as.
AÇICININ İKİNCİ KONUŞMASI
İLK CEVAP Ortağınız 1 renk ile açmışsa ve sizin de en az 5 O puanınız veya 6 OD puanınız varsa, cevap vermeniz gerekir; daha azıyla prensip olarak pas.
ŞLEMLER VE MODERN KONVANSİYONLAR
1 VE 2 SANZATU AÇIŞLARINA CEVAPLAR
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
TOP TUTMA Bir oyuncu tarafından, durarak, yürüyerek, koşarak ve sıçrama suretiyle, yerde yuvarlanan, potada seken ve pas olarak gelen topların tek veya.
Tasarım Aşamaları.
HIZLI OKUMA Hızlı okuyanlar neler kazandılar
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ 3 (STATISTICAL PROCESS CONTROL)
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
KISA DÖNEMLİ HEDEFLER.
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
Farklı elementlere ait atomların belirli oranlarda bir araya gelerek bağ yapmasıyla oluşan yeni ve saf maddeye bileşik denir.
9.Gün MATEMATİK 1.KİTAP PARANTEZ AÇMA ANTRENMANLARLA
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
HENTBOL.
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
BRİÇ OYNAMAK İÇİN GEREKLİ MATERYALLER. Profesyonel Ortam.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Lineer Regresyon. Amaç: Bu konu sonunda Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencilerinin çeşitli bağımsız değişkenleri kullanarak bir nümerik değişkenin değerini.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
AKIŞKANLARIN STATİĞİ (HİDROSTATİK)
İstatİstİksel verİlerİ Düzenleme- frekans
Merkezi Eğilim Ölçüleri
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Sapma (Dağılma) ölçüleri
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
HAZIRLAYANLAR MESUT SABANCI ADEM KALEBAŞI ŞUBAT 2017
Test Oluşturma.
Hipotez Testinde 5 Aşamalı Model
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Ders 12 Defansif Oyun.
Briç Oynamayı Öğrenmek
Deklarasyonun Amaçları
Ders 9 Stayman Konvansiyonu.
Ders 6 Deklaranın Oyunu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Açış Deklareleri (Oyunu açmak)
Arttırma Sonrası Konuşmalar
Üste konuşmalar (Overcall)
Zayıf Açış Konuşmaları
Ders 11 Şilem Konuşmaları.
Puan Sayma Üzerine İnşa Bir Seviyesinde Renk Açışına Cevaplar
VOLEYBOL Nasıl oynanır Voleybol nedir Voleybol sahası.
MADDE VE YAPISI TEST.
HUKUKUN İŞİ AHLÂK MIDIR?
TEST.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ders 5 Açıcının Rebidleri

Ders 5 Açıcının Rebidleri Cevapçının Rengini Yükseltmek Son derste, bir seviyesindeki renk açışlarına verilen cevapları öğrendiniz. Bir sonraki adım, genellikle açıcının rebidi olarak bilinen açıcının ikinci konuşması. Temelleri içeren briç kitaplarında mümkün olan her türlü cevaba karşı açıcının rebidlerine yer ayrılamayacağından en çok rastlanan durumlar üzerine konsantre olacağız: Bir seviyesindeki cevaplar sonrasındaki açıcının rebidleri — bir karo, bir kör, bir pik veya bir sanzatu. Diğer durumlardaki rebidlerin burada açıklananlar ile benzer olduğunun farkına varacaksınız, böylece kuralların temel yapısı sizin için geniş bir altyapı oluşturacak. Cevapçının Rengini Yükseltmek  Genellikle açıcı tarafından en fazla tercih edilen rebid cevapçı tarafından konuşulan rengin yükseltilmesidir.  Bu durum cevap bir majör renk olduğunda sıradandır fakat cevabın bir karo olması durumunda da mümkün olabilir. 

Ders 5 Açıcının Rebidleri Cevapçının Rengini Yükseltmek Cevapçı bir seviyesinde renk okuduğunda sadece dört-kartlı rengi olabileceğinden açıcının rengi yükseltmesi için dört kozu olmalıdır. Temel olarak, daha fazla kuvvete sahip açıcı rengi daha yüksek seviyeye yükseltmelidir.  Puan Kozlar Yükseltin 13-15 4+ (nadiren 3) 2 seviyesi 16-18 4+ 3 seviyesi 19+ 4 seviyesi Açıcının dummy (yer) olacağına dikkat edin. Bu durumda dağılım puanlarının hesaplanması için ''5-3-1'' formülü (Ders 4'e bakın) kullanılmalıdır. Yeni Renk Rebidleri  Eğer açıcının konuşulmamış 4+ kartlı yeni bir rengi varsa bu rengin deklare edilmesi uygun olabilir. Eğer bu  dört kartlı bir majör renkse ve bir seviyesinde gösterme şansı varsa bu rengin konuşulması nerdeyse zorunludur. 

En ucuz seviyede rengin gösterilmesi Ders 5 Açıcının Rebidleri Yeni Renk Rebidleri    Eğer açıcı yeni rengini iki seviyesinde göstermek durumundaysa dengesiz bir ele sahip ve ikinci rengi ilk renginden küçük olmak zorundadır. İkinci pahalı rengin gösterilmesi '‘reverse deklare'' olarak adlandırılır ve en azından 16 puan gerektirir (şu aşamada bu konunun üzerinde durmayın). Açıcının seçenekleri aşağıda özetlenmiştir: Puan Yeni Renk Uzunluğu Rebid 13-18 4+ En ucuz seviyede rengin gösterilmesi 19+ Renkte sıçrama Açıcının yeni bir renkte sıçrama yapması, sıçrayarak renk değişikliği rebidi olarak adlandırılır ve manş- forsingidir*. *Bu durumda her zaman 26 puanın kesin olarak yakalanamayacağı (19 + 6 = 25) bazı dikkatli öğrencilerin dikkatini çekmiş olabilir. Fakat açıcı ve cevapçının her ikisinde de 19 ve 6 puan bulunma olasılığı çok yüksek değildir. Ayrıca mümkün olan deklarasyon sayısının limitli olması da puan sayarak yapılan deklarelerin yüzde yüz kesinlikte olmasına izin vermemektedir. 

Ders 5 Açıcının Rebidleri İlk Rengin Tekrar Edilmesi Açıcının oyunu açtığı rengi tekrar etmesi söz konusu olabilir. Bu genellikle en azından altı kartlı renk gerektirir. Beş kartlı renk ile her zaman başka bir rebid şansı araştırın. Beşli kartınızı rebid etmeyi alışkanlık haline getirirseniz kötü bir briç oyuncusu olarak anılırsınız.  Alışıldığı üzere elinizin kuvveti ölçüsünde daha yüksek seviyede renginizi okuyabilirsiniz. İlgili olasılıklar aşağıdaki tabloda özetlenmektedir:  Puan Renk Uzunluğu Rebid 13-15 6+ (nadiren 5) Renginizi 2 seviyesinde tekrarlayın 16-18 6+ Renginizi 3 seviyesinde tekrarlayın 19+ 7+ (nadiren 6) Renginizi 4 seviyesinde tekrarlayın

Ders 5 Açıcının Rebidleri Sanzatu Rebidleri Açıcı için sanzatu rebidleri sıkça kullanılır. Bu rebidlerin anlamları cevabın bir renkte veya sanzatuda olmasına bağlı olarak değişir. Çünkü açıcı her bir durumda değişik opsiyonlara sahip olacaktır. Eğer cevap bir renkte ise: Puan Elin Dağılımı Rebid 13-15 Dengeli 1 NT 19-20 2 NT Eğer cevap bir sanzatu ise: Puan Elin Dağılımı Rebid 13-15 Dengeli veya yarı dengeli Pas 16-18 Yarı dengeli 2 NT 19+ 3 NT

Ders 5 Açıcının Rebidleri 4-4-4-1, 5-4-2-2, 5-4-3-1, 6-3-2-2 ve 6-3-3-1 gibi hemen hemen dengeli olan eller için ''yarı dengeli'' terimi kullanılmaktadır. Bu ellerin bir kısmını başka bir rebid ile tanımlamak uygun olmayabilir ve bu durumda açıcı sanzatu kontratında dummy (yer) olmayı tercih etmelidir. Yukarıdaki iki tabloda 16-18' lık eller için dengeli olma koşulu olmadığına dikkat edin. Buna niye ihtiyaç olsun ki! Bu tip bir el ile zaten ilk turda oyunu sanzatu ile açmanız gerekirdi. 

Ders 5 Test 5 Aşağıdaki ellerde oyun açanın siz olduğunu varsayarak yapacağınız açış deklarenizi ve rebidinizi yazın. Partnerin cevapları her bir testte verilmektedir. 1. A 6 2 K Q 10 A J 8 J 9 5 4 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 2. Q 8 7 6 A K 2 K 10 9 7 4 6 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 3. A J 5 K Q 7 K 4 3 A Q 9 6 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 4. K 6 A K J 8 6 4 J 10 8 A 2 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 5. A Q J 2 K Q 9 4 A K 3 7 4 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 6. K J K 8 7 2 A J 10 9 6 5 2 Batı Doğu ----------- 1 NT ------------

Ders 5 Test 5 7. K J 8 6 K Q 10 7 K 7 5 3 2 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 8. 6 4 A K 8 7 A 2 A Q J 9 8 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 9. A 2 7 5 A K 10 6 5 K 8 7 4 Batı Doğu ----------- 1 ------------

Ders 5 Test 5 10. K Q J 9 7 5 4 K J 3 9 8 6 A K 2 Batı Doğu ----------- 1 NT ------------

Ders 5 Test 5 11. A 10 6 2 A K 8 6 2 Q 8 9 7 Batı Doğu ----------- 1 NT ------------

Ders 5 Test 5 12. Q 9 3 A 2 A K Q 8 5 4 K J Batı Doğu ----------- 1 NT ------------

Bölüm Sonu