Açıköğretim e-Destek Hizmeti

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
KULLANILABİLİRLİK.  ‘Bir kapıyı açmasını öğrenemeyen insan bu dünyada ne diye yaşar bilmem ki…’ Aziz Nesin ‘ İSTANBUL’UN HALLERİ’
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Kaynak Gösterme Teknikleri
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Personel Eğitimi Konunuzu buraya yazın.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
e-Sertifika Programları
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Açıköğretim e-Destek Hizmeti İnternet Ortamında Sunulan Açıköğretim Hizmetlerinde Öğrencilerin Teknik Sorunlarının Çözümü İçin Merkezi Bir Yaklaşım: AÇIKÖĞRETİM E-DESTEK HİZMETİ Yrd. Doç. Dr. M. Emin Mutlu Buket Kip İlker Kayabaş

Açıköğretim Fakültesinde İnternet Ortamında Verilen Hizmetler Açıköğretim Deneme Sınavları (1999-2000) Anadolu Üniversitesi Çevrimiçi Dersleri Hizmeti (2000-2001) Bilgi Yönetimi Önlisans Programı (2001-2002) Açıköğretim İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (2004-2005) Açıköğretim e-Öğrenme Portalı (2005) e-Alıştırma e-Kitap e-Televizyon e-Sınav e-Danışmanlık e-Sesli Kitap Açıköğretim Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı (2005-2006)

Hizmetine Duyulan İhtiyaç Açıköğretim e-Destek Hizmetine Duyulan İhtiyaç İnternet ortamında verilen hizmetlerin sayısının artması Değişik sorun bildirme ortamlarının oluşturduğu dağınıklık Standart sorun bildirme ortamı gereksinimi Veritabanı yaklaşımı Sıkça sorulan sorular oluşturma gereksinimi Sorun kategorileri oluşturma Moderatörlük, denetim ve raporlama gereksinimi Erişim kolaylığı, mail hesabı vs. gerektirmemesi Diğer öğrencilerin sorularını ve verilen yanıtları görebilme

Hizmetinin Tasarlanması ve Geliştirilmesi Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Tasarlanması ve Geliştirilmesi Teknik Bilgiler Programlama Dili: ASP .NET, C# Veritabanı Yönetimi: Microsoft SQL Server Geliştirme süreci Yaklaşık 3 hafta kodlama 1 hafta test ve hizmet içi eğitim Kullanıcı Türleri Öğrenci Destek Yönetici

e-Destek Hizmetinin Kullanımı Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Kullanımı Oturum açma ekranı

e-Destek Hizmetinin Kullanımı Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Kullanımı Soru sorma ekranı

e-Destek Hizmetinin Kullanımı Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Kullanımı Soru görüntüleme ekranı

Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Uygulamaya Konulması Sistemin uygulanmasında destek veren eleman sayısı: 26 e-Destek hizmeti verilen site sayısı: 22 Öğrenciler teknik sorunlarını bildirmek için e-postalar yerine e-Destek Hizmetini tercih etmeye başlamıştır Teknik sorunlar dışında öğrencilerden gelen ilgisiz sorular Sıkça Sorulan Sorular bölümüne eklenen sorularla büyük ölçüde engellenmiştir E-Destek Hizmetine ait kullanım logları tutulmaktadır

Hizmetinin Değerlendirilmesi Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Değerlendirilmesi Sistemin uygulamaya girdiği ilk iki buçuk aylık dönemde öğrencilerden 1700’den fazla soru gelmiştir. Bu değere göre yıllık kullanım kapasitesinin 8000 soru şeklinde gerçekleşmesi beklenmektedir Nisan, Haziran ve Eylül aylarında gerçekleşen merkezi sınavlar nedeniyle, sistemin gerçek kullanım yoğunluğu Mart-Nisan, Mayıs-Haziran ve Ağustos-Eylül aylarında gözlenecektir. Kasım-Ocak döneminde e-Destek hizmeti verilen 22 sitede 26 destek uzmanı görev yapmış, 11.322 öğrenci sistemden yararlanmıştır

Hizmetinin Değerlendirilmesi Açıköğretim e-Destek Hizmetinin Değerlendirilmesi Hizmetlere Göre Sorulan, Yanıtlanan, Yayınlanan ve Silinen Soru Sayıları (Gözlemlenen tarih aralığı 01.11.2005 – 20.01.2006) Hizmetin Adı Sorulan Yanıtlanan Yayınlanan Silinen Bilgi Yönetimi Önlisans Programı Sitesi 61 44 35 16 İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Sitesi 278 97 15 e-Öğrenme Portalı 410 187 181 116 e-Öğrenme Portalı e-Alıştırma 114 102 100 13 e-Öğrenme Portalı e-Danışmanlık 210 129 127 29 e-Öğrenme Portalı e-Kitap 140 28 27 e-Öğrenme Portalı e-Sesli Kitap 32 17 9 e-Öğrenme Portalı e-Sınav 117 12 74 e-Öğrenme Portalı e-Televizyon 259 199 196 49 Anadolu Üniversitesi Çevrimiçi Dersleri Sitesi 46 2 1

Sonuç ve Öneriler Anadolu Üniversitesi açıköğretim sisteminde internet ortamında sunulan e-öğrenme hizmetlerinin çeşitliğinin ve hizmetlerden yararlanan öğrenci sayısının artması nedeniyle öğrencilerin yaşadıkları teknik sorunların merkezi olarak algılanması ve yanıtlanmasına olan ihtiyaç önem kazanmıştır Bu amaçla Açıköğretim e-Destek hizmeti geliştirilmiş ve uygulamaya konulmuştur. Sistemin kullanımına yönelik alınan sonuçlar e-Destek hizmetinin açıköğretim öğrencileri tarafından benimsendiğini göstermektedir

Sonuç ve Öneriler Sisteme ait raporların üretilmesi süreci devam etmektedir. Bu aşamada sorun algılama çalışmaları veritabanı üzerinde elle sorgular yapılarak yürütülmektedir Bu konudaki incelemeler belirli bir olgunluğa geldiğinde, kodlama çalışmaları yapılarak, öğrencilerin açıköğretim e-öğrenme hizmetlerinde yaşadıkları teknik sorunların çevrimiçi olarak raporlanması sağlanacaktır Böylece Açıköğretim e-Öğrenme hizmetleri sisteminin denetimi daha güvenli biçimde yapılarak, hizmet kalitesinde önemli artışlar sağlanabilecektir