Hasta Dosyaları Arşivi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Trakya Üniversitesi Deney Hayvanları Ünitesi Laboratuvarda İşletme Kavramı Prof.Dr. Hakan ERBAŞ.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Raporlama Yapmanın Amaçları 2 -Yapılan çalışmaların sonuçlarını daha net görebilmek -Yapılan çalışmaları geçmiş zaman verileriyle kıyaslayabilmek -Rapor.
BİLGİ VE İLETİŞİM Kurum içi ve dışı iletişimi Ekim 2015 Yrd. Doç. Ahmet Ertugan.
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
SAĞLIK HUKUKU. GENEL OLARAK: Sağlık hukuku; tıbbın uygulanmasından kaynaklanan sağlık personelinin hak ve yükümlülükleri, yasal sorumluluğu, hasta hakları,
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İşletmelerde Tesis Yönetimi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Birim Bilgi Teknolojileri Tic.A.Ş.
Performans Değerlendirme
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HASTANE İSTATİSTİKLERİ (11) Epidemiyoloji Dersi (EBE 211-AHE 307)
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 6. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 4. DERS : TIBBİ KAYITLAR
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 7. DERS : HASTA DOSYALARI ARŞİVİ 2
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
2. Sağlık hizmetleri.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
İşyeri Hekimliği ve İş Güvenliği Uzmanlığı Eğiticisi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
Hasta Mahremiyeti (Gizlilik)
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
SAĞLIK HİZMETLERİNDE MAHREMİYET VE SIR SAKLAMA YÜKÜMLÜLÜĞÜ
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Hasta Dosyaları Arşivi Sağlık kurumlarına başvuran hasta ve yaralıların, sağlık kurumlarında kaldıkları süre içerisinde teşhis ve tedavileriyle ilgili yapılan çalışmalardan elde edilen hasta dosyalarının bilimsel kural ve standartlara uygun olarak toplandığı, düzenlendiği, ve hizmete sunulduğu birim 29.04.2019

Arşiv Komitesi Komite kurum sorumlusu Hasta dosyaları arşiv yöneticisi İlgili bölüm temsilcileri Komitenin üye sayısı sağlık kurumunun büyüklüğüne göre değişir 29.04.2019

Arşiv Komitesinin Temel Görevi tıbbi kayıtların düzenli, doğru ve eksiksiz doldurulup doldurulmadığının incelenmesi 29.04.2019

Arşiv Komitesinin Görevleri 1 Tıbbi belgelere ilişkin genel organizasyonunu denetlemek, Doktorla hasta dosyaları arşivi arasındaki ilişkiye destek sağlamak, Tıbbi belgeleri gözden geçirmek ve değerlendirmek, Tıbbi formları yeniden dizayn etmek, 29.04.2019

Arşiv Komitesinin Görevleri 2 Eksik belgeler konusunda sorumlu personeli uyarmak Tıbbi dokümantasyon sistemine ilişkin politikanın uygulanabilirliğini denetlemek Belgeleme sistemine ve işleyiş şekline karar vermek ve denetlemek Kullanılacak formların seçimi kullanılmaları için ilgililere önerilerde bulunmak 29.04.2019

Arşiv Komitesinin Görevleri 3 Arşiv yöneticisi tarafından getirilen problemlere çözüm aramak Belge gizliliğini geriye dönük kontrol etmek Aylık toplantılar sonucu denetleme raporu düzenleyerek tıbbi yürütme kurulan sunmak 29.04.2019

Tıbbi Kayıtları İnceleme Komitesi Akreditasyon uygulamalarına geçen bazı sağlık kurumlarında arşiv komitesinin adı Tıbbi Kayıtları İnceleme Komitesi olarak ifade edilmektedir Hasta dosyaları arşiv komitesinin adının sağlık kurumundaki adının “tıbbi kayıtları inceleme komitesi “ olması durumunda, komite tıbbi kayıtların incelenmesinde daha ayrıntılı bir rol üstlenmekte ve hasta dosyasında yer alan kayıtlar konusunda daha ileri düzeyde inceleme görevi üstlenmektedir. 29.04.2019

Tıbbi Kayıtları İnceleme Komitesinin Görevleri: Tüm kayıtlar üzerinde (veya randomize) incelemeler yapılması Kayıt formatının gözden geçirilmesi Sağlık kurumunda tutulan tüm kayıtların incelenmesi Standartlar oluşturulması ve denetimi Kayıt politikası oluşturulması 29.04.2019

Hastanenin Veri Kaynakları Hastanenin hasta ihtiyaç ve beklentileriyle ilgili olarak yapılan araştırma bilgileri, benzer hizmet veren diğer hastanelerin performans durumları, sağlık hizmet kuruluşu çalışanlarının ihtiyaç ve beklentileri, tedavi-bakım, idari, destek ve altyapı hizmetlerinin performans değerlendirme sonuçları, poliklinik ve servis hasta profilleri Faaliyetler sonucu üretilen önemli bilgilerin hastane enformasyon sistemine zamanında ilave edilmesi ile, enformasyon kaynaklarının geliştirilmesinde süreklilik sağlanır. 29.04.2019

Genel Performans Göstergeleri Hastane enfeksiyon hızı Kaba enfeksiyon hızı (Kaba/net), Mortalite oranı, Ameliyat sonu ölüm hızı, Ameliyat sonrası enfeksiyon hızı, Serviste ortalama yatış süresi, Hasta kabul işlemlerinde, hastaların bekleme süreleri, yanlış kabul edilen evrak sayısı, Personel işlemlerinde,yazışmaya verilen cevap süresi, hatalı yazışma oranı Standart ve mevcut kadroların oranları Hastanın 30 gün içinde tekrar yatış hızı,hastanede ortalama yatış hızı, Aynı ya da ilişkili bir tanı ile 30 gün içinde planlanmamış yeniden yatış oranı, ameliyat oranı,yatak işgal yüzdesi, yatak devir aralığı, sevk olunan hasta oranı Personel devir hızı, personel performans ölçüm verileri, Satın alma işlemleri, depo ayniyat, hasta bakım hizmetleri, Daha ileri bakım hizmetleri için sevk 29.04.2019

BİLGİ SİSTEMİ KISIR DÖNGÜSÜ Bilgi toplayanlar denetlenmediği için bilgiler güvenilir değil Bilgi toplama önemsenmediğinden bilgi toplayanlar denetlenmiyor Bilgiler güvenilir olmadığından toplanan bilgi kullanılmıyor Toplanan bilgiler kullanılmadığından bilgi toplama önemsenmiyor 29.04.2019

Tıbbi Belgelerin Önemi Hasta yönünden Sağlık kuruluşları yönünden Araştırma ve eğitim yönünden Adli tıp yönünden Halk sağlığı yönünden Hekim yönünden Sağlık hizmetlerinin denetimi ve değerlendirilmesi yönünden 29.04.2019

Sağlık Kurumunda Tıbbi Belgeleme Süreci Giriş işlemleri Taburcu işlemleri Belgelerin düzenlenmesi işlemleri Belgelerin saklaması işlemleri 29.04.2019

Tıbbi Belgelerin Kullanımı Hasta bakımı, Araştırmalar ve diğer bilimsel çalışmalar, Hukuksal işlemler, Sigorta ve tazminat işlemleri, Denetleme ve değerlendirme, Öğrenci ve asistan eğitimi. 29.04.2019

Tıbbi Belgelerin Taşıması Gerekli Özellikler Doğru olmalı, Kapsamlı olmalı, yeterli derecede bilgi içermeli, Zamanında düzenlenmiş olmalı, Bilimsel olmalı, Eksiksiz ancak sade olmalı, Gizliliği korunmuş olmalıdır 29.04.2019

Tıbbi Dokümantasyon Sisteminin Taşıması Gereken Özellikler 1 Tıbbi bilgilerin işlendiği formlar, tüm ülkede standart, tüm bilgileri içerecek şekilde ve olabildiğince az sayıda olmalı Tüm bilgiler formlar üzerinde, istatistiksel analize elverişli ve formlardan zamanında kolayca alınabilir olmalı Sistem, gerekli tüm bilgilerin eksiksiz ve doğru belgelenmesini sağlayacak önlemler içermeli 29.04.2019

Tıbbi Dokümantasyon Sisteminin Taşıması Gereken Özellikler 2 Sistem personel için basit olmalı Sistem bağımsız değil, merkezi olmalı belgelerin güvenilir şekilde saklanması sağlanmalı Belgelere erişim kolay olmalı, aranılan bilginin hemen bulunabileceği bir sistem oluşturulmalı Personel denetim ve eğitimi sağlanmalı 29.04.2019

Hastane Yönetiminin Tıbbi Dokümantasyonla İlgili Sorumluluğu Personel sağlanması ve eğitimi Belgelerin oluşturulması düzenlenmesi ve saklanması Hasta dosyaları arşivi oluşturulması Dokümantasyon hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanılmasının sağlanması İlgili komiteler ile denetimin sağlanması 29.04.2019

Hemşirelerin Tıbbi Kayıtlarla İlgili Sorumlulukları 1- Hastaya ilişkin tüm hemşirelik kayıtlarının doğru, eksiksiz ve zamanında tutulması, hekimin yazılı ve imzalı isteminin alınarak hemşirelik formuna kaydedilmesi, Kayıtların öğrenci hemşirelerin eğitimleri ve çeşitli araştırmalar için kullanılması, Kullanılan formların incelenmesi, gerekiyorsa iyileştirilmesi, çeşitlendirilmesi, Hizmetteki aksaklık, eksiklik ve kusurların saptanması, standardizasyon sağlanması. 29.04.2019

Hasta Dosyalarının Düzenlenmesi Hasta kabul formu Hasta yatış formu Doktor gözlem formları Doktor istem formları Hasta izlem çizelgeleri Laboratuvar bulgu ve özel muayene raporları Hemşire gözlem kağıtları Anestezi raporu ve ameliyat notları Çıkış özeti Otopsi izni ve raporu 29.04.2019

Hemşirelerin Tuttuğu Tıbbi Kayıtlar Hasta kabul formu, Hemşire gözlem formu, Hasta tanılama formu, Hasta bireysel bakım planları Hasta eğitim ve taburcu notları, Yoğun bakım, acil servis, reanimasyon vb. bölümlerine ait formlar 29.04.2019

Sağlık Kurumunda Performans Kalitesinde Sürekli İyileştirme Kalite kontrol verileri İş örnekleme ve ölçüm Tıbbi kontrol 29.04.2019

Veri Kullanımı ve İyileştirilmesinde Önemli Faktörler Uygunluk (örgüt amaç ve ihtiyaçlarına) Organizasyon (verinin biriktirilmesi, kullanımı, dizaynı) Verinin zamanında kullanılabilirliği Doğruluk ve tamamlılık Maliyet-etkinlik 29.04.2019

Sağlık Enformasyon Teknisyenlerinin Görevleri Sistem analizcisi Kodlamacı Database koordinatörü Araştırmacı Veri analisti 29.04.2019

Meslek Örgütü Etik Kuralları (AHIMA) 1 Üyeler, profesyonel çalışmalarında güveni destekleyen, objektif davranan, dürüst kişilerdir. Üyeler, herkese karşı dürüst ve saygılı olurlar. Üyeler şahsi yeterliliklerini ve kaliteyi işleriyle birlikte arttırırlar. Mesleki eğitim ve uygulamaları yeterince izlerler. Üyeler, illegal yada ahlaksız hareketleri reddeder, bunları gizlemez ve bunlara katılmazlar. Üyeler birilcil ve ikincil kayıtları koruyan, profesyonel standartlara uyan kişilerdir. 29.04.2019

Meslek Örgütü Etik Kuralları (AHIMA) 2 Üyeler sır saklayan, prensipli, gelişmeye açık kişilerdir. Üyeler, kanunlara uyan, düzenli, değişiklikleri savunan, halka iyi hizmet eden kişilerdir. Üyeler sağlık kayıtlarındaki bilgiyi kullanır ve uygun şekilde saklar, sağlık kayıt usullerini geliştirir ve savunur. Üyeler diğer kurum çalışanlarını destekler, onlara saygı gösterir. 29.04.2019

Hasta Dosyaları Arşivi Yangın, hırsızlık, su baskını, toz, her türlü hayvan ve haşaratın tahriplerine karşı gerekli tedbirlerin alınması, Yangına karşı yangın söndürme cihazlarının yangın talimatı çerçevesinde daima çalışır durumda bulundurulması, Çevre Kontrolü (uygun yerlerde higrometre bulundurulmak sureti ile rutubetin %50, sıcaklığın 18-20 C (60-80 F) tutulması, Uygun aydınlatma ve havalandırma sistemi Mikroorganizmalar için aralıklı dezenfeksiyon Rutubet emici cihaz veya kimyevi madde kullanımı 29.04.2019

Hasta Dosyalarının Gizliliği- Mülkiyeti Dosyalar yasal zorunluluklar dışında kurum dışına çıkarılmamalıdır. İçindeki bilgiler hastanın yazılı izin verdiği kişiler dışında kimse ile paylaşılamaz. Dosyaların gizliliğinin ve kişiye özelliğinin ihlal edilmemesi gerekir. 29.04.2019

Tıbbi Belgelerin Taşıması Gerekli Özellikler 1 Tıbbi bilgileri içeren formlar tüm ülkede standart ve tüm bilgileri içerecek sayıda olmalıdır Formlar gerekli bilgileri içermeli ve bu bilgilerin zamanında işlenmesi sağlanmalıdır. Formlar basit ve anlaşılır olmalıdır. 29.04.2019

Tıbbi Belgelerin Taşıması Gerekli Özellikler 2 Formlar istatistiksel veri hazırlamaya uygun düzenlenmelidir. Her sağlık kurumunda formların tek bir merkezde toplanması sağlanmalıdır. Formlara erişim kolay olmalıdır. Tıbbi belgelerin kaybolmaması ve görevli personel dışındaki kişiler tarafından kullanılmaması için gereken önlemler alınmalıdır. 29.04.2019

Sağlık Kurumları İstatistikleri İçin Tutulacak Veriler Hasta ile ilgili veriler Hastalık ile ilgili veriler Sağlık kurumu ile ilgili veriler 29.04.2019

Akreditasyon Örgütü JCAHO’nun Tıbbi Belge Standartları 1 Tıbbi belgeler doğru ve zamanında tutulmalı, enformasyon ve istatistiksel veri kolay ve anında ulaşılabilir olmalıdır. Tıbbi belgeler hastayı tanımlayacak yeterli bilgiye sahip olmalı tanıyı destekleyici bilgileri ve tedavi süreç ve sonucunu doğru şekilde içermelidir. 29.04.2019

JCAHO’ ın Tıbbi Belge Standartları 2 Tüm tıbbi belgelerin gizliliği ve korunması için gerekli prosedürler oluşturulmalı aynı zamanda bu bilgilerin günlük, gerçek, okunabilir ve tam olması sağlanmalıdır. Bu prosedürlerin oluşabilmesi için tıbbi dokümantasyon bölümünde bilgi, personel ve olanakların yukarıdaki şartların yerine gelmesi için fonksiyonel şekilde çalıştırılması gerekir. 29.04.2019

Akreditasyon Örgütünün Belgelerden Yararlanması Kurumun mesleki standartlara uygunluğunun değerlendirilmesi Hizmet veren personelin bilimsel (mesleki) yeterliliğinin saptanması Sağlık kurumunda verilen eğitim programının değerlendirilmesi 29.04.2019

Tıbbi Hata (Yanlış Uygulama) (Malpaktis) Hastaya doğrudan veya dolaylı sağlık hizmeti sunan sağlık personelinin standart uygulamayı yapmaması, beceri eksikliği veya hastaya tedavi vermemesi ile oluşan zararlardır 29.04.2019

Tıbbi hatalarda son on yıllık durum -1- Toplam 636 dava, 27 ölüm (18 bebek), 1. Kadın doğum uzmanları %69.84, 2. Ebe ve hemşireler %22.22, 3. Diğer uzmanlık dalları %3.4, 4. Pratisyenler %1.58. 29.04.2019

Tıbbi hatalarda son on yıllık durum -2- 1. Devlet Hastaneleri %40.18, 2. Özel Hastaneler %18.69 3. SSK Hastaneleri %14.95 4. Üniversite Hastaneleri %7.47 29.04.2019

Tıbbi Hata (Malpraktis) Kanun Tasarısı Amaç ve terimler Sağlık personeli hasta ilişkisi, güvenli tıbbi uygulama Sağlık kurumu ve muayenehane ortamında tıbbi uygulama Sağlık personelinin sorumlulukları Zorunlu mesleki mali sorumluluk sigortası Ceza hükümleri TIBBİ KAYITLAR ve TIBBİ HATALAR 29.04.2019

Sağlık Hizmetlerinde Enformasyon Sağlık verileri özel hasta kayıtları (klinik veriler, performans verileri- kullanım ve risk yönetimi verileri, planlama ve karar desteği için bilgiye dönüştürülmüş veriler, karşılaştırmalı ortak verileri içerecek şekilde devamlılık göstermelidir 29.04.2019

Verinin kalitesi, bilgiye dönüşebilmesi, bu bilginin karar verme, değerlendirme, pazarlama ve politika geliştirmede kullanılabilmesidir 29.04.2019