AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sınav Rehberliği Konusunda
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
DYNED Dynamic&Education.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi.  DYNED, Dynamic ve Education (Dinamik ve Eğitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazılmasından oluşmakta ve.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Kurumun Adı: Bakırköy Rehberlik Ve Araştırma Merkezi Örnek Uygulamanın Adı: Online Randevu ve Rapor Sorgulama Sistemi Örnek Uygulamanın Kategorisi: Diğer.
Özet (50 pt) Problem (50 pt) Konu Araştırması (50 pt) PROJE ADI (70 pt) Kullanılan Materyeller (50 pt) Uygulanan Prosedür (50 pt) Analiz Sonuçları (50.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Destek Eğitim Odaları.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
7th International Congress of Research in Education
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Ortaöğretime Geçişte Yeni Uygulama
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
DYNED NEDIR? DYNED, Dynamic ve Education (Dinamik ve Egitim) kelimelerinin bir araya getirilerek yazilmasindan olusmakta ve Dinamik Egitim anlamina gelmektedir.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin yabancı sözcükler yerine Türkçe sözcükleri daha çok tercih etmelerini sağlamaya yönelik uygulamalar yapmaktır.

YÖNTEM ve GEREÇLER Araştırma nitel bir araştırma olup eylem araştırması desenine göre modellenmiştir. Oyun geliştirme sürecinde, ulaşabildiğimiz kutu oyunları incelenerek oyun tasarımı yapılmıştır. Resfebe örnekleri incelenmiş, konuyla ilgili 60 adet resfebe kartı hazırlanmıştır. Oyunun uygulama sürecinde öğrencilerden gelen öneriler dikkate alınarak oyunun dijital hali de sonradan oluşturulmuştur. Oyunun oynayanlara kazandırabilecekleri ile ilgili bir kazanımlar listesi oluşturulmuştur. Kazanımlar listesinden faydalanılarak ön ve son algı anketleri geliştirilmiştir. Uzman görüşleri alınarak son şekilleri verilmiştir

YÖNTEM ve GEREÇLER Oyun oynama sürecinde araştırma çalışma grubu 5. ve 8. sınıflara devam eden 24 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerle toplam ikişer ders saati (80 dakika) oyun merkezli uygulamalar yapılmıştır. Öğrencilere oyun öncesi “ön algı” ve oyun sonrasında da “son algı anketi” uygulanmıştır. Ayrıca projeyi hazırlayan öğrencilerin velileri ile çeşitli branş öğretmenlerine açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmış; sürece ilişkin görüşleri alınmıştır. Oyunun geliştirme aşamasında bir uzman psikologla da mülakat yapılmıştır, oyunla ilgili görüşleri alınmıştır.

BULGULAR Ö.5.6 Ön Algı Anketi Ö.5.6 Son Algı Anketi Ö.5.6 Ön algı anketinde kullandığı sözcüklerin bir kısmının yabancı sözcüklerden oluştuğunun farkında olduğunu, dilimize farklı dildeki sözcükleri taşımamızın “korkunç” olduğunu ve bu şekilde dilimizin “özgünlüğünü” kaybedeceğini belirtmiştir. Son algı anketinde ise oyunla birlikte kullandığı yabancı kelimelerin farkına vardığını ve Türkçe kelimeleri kullanma konusunda çaba göstereceğini belirtmiştir.

SONUÇ Bulgular incelendiğinde, ön ve son algı anket sonuçlarına göre 5. ve 8. sınıf öğrencilerinde oyunla öğrenmenin eğlenceli ve bu yolla öğrenilen bilgilerin kalıcı olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Geliştirilen oyunun öğrenciler üzerinde olumlu etki oluşturduğu gözlemlenmiştir. Projeyi hazırlayan öğrencilerin velileri, çocuklarının projeyi hazırlamaları sürecinde olmalarından mutluluk duyduklarını, kendilerini sorumluluk sahibi ve değerli bireyler olarak hissetmelerinde projenin oldukça katkısı olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca proje hazırlamanın öğrencilerde derinlemesine araştırma yapma farklı bakış açıları edinme gibi kazanımlar ortaya çıkarttığını da belirtmişlerdir. Uzman psikolog ve öğretmenler de çalışmamızın öğrencilerin severek, eğlenerek kullanabilecekleri bir materyal olabileceği konusunda benzer görüşler dile getirmişlerdir.

ÖNERİLER Millî Eğitim Bakanlığı yetkililerine, öğretmenlere ve danışman öğretmenimize aşağıdaki maddeler öneri olarak sunulmuştur:  Oyunun Millî Eğitim Bakanlığı yetkilileri tarafından eğitim materyali olarak görülüp okullarda önerilmesi,  Akran eğitiminin okullarda yaygınlaştırılması için ek çalışmalar yapılması ve her dersin bir bölümünün akran eğitimiyle işlenmesi, özellikle geçmişte benzer konuları işlemiş büyük sınıfların küçük sınıflarla ortak çalışmalar yaparak hem konuların tekrar edilmesinin sağlanması hem de her öğrencin kendinden küçük öğrencilere fayda sağlayabilmesi adına çalışmalara katılmasının teşvik edilmesi

ÖNERİLER  Resfebe yönteminin derslerde etkin kullanımının yaygınlaştırılması  Oyunun dijital halinin daha da geliştirilerek bilgisayarlar ve cep telefonlarıyla internet üzerinden ulaşılabilecek ağlara yüklenerek çok daha fazla kullanıcıya ulaştırılması  Oyun oynama kuralları ve oyuna kazandırdıkları ile ilgili öğretmenlerin bilgilendirilmesi,  Oyunun patentinin alınarak yaygınlaştırılmasının sağlanması tarafımıza ve danışman öğretmenimize önerilir.

KUTU OYUNUNA İLİŞKİN GÖRSELLER

DİJİTAL OYUNA İLİŞKİN GÖRSELLER

OYUNDA KULLANILAN RESFEBE KARTLARINA İLİŞKİN GÖRSELLER

5. ve 8.SINIF ÖĞRECİLERİNİN OYUNU OYNAMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRSELLER

FARKLI BRANŞLARDAKİ ÖĞRETMENLERİN OYUNU OYNAMA SÜRECİNDEKİ GÖRSELLER

TÜBİTAK İSTANBUL ASYA BÖLGE FİNALİNE İLİŞKİN GÖRSELLER