PAZARLAMA İLETİŞİMİ – AĞIZDAN AĞIZA ( WOM ) PAZARLAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
E- Ticaret Altyapısı.
Sosyal Medya Stratejisi Geliştirme ve Sosyal Medya İletişimi 9-10 Kasım 2013 AISEC - Adana Zeynep Atay STGM Proje Asistanı Özgür Mehmet Kütküt STGM İletişim.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
360° Pazarlama İletişimi
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
Tedarikçi Firma Sunumu
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
İZİNLİ PAZARLAMA.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Pazarlama Giriş 1 1.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

PAZARLAMA İLETİŞİMİ – AĞIZDAN AĞIZA ( WOM ) PAZARLAMA

NELERE DEĞINECEĞIZ ? 1.Pazarlama iletişimi nedir? 2.Pazarlama iletişimin amaçları (AIDA). 3.Pazarlama iletişimi stratejileri nelerdir? 4.Pazarlama iletişiminin özellikleri nelerdir? 5.Tutundurma yöntemleri nelerdir? 6.WOM(Word Of Mouth)( Ağızdan ağıza pazarlama). 7.WOM pazarlamanın günümüzde en önemli aracı sosyal medyalar. 8.WOM pazarlamanın etkisi nelerdir? 9. Etkili WOM pazarlama stratejileri nelerdir ?

PAZARLAMA İLETİŞİMİ :  Pazarlama iletişimi : “Bir kuruluşun var oluşuyla ürün ve hizmetleriyle ilişkide bulunduğu ve bulunacağı kesimlere neler vadettiği, neler sağlayabileceğini anlatmasını sağlayacak iletişim çabalarının tümüdür”  Bir başka tanıma göre ise pazarlama iletişimi: “Hedef tüketicilerin tutum ve davranışlarını istenen yönde güçlendirmeyi, tersi yönde ise bunu değiştirmeye ya da amaçlanan yeni tutum ve davranışı oluşturmayı hedefleyen ikna edici iletişimi sürecidir”  Pazarlama iletişimi, reklam, doğrudan pazarlama, markalaşma, ambalajlama, çevrimiçi varlığınız, basılı materyaller, PR aktiviteleri, satış sunumları, sponsorluklar, ticari fuarlar ve daha fazlasını içerir.  Konumlandırma, müşterilerinizin zihnindeki en cazip konumu talep etmenin gereklerini ve çıkışlarının önemini.  Pazarlama mesajınız pazarlama mesajınızı teknoloji kabulü yaşam döngüsü boyunca planlamak için gerekli çerçeveyi sağlar.  Teknoloji girişimleri için pazarlama iletişimi şirket pazarlaması için süreç ve yöntemleri açıklar.

 Bir işletmenin mal veya hizmetinin satışını kolaylaştırmak amacıyla üretici-pazarlamacı işletmenin denetimi altında yürütülen, müşteriyi ikna etme amacına yönelik, bilinçli, programlanmış ve eşgüdümlü faaliyetlerden oluşan bir iletişim sürecidir. Tutundurma amaçları :  Satışı kolaylaştırmak  Daha çok satın almayı teşvik  Hatırlanmayı sağlamak  İlk tercih edilen olmak  Bağlılık oluşturmak  Olumlu tutum geliştirmek  ….

PAZARLAMA İLETİŞİMİN AMACI (AIDA): 1.Attention(Dikkat) = Tutundurma kampanyasının ilk önemli amacı potansiyel müşterilerin dikkatini çekmektir. 2.Interest ( İlgi) = Firma ürünün özelliklerini, kullanımını ve yararlarını göstererek ürüne ilgiyi çekmelidir. 3.Desire (İstek) = İyi tutundurma ürünün daha iyi olması ve ihtiyaçları karşılamaktaki becerisi ile potansiyel müşteriyi ikna ederek desire ( İstek) yaratır. 4.Action (Harekete geçirme) = Tutundurma müşteriyi satın almaya iter.

PAZARLAMA İLETIŞIMI STRATEJILERI NELERDIR ?  Pazarlama iletişimi iki hedef stratejiye sahiptir. Bunlardan biri, ürün için talep, tercih yaratmak ve sürdürmektir. Diğeri ise satış döngüsünü kısaltmak. 1.Tercih Oluşturma = Çok önemli özelliklerden biri olan tercih oluşturma, ürününüzü veya şirketinizi hedef müşterinin incelediği reklamda mantığını konumlandırmaya yardımcı olacak iletişim araçlarını kullanmayı amaçlayan uzun vadeli bir çabadır. 2.Satış Döngüsünü Kısaltmak = Satış döngüsünü kısaltmak, satış ve kanal ortaklarınıza bir müşteriyi tanımlama, birleşme ve teslim etme çabalarına yardımcı olmak anlamına gelir. Müşterinin satın alma sürecini anlamak, satış döngüsünü nasıl kısaltabileceğine dair önemli bilgiler sunar.

PAZARLAMA İLETIŞIMININ ÖZELLIKLERI : 1. Pazarlama iletişimi, genel iletişim modeline dayanır ve tüm iletişim öğelerini içerir. 2. Pazarlama iletişimi ile iletilen mesajların tüketicinin zihninde bilgi olarak kalması ve dolayısıyla gelecekteki satın alma kararını etkilemesi arzulanmaktadır. 3. Pazarlama iletişimini yönetenlerin, tüketicinin deneyim alanını çok iyi analiz edip, bu alan içerisine girebilecek mesajları oluşturmaları gerekmektedir. Yani tüketicileri çok iyi tanımaları gerekiyor. 4. Pazarlama iletişimi iki yönlü bir iletişimdir. İki yönlü bilgi ve deneyim alışverişi gerçekleştirilir. 5. Pazarlama iletişimini oluşturan öğeler arasında uyum ve tutarlı mesaj birliği vardır.

TUTUNDURMA YÖNTEMLERI :  Reklam  Kişisel satış  Satış geliştirme (Satış teşvik)  Halkla İlişkiler  Doğrudan Dağıtım  Sosyal Medya  WOM (Word of Mouth) Ağızdan Ağıza iletişim  …

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA (WOM) :  “Word of Mouth ” yani ağızdan ağıza pazarlama, kitlelerin bir ürün ya da olayı birbirlerine aktararak yayması durumunu ifade eder.  Bir ürünün ya da kampanyanın bu şekilde duyurulabiliyor olması pazarlama stratejisinin başarısını belirler.  Ağızdan ağıza pazarlama, bir ürün ya da şirket hakkında potansiyel, gerçek ya da eski müşteriler tarafından yapılan herhangi bir pozitif ya da negatif açıklama olarak tanımlanır.  Genelde tüketiciler günlük hayatında etkileşimde oldukları kişilerle yüz yüze ya da sosyal medya hesaplarından sürekli bir bilgi ve görüş alışverişi içerisindedirler. İşte bu noktada WOM pazarlamanın gücü devreye girmekte.  WOM pazarlama sayesinde müşteriniz ürününüzden memnun kaldığı takdirde yaşadığı güzel deneyimi ve ya aldığı tatmin edici sonucu çevresine aktarma gereği hissedecektir.  Ağızdan ağıza pazarlama doğal bir yöntemdir ve aldatıcı olamaz. Taraflar gerçek deneyimlerini yakınlarıyla paylaşarak marka bilinirliğinizi arttırır.

 WOMM tüketicinin sesidir ve aslında geleneksel pazarlamadan kat kat daha güçlüdür. İnsanoğlu genel anlamda başkalarının fikirlerine daha çok önem verdiği için bu yöntem genel pazarlamadan daha fazla etkilidir.  Temel mantığı hizmeti veya ürünü kullanan kişinin çevresine tavsiye etmesidir. Aynı zamanda bu hizmet veya ürünün satışını hızlandırma süreci diye adlandırabiliriz.  Ağızdan ağıza pazarlamanın bize kazandırdığı 4 önemli madde vardır. 1.Güvenilirlik, 2.Müşteriye dayalı olması, 3.Zaman tasarrufu, 4.Para tasarrufu.  Günümüzün yoğun rekabet ortamında bu 4 temel maddeye ulaşmamızı sağlayan ağızdan ağıza pazarlamada sizin ücretsiz olarak uygulayabileceğiniz bir örnek; uygun bir kanaat önderi seçmek, bu kişilere ücretsiz numuneler göndermek ve memnuniyetleri karşılığında çevrelerine tavsiye etmelerini rica etmektir.

WOM PAZARLAMANıN GÜNÜMÜZDE EN ÖNEMLI ARACı SOSYAL MEDYALAR  WOM pazarlamada en önemli araç, diğer bir çok alanda olduğu gibi yine sosyal medyalar.  Bir restoranda akşam yemeğinden memnun kalan bir çift bu deneyimini İnstagramdan restoranın fotoğrafıyla beraber paylaştığında işletmenin reklamı çiftin takip listesindeki kişilere bedavadan iletilmiş olacak.  WOM ’un etkisi tabi ki burada kesilmiyor. İlk paylaşımdan sonra bu restoranın fotoğraflarını beğenen ve fotoğrafı paylaşan arkadaşlarının da değerlendirmesini dikkate alan diğer kişiler de yine bu restoranı gidilecekler listesine alacaklardır.  Aynı şekilde tatil fotoğraflarını paylaşan bir kişinin sosyal medyada etkileşimde olduğu kişiler, bu deneyimi mutlaka yaşamak isteyeceklerdir.  Tüketicilerin işletmenizin reklamını bu şekilde yapıp, çevrelerine de sizin adınızı yaymalarını sağlamaları, yani kısaca WOM yapmaları için öncelikle onlara konuşacakları bir neden vermeniz gerekmekte.  Tabi ki burada kastedilen müşteri memnuniyetinin üst seviyede tutmak ancak bunun yanında diğerlerinden farklılaştırıcı bir takım uygulamalar da geliştirmeniz gerekmekte.

WOM PAZARLAMANıN ETKISI :  Nielsen araştırma firmasının yaptığı bir araştırmaya göre tüketicilerin çoğunluğu alışveriş yapmadan önce çevresindekilerin görüşlerine reklamlardan daha çok önem vermekte.  Bu yüzden bir çok firma tüketicilerin beklentisini karşılamak, hatta onlara beklediğinden daha fazlasını vermek için bir takım stratejiler geliştirmekte ve ya müşterileriyle kişisel diyaloglar kurabilecek ve onlarla ilgilenecek kişisel satış ekipleri kurmakta.  WOM Pazarlama Birliği’nin (WOMMA-Word of Mouth Marketing Associaion) yayınladığı kurallara göre WOM pazarlama stratejisi güvenilir, sosyal, ölçülebilir ve saygılı olmak zorunda ve sahtekarlık kesinlikle kabul edilmemekte.

ETKILI WOM PAZARLAMA STRATEJILERI :  Daha önce de bahsettiğimiz gibi WOM pazarlama yapabilmek, geleneksel anlamına göre oldukça basit bir hal almış durumda. Tabi ki doğru stratejiye sahip olduğu takdirde. Bu stratejilerden en önemli bir kaçı şu şekildedir: 1.User Generated Content Kullanımı (UGC) =UGC’ler, tüketiciler tarafından oluşturulan ve paylaşılan içeriklerdir. Güvenilir ve gerçekçidir ve pazarlamacılara ekstradan yardımcı olur. Milenyum kuşağı olarak adlandırılan neslin %86’sı UGC’lerin markanın kalite ve güvenilirliğini yansıttığı görüşünde. UGC videolarının satışları %20 arttırdığı saptanmıştır. Milenyum kuşağı temsilcileri, günlerinin 5.4 saatini etkileşimde oldukları kişilerce yaratılmış içeriklerle harcamakta. Örnek:

2. Web Sitenizde ve ya Sosyal Medyanızda Müşteri Görüşleri ve Deneyimlerini Paylaşın = Müşteri görüşleri, performans, kalite, sunduğunuz değer gibi konularda artış sağlamakla beraber müşterileriniz sizinle iş yapacakları zaman daha güvenilir hissederler. Yorumlar ve değerlendirmeler yazıyla ya da video yoluyla potansiyel müşterilerinize aktarılabilir Sitenizde Ürün Puanlama Sistemi Kullanın = Bulunduğunuz sektöre göre, müşterilerinizden ürün ya da servisinizi puanlamalarını isteyebilirsiniz. Tüketicilerin %63’ü, görüşler ve puanlama gibi araçlara sahip sitelerden alışveriş yapmaya daha çok istekli. Görüşler aracı, satışlarda %18’lik kadar bir artış sağlayabilir. Müşteri görüşleri, firmanın kendisi yaptığı ürün tanıtımından 12 kat daha yararlı kabul edilmekte. Ürün puanlama sistemini en iyi kullanan markalar :

4. Teşvik Edici Olun = Daha önce de bahsettiğimiz gibi, WOM pazarlamayı en iyi şekilde yapabilmek için müşterilerinize konuşabilecekleri bir şey vermeniz gerekmekte. Büyük ve ya küçük herhangi bir hediye ya da indirim müşterilerinizin sizin hakkınızda konuşmasına katkıda bulunabilir. Örnek; 5. Tavsiye Aracı Kullanın = Sitenizde bulunan iyi bir tavsiye aracı sayesinde müşterileriniz diğerlerine tavsiyeleri kolayca ve etkili bir şekilde aktarabilir ve siz de sistematik olarak bunu takip etme şansına sahip olabilirsiniz. Bunun için en iyi araçlar : 6. Alanınızdaki Düşünce Liderleriyle ya da Fenomenlerle Etkileşime Geçin = Kişilerin %40’ı, online aldıkları bir ürünü daha önce Instagram facebook ve twitter gibi mecralardan takip ettikleri ve ilham aldıkları kişilerin kullandığını gördükten sonra satın aldıklarını belirtmekte. Aynı şekilde tüketicilerin %49’u, fenomen ya da düşünce lideri olarak adlandırılan kişilerin tavsiyelerinin satış kararlarını etkilediğini belirtmekte.

D İ NLED İĞİ N İ Z VE İ ZLED İĞİ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜRLER