Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
Simülasyonların Kullanımı
Ders Etkinlikleri Hazırlama
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Beslenme İnsanın büyüme, gelişme, sağlıklı ve üretken olarak uzun süre yaşaması için gerekli ögeleri alıp vücudunda kullanmasıdır. Ayşe BAYSAL, Beslenme,
SINIF YÖNETİMİ.
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
ARCS Modeli.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocukluk Döneminde Bilgisayar Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Bilgisayar Kullanımında Dikkat Edilecek Noktalar

Erken çocukluk eğitim kurumlarının fiziksel olanakları, uyguladıkları eğitim programları birbirinden farklı olabilmektedir. Fakat tüm erken çocukluk eğitim kurumlarının bilgisayarı sınıfta kullanırken dikkat etmesi gereken noktalar bulunmaktadır. Öncelikle öğretmenler ve anne-babalar bilgisayar kullanımı ile bilgilendirilmeli ve görüşleri alınmalıdır.

Ailelere konu ile ilgili bilgilendirici toplantılar düzenlenerek bilgiler verilmeli, hedefler açıkça anlatılmalı ve program içinde bilgisayara ne kadar yer verileceği kararlaştırılmalıdır.

Bilgisayar doğru ve amacına uygun kullanılırsa eğitim programlarını ve çocuğun doğal aktivitesini bozmamakta, çocuğun çevresini zenginleştirmektedir. Erken çocukluk döneminde kullanılan bilgisayar programları eğitimcinin verdiği bilgi ve tekniklerle kaynaştırılmalıdır. Bilgisayarın, erken çocukluk eğitim programları içine destekleyici ve pekiştirici olarak yetiştirilmesi önerilmektedir. Çocuğun gelişimsel özelliklerini destekleyerek günlük programın amaçlarına uygun, diğer materyaller ile kullanılması gerekmektedir.

Sınıfta bilgisayarın kullanılmasına yönelik yapılması gerekenler şu şekilde sıralanabilir: Bilgisayar sınıfta hareketin daha az olduğu bir yere yerleştirilmeli. Bilgisayar duvarın kenarında konulmalı mümkünse kabloların üstü koruyucu ile kaplanmalıdır. Kullanılacak mobilya çocuğa uygun şekilde tasarlanmalıdır.

Çocuklar, bilgisayar kullanımı hakkında önceden hazırlanmalıdır Bilgisayarla çocuklar tek başlarına ya da küçük gruplar halinde çalışması için olanak sağlanmalıdır Çocukların bilgisayarla ilk tanışmaları oldukça önemlidir. Bu nedenle çocuk bilgisayarla ilk karşılaştığında bilgisayara dokunması ve incelemesi için fırsat verilmelidir.

Bilgisayarın kullanılmasında önemli bir nokta da çocukların bilgisayarla nasıl çalışacağı konusudur. Erken çocukluk eğitiminde çocuklar bilgisayarı kullanırken, eğitimci gerektiğinde çocukları yönlendirilmeli ve desteklemelidir. Çocukların doğal ortamda öğrenmeleri, büyüme ve gelişmeleri açısından bilgisayar eğitim programlarında sınırlı bir yere sahip olmalıdır.

Çocuklar için uygun bir bilgisayar satın alırken güvenilirlik, esneklik, uygunluk ve dayanıklılık ölçütlerine dikkat edilmelidir. Çocukların kontrol edebilecekleri ve deneyim yapabilecekleri araçlara duydukları ihtiyaçtan dolayı sınırlı fonksiyonlara sahip bir bilgisayar çocuklar için uygun değildir. Çocuklar için uygun bir bilgisayar çocukların psikomotor, görsel, sosyal ve bilişsel alandaki yeteneklerini kullanmalarına imkan sağlayan etkili bir öğrenme aracı olmalıdır.

Bilgisayar destekli öğretimin nerede yapılması gerektiği eğitimci için çok önemlidir. Sınıf yeterince büyükse bilgisayar sınıfta kullanılmalı, sınıf yeterince büyük değilse bilgisayar ayrı bir odada da kullanılabilir. Çocukların doğal ortamda öğrenmeleri, büyüme ve gelişmeleri açısından bilgisayar erken çocukluk eğitimi programlarında sınırlı bir yere sahip olmalıdır.

Erken çocukluk eğitiminde eğitim amacıyla bilgisayar kullanılırken dikkat edilmesi gereken ilkeler şunlardır: Bilgisayar kullanılması ve kullanılmaması gereken durumlar daha önceden belirlenmelidir. Bilgisayar etkinlikleri eğitim programları ile bütünleştirilmelidir. Bilgisayar kullanımında çocukların ilgileri ve gelişimleri göz önünde bulundurulmalıdır. Bilgisayar etkinliklerinde çocuğun aktif olmasına özen gösterilmelidir.

Çocukların bilgisayar ile ilgili uygulamalara katılmalarına fırsat sağlanmalıdır. Bu uygulamalarda; Çocukların bilgisayarını tanımalarını sağlamak, Bilgisayarın yetenekleri ve sınırlılıkları konusunda çocukların kavrayışını geliştirmek, Çocukların, değişik çalışmalardan bilgisayardan faydalanma yeteneklerini artırmak, Çocukların tutum ve ilgilerinde bireysel farklılıklarını yaşamalarına izin vermek, Çocuğun öğrenme ve keşiflerde bulunabilmesi için farklı ortamlar yaratmak amaçlanmaktadır.