Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Proje Entegrasyon Yönetimi
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
NETWORK YÖNETIMI Ş. Bü ş ra Güngör NETWORK YÖNETIMI NEDIR? Network, sunucu, yazıcı, bilgisayar ve modem gibi veri ileti ş im araçlarının güncel.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Şirket Adı İş planı sunusu.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Entegre Müfredat Modeli
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
...sınırlar çizilmeden, duvarlar örülmeden...
İK MAKALESİ.
Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmeler
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Planlama Fonksiyonu.
Uluslararası İşletme Yönetimi
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetimin temel fonksiyonlari
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DEĞİŞİMİ ZORLAYAN GÜÇLER
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Bölüm 1 Giriş

Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür. Birçok firma satışlarının üçte birini son beş yılda geliştirilmiş ürünlerden kazanır. Ürün yenilikleri firmaların yeni, farklılaştırılmış özellikler sunarak kazançlarını (pazar payı, kar miktarı) korumasına yardım eder. Süreç yenilikleri daha etkili üretim yapmaya yardım eder. 1-3 3

Teknolojik Yeniliğin Önemi Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler yeniliğin daha hızlı olmasını mümkün kılmıştır. CAD/CAM sistemleri hızlı tasarımı ve daha kısa ürün döngülerini mümkün kılar. Yeniliğin önemi ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler şunlara yol açmıştır: Daha kısa ürün yaşam döngüsü (daha hızlı ürün eskimesi) Daha hızlı yeni ürün girişleri Daha büyük Pazar bölümlemesi 1-4 4

Toplumdaki Etki Yenilik daha çeşitli ürün ve hizmetlerin dünya çapında insanlara dağıtılmasını mümkün kılar. Daha etkili yiyecek üretimi, gelişmiş tıbbi teknolojiler, daha iyi ulaşım vb. Emek ve sermayeyi daha etkili ve verimli kılarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı artırır. Bununla birlikte, olumsuz sonuçları da olabilir Örneğin, kirlilik, erozyon, antibiyotiğe dirençli bakteriler gibi. 1-5 5

Endüstride Yenilik: Stratejinin Önemi Başarılı yenilik dikkatli bir şekilde tasarlanmış stratejileri ve uygulama sürecini gerektirir. Yenilik hunisi Daha yenilikçi fikirler her zaman başarılı yeni ürünler olmaz.. 1-6 6

Yeni ürün geliştirme ne kadar uzun sürer? Araştırma Özeti Yeni ürün geliştirme ne kadar uzun sürer? Ürün Geliştirme ve Yönetim Birliği tarafından yürütülen araştırma şunları bulmuştur: Geliştirme döngüsünün uzunluğu projenin yenilikçiliğine göre değişir. Adım adım ilerleyen projeler fikirden pazara girişe kadar 6,5 ay sürer. “Daha yenilikçi” projeler 14 ay civarında bir zaman alır. Tümüyle yeni olan ürünler 24 ay alır. Ortalama olarak, firmalar 1995 yılında kaydedilenden %12 ile %40 arasında daha kısa zaman döngüleri kaydetmişlerdir. 1-7 7

Teknolojik Yeniliğin Stratejik Yönetimi Teknolojik yeniliğin temelleri Yeniliğin kaynakları Yenilik tipleri ve modelleri Standart savaşları ve baskın tasarım Giriş zamanlaması Part I: Industry Dynamics of Technological Innovation Chapter 2 Sources of Innovation Chapter 5 Timing of Entry Chapter 4 Standards Battles and Design Dominance Chapter 3 Types and Patterns of Innovation 1-8 8

Teknolojik Yeniliğin Stratejik Yönetimi Teknolojik Yenilik Stratejisini Oluşturma (Formülasyon) Örgütün stratejik yönünü tanımlama Yenilik projelerini seçme İşbirliği stratejileri Yeniliği koruma Part II: Formulating Technological Innovation Strategy Chapter 6 Defining the Organization’s Strategic Direction Chapter 7 Choosing Innovation Projects Chapter 8 Collaboration Strategies Chapter 9 Protecting Innovation 1-9 9

The Strategic Management of Technological Innovation Teknolojik Yenilik Stratejisini Uygulama Yenilik için örgütleme Yeni ürün geliştirme sürecini yönetme Yeni ürün geliştirme takımlarını yönetme Bir konuşlanma/yayılma stratejisi tasarlama Part III: Implementing Technological Innovation Strategy Chapter 10 Organizing for Innovation Chapter 13 Crafting a Deployment Strategy Chapter 12 Managing New Product Development Teams Chapter 11 Managing the New Product Development Process 1-10 10

Tartışma Soruları 1. Niçin yenilik birçok endüstride firmaların rekabet etmesi için önemlidir? 2. Teknolojik yeniliğin avantajları ve dezavantajları nedir? 3. Birçok yenilik projesinin bir ekonomik gelir yaratmada başarısız olmasının nedenleri hakkında ne düşünüyorsunuz? 1-11 11

Teknolojik Yeniliğin Endüstri Dinamikleri Bireyler, örgütler, kamu kurumları ve ağların rolünü de kapsayan, yeniliğin meydana geldiği kaynaklar Yenilik türleri, teknolojik evrimin ve nüfuz etmenin yaygın endüstri modelleri Endüstrilerin bir baskın tasarımı seçme konusunda baskı yaşayıp yaşamadıklarını belirleyen faktörler ve hangi teknolojilerin diğerlerine baskın geldiğini belirleyen şeyler Giriş zamanlamasının etkileri, ve firmaların kendi giriş seçeneklerini nasıl tanımladıkları ve yönettikleri 1-12 12