ROMANTIK DÖNEM VE BESTECILERI ROMANTIK DÖNEMDE BULUNAN BESTECILER
MÜZİGİN KİLİSE VE SARAY EGEMENLİGİ ALTINDAN ÇIKDIGI DÖNEMDİR.KENDİ İÇİNDE 3’E AYRILIR ERKEN ROMANT İ K DÖNEM BU ANLATIMIN ÖNCÜSÜ LUD İ W İ G VAN BEETHOVEN OLARAK KABUL ED İ L İ R
ERKEN ROMANTİK DÖNEMORTA ROMANTİK DÖNEMGEÇ ROMANTİK DÖNEM
ERKEN ROMANTİK DÖNEM Romantik anlatımın Klasik dönem içinde doğduğu, ilk dönemidir. Bu anlatımın öncüsü Ludwig van Beethoven olarak kabul edilir.
ORTA ROMANTIK DÖNEM Romantizmin tüm Avrupa'da egemen olduğu dönemdir Romantizmin tüm Avrupa'da egemen olduğu dönemdir. İlk ışığı yakan da, programlı senfonisiSymphonie fantastique ile Hector Berlioz olmuştur. Ardından Franz Liszt, Felix Mendelssohn Bartholdy, Niccolo Paganini,Robert Schumann, Frederic Chopin, Johannes Brahms gelmiştir. Giuseppe Verdi ve Richard Wagner'in opera alanındaki çalışmalarıyla doruğa ulaşmıştır.
GEÇ ROMANTIK DÖNEM: Müziğin denetiminin "Almanya-İtalya- Fransa" üçgeninden çıktığı dönemdir.
ALEKSANDR BORODIN 1833’DE ST. PETERSBURG’DA LUKA SEMYONOVİCH GEDEANİSHVİLİ ADINDA BİR GÜRCÜ PRENSİN GAYRİMEŞRU OĞLU OLARAK DOĞDU. BABASI ONU KENDİ YERİNE, SERFLERİNDEN PORFİRY BORODİN’İN EVLADI OLARAK KAYDETTİRDİ. PİYANO DERSLERİNİ DE KAPSAYAN İYİ BİR EĞİTİM ALDI. ERKEN YAŞTA HEM BİLİM HEM DE MÜZİKTE KABİLİYET GÖSTERDİ.
ADOLPHE CHARLES ADAM FRANSIZ BESTECİ VE MÜZİK ELEŞTİRMENİDİR. KENDİSİ ÇOK ÜRETKEN BİR OPERA VE BALE BESTECİSİ OLDU. BUGÜN EN ÜNLÜ BALESİ “GİSELLE” VE “LE CONSAİRE”DİR. EN SON BESTESİNİ 1856’DA TAMAMLAMIŞTIR.
ANTONIN DVORAK DVORAK, PRAG IN KUZEYİNDE, MOLDAU IRMAĞININ KENARINDA BULUNAN NEHALOZEVES ADLI KÜÇÜK BİR KÖYDE DÜNYAYA GELMİŞTİR. FRİEDRİCH SMETANA^NIN SENFONİK ŞİİRİ İLE YURDUNUN SEMBOLÜ HALİNE GELEN BU IRMAĞIN KIYISINDA DOĞMUŞ BULUNAN BESTECİ DE, KENDİSİNDEN ÖNCE SMETANA NIN ÇEK FOLKLORUNDAN YARATTIĞI MİLLİ MÜZİĞE BAĞLI KALDI. BU DEVİRDE BİRÇOK AVRUPA MEMLEKETLERİNDE MİLLİ EKOLLER TEŞKİL EDİYOR, HALK ARASINDA YAŞAYAN TÜRLERE DAYALI ROMANTİZM RUHU İLE DOLU TARİHİ, MİLLİ HATIRALARA DAYANAN SANAT ESERLERİ MEYDANA GETİRME ARZUSU UYANIYORDU.
ATON STEPANOVITCH ARENSKY RUS BESTECİ VE PİYANİST. NOVGOROD’DA DOĞMUŞTUR. JOHANSSEN VE RİMSKY- KORSAKOV’DAN DERS ALMIŞTIR. MOSKOVA KONSERVATUARINDA PROFESÖRLÜK VE İMPARATORLUK KOROSUNDA ŞEFLİK YAPMIŞTIR. ÇOK ÇALIŞMAK VE GECE HAYATINA AŞIRI DÜŞKÜNLÜK YÜZÜNDEN SIHHATİ BOZULAN BESTECİ 1906’DA TERİOKİ’DE BİR SENATORYUMDA ÖLMÜŞTÜR.1 SENFONİ, RAFAELLO ADLI BİR OPERA, YAYLI SAZLAR KUARTETLERİ, PİYANO KONÇERTOSU GİBİ BİRÇOK TÜRDE ESERLER VERMİŞTİR. TCHAİKOVSKY’NİN BİR TEMASI ÜZERİNE VARYASYONLARI SENFONİK REPERTUARDA DEVAMLI YER ALMIŞTIR. GÜNÜMÜZDE DAHA ÇOK PİYANO KONÇERTOSU İCRA EDİLMEKTEDİR
ALEXANDER C. GLAZOUNOV RUS BESTECİ. SAİNT-PETERSBURG ‘ DA DOĞMUŞTUR. KLASİK RUS SANATININ SON XIX. YY BESTECİLERİNDENDİR. RİMSKY- KORSAKOV VE BALAKİREV ‘ İN ETKİSİYLE YETİŞMİŞ, İLK SENFONİSİ 1882 ‘ DE M.BALAKİREV ‘ İN İDARESİ ALTINDA ÇALINMIŞTIR.8 SENFONİ, 5 SÜİT, BALE MÜZİKLERİ, 4 UVERTÜR, 1 SENFONİK ŞİİR, 1 SENFONİK FANTEZİ, KEMAN VE İKİ PİYANO İÇİN KONÇERTO VE ORKESTRA İÇİN BİRÇOK ESER YAZMIŞTIR. PARİSTE ÖLMÜŞTÜR.
AMILCARE PONCHİELLİ ÖZELLİKLE OPERALARIYLA TANINMIŞ BİR İTALYAN BESTECİ. ÖZELLİKLE HAZIRLADIĞI LA GİACONDA ADLI OPERA VE İÇİNDE BULUNAN SAATLERİN DANSI ZAMANIMIZDA HALA POPÜLER OLAN KLASİK BATI MÜZİĞİ ESERLERİ ARASINDADIR
CLARA SCHUMANN ROMANTİK DÖNEM’İN ÖNDE GELEN PİYANİST VE BESTECİLERİNDEN BİRİ. 61 YILLIK KONSER KARİYERİ BOYUNCA PİYANO KONSERLERİNİN FORMAT VE REPERTUARINDA ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİKLERE ÖNCÜLÜK ETMİŞTİR. ROMANTİK ALMAN BESTECİ ROBERT SCHUMANN İLE EVLİLİĞİNDEN SONRA CLARA SCHUMANN ADINI KULLANMIŞTIR, ANCAK EVLİLİĞİNDEN ÖNCE CLARA WİECK OLARAK DA KAYDA DEĞER BİR ÜNE SAHİPTİ.
CHARLES FRANÇOIS GOUNOD RANSIZ OPERA BESTECİSİDİR. İLK DERSLERİNİ ANNESİNDEN ALMIŞTIR. 1836’DA PARİS KONSERVATUARINA GİRMİŞ, HALEVY, PAER VE LESUEUR GİBİ ÖĞRETMENLERİN YANINDA YETİŞMİŞTİR. OKULU, BÜYÜK ROMA ÖDÜLÜ İLE BİTİREN GOUNOD, İTALYA’DA BULUNDUĞU ÜÇ YIL BOYUNCA ORGCULUK YAPMIŞTIR. İLK SAHNE ESERİ “SAPHO” 1851’DE OYNANMIŞ VE BAŞARISIZ OLMUŞTUR. 1859’DA SAHNELENEN FAUST İSE ONU DÜNYACA ÜNLÜ BİR BESTECİ YAPMIŞTIR. ALMANYA’DA FRANSIZ ESERİ OLARAK GÖRÜLMÜŞ, AYNI ŞEKİLDE FRANSA’DA DA ALMAN ESERİ OLARAK ELEŞTİRİLMİŞTİR. AYRICA GOETHE’NİN ANISINA SAYGI GÖSTERMEK AMACIYLA ALMANYA’DA OYUNUN ADI “MARGARETHE” OLARAK DEĞİŞTİRİLMİŞTİR.
HAZIRLAYANLAR