Sosyal Sermaye Yaratma AracI Olarak Enformasyon OkuryazarlIğI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Bilkent’te Kütüphanecilik Seminerleri” 1 Kasım 2011, Salı, Bilkent Üniversitesi Doç.Dr. Oya GÜRDAL TAMDOĞAN Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
AÇIK ERİŞİM ARAŞTIRMA İÇİN KATMA DEĞER YARATMAK Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA İlkay HOLT Özyeğin Üniversitesi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Engür Rutkay Genel Müdür Seçil Çelebi Eğitim Programları Koordinatörü Hoşgeldiniz.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Bilgi Yönetimi. Giriş Akademik tıp ve sağlık bilimleri kuruluşları, hastaneler, sağlığa ilişkin çeşitli dernek ve kuruluşlar.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Araştırma ve Strateji BBY256 Bilgi Mimarisi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
EMRE ŞİMŞEK E-Anket.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BBY242 BİLGİ ERİŞİM Prof. Dr. Oya GÜRDAL TAMDOĞAN ŞUBAT 2017
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Kaynak Gösterme Teknikleri
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KENDİNİ TANIMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
Bilgi Okuryazarlığı Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Sosyal Sermaye Yaratma AracI Olarak Enformasyon OkuryazarlIğI “Bilkent’te Kütüphanecilik Seminerleri” 1 Kasım 2011, Salı, Bilkent Üniversitesi Doç.Dr. Oya GÜRDAL TAMDOĞAN Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Sermaye Yaratma AracI Olarak Enformasyon OkuryazarlIğI

İçerik Niçin “Enformasyon Okuryazarlığı” Sosyal Sermaye – Entelektüel Sermaye Enformasyon Okuryazarlığı

Mesaj- Argüman Enformasyon okuryazarlığı, bireyler, organizasyonlar, topluluklar, toplumlar, ülkeler ve uluslararası ilişkiler için entelektüel ve sosyal sermaye geçitinde “değer” yaratır.

Sosyal sermaye, güven, bağlılık ve işbirliğini esas alan iş, İlişki, iletişim ve bilgi süreçlerinin yarattığı değerdir.

Paylaşım

Etkileşim

Güven

Birliktelik

Sosyal sermaye - kültür

Ölçütler Algı Güç Güven Ağlar Geçitler Sosyal sermaye Kültür-Değerler İletişim kanalları Güç Karşılıklılık

http://adrinasia. wordpress http://adrinasia.wordpress.com/2011/08/02/multi-stakeholder-dispute-resolution-building-social-capital-through-access-to-justice/

http://www.drcath.net/toolkit.html

5C Connectivity – Bağlantı Content – Öz/ İçerik Community – Ortak yanlar/ benzerlikler Communication - İletişim Commerce - Değer Gürdal Tamdoğan, Oya. “Creativity in education: Clearness in perception, vigorousness in curiosity”, Education for Information, 24 (2- 3, 2006): 139- 151.

Entelektüel sermaye İnsan sermayesi Bireysel iyi yaradılış Bilgi altyapısı Merak duygusu Başarma isteği ve hırsı Değerler (etik değerler) Güven / Özgüven Saygı / Özsaygı Tölerans sahibi olma Yaratıcılık Paylaşımcılık Optimist Dürüst ve açık olma Bildiğini bilme Bilmediğini bilme Kendi kendine öğrenme Öğrenmeyi öğrenme/ öğrenme kültürü/ bilgi kültürü Enformasyon okuryazarı olma

Enformasyon okuryazarlığı Entelektüel ve sosyal sermaye için bir geçit ve değer yaratma fırsatı sunuyor

Enformasyon Okuryazarlığı - Aşamalar Enformasyon bağlamında, Farkındalık Gereksinimi tanımlama / sorgulama formülasyonu Formülasyona uygun BES’lerini belirleme Erişim Değerlendirme Pratik düzleme taşıma Ekonomik, yasal / etik, sosyal koşulları gözeterek “değer” yaratma

Information Literacy Competency Standards for Higher Education (The Association of College and Research Libraries - ACRL, 2000. National Information Literacy Survey (ACRL, 2001) (710 kurum/ kuruluş içinde 664 yanıt oranı -%26), %50 standartlardan haberdar ancak uygulamadığı; %23 uyguladığı; %24 habersiz) Project for Standardized Assessment of Information Literacy Skills (SAILS) Enformasyon okuryazarlığı’nın yaşamda; Gündelik, Entelektüel, Eğitim, İş, Akademik/ bilim değer katıp katmadığını nasıl ölçeriz?

Bugün iş liderleri biliyor ki, enformasyon; Stratejik avantaj, Önemli bir iş değeri, Enformasyon maliyetlerini düşürme, Fiziki ve insan değerlerini arttırma için bir şans ve fırsat sunuyor.

AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) tarafından akredite edilen 399 kütüphanenin örneklem alındığı, İş Enformasyon Okuryazarlığı (İEO) “kullanıcı araştırması” verilerine göre (Cooney, 2005); %37 yanıt oranı %7 öğretim üyesi ve kütüphaneci arasında tam işbirliği; %73 ara sıra; %20 çok nadiren) %34’nün ACRL standartlarını, İEO’da esas alırken, %66’sının esas almadığı saptanmış. (%43 planladıklarını, %31 henüz planlamadıklarını, %22 standartlara aşina olmadıklarını, %4 standartların sunduğu biçimde düşünmediğini belirtmiş) ACRL standartlarını esas aldığını belirten %34 oran içinde, enformasyon okuryazarlığının yarattığı değeri ölçme/ değerlendirme için çaba gösterenlerin oranı, sadece %27; %73’ü herhangi bir değerlendirme yapmadığını belirtmiş.

Enformasyon okuryazarlığı Birey – Bilgi kayıt ortamlarındaki bilgi (ilk aşamada) İlk bakışta “bireysel bir etkinlik”: Doğru! (Ancak teorik düzlemde) Pratik düzlemde, değer yaratma aşamasında: Yanlış! “Toplumsal bir etkinlik” (Bireyin zihnindeki şüphenin indirgenmesi) Okuryazarlık, birey(ler) in kayıtlı metin, ses, görüntü aracılığıyla, onu üretenin entelektüel/düşünsel dünyasına yaptığı yolculuk. Birey – birey – organizasyon – ülke - evren

“Açık inovasyon” – “İşbirlikçi rekabet” Zorluklara, soru ve sorunlara karşı çözümleri ortak akıl ile kanalize eden, ilhamlardan ortaya çıkan yaklaşım. Eli Lily Company (170.000 mühendis, bilim insanı, girişimci) - web tabanlı ağ- InnoCentive platformu Changemakers modeli

http://bencampbellinzambia. blogspot http://bencampbellinzambia.blogspot.com/2010/07/social-capital-vs-economic-capital.html

Enformasyon okuryazarlığı ve sosyal sermaye için, kütüphanecilere gereksinim var! http://social-business.blogspot.com/

http://vimeo.com/25071400