NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İkinci slayta nasıl geçeceğim yav..? Bi bilen yok mu?
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
20. Sağlık insangücü planlaması
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yatan Hasta Maliyet Analiz Uygulamaları
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Amaç ve kazanımlar 13 Aralık öncesi yapılması gerekenler Geçiş süreci ve sonrası İyi bir yazılımdan beklentilerimiz MED Yazlım hakkında bilgi MEDAHBS yazılımının.
23. Klinik bilgi sistemleri
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Süreç Yönetimi Doç.Dr. Özlem İpekgil Doğan Araş Gör. Mert Topoyan.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İntörn Doktor Oryantasyon Programı
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
KAVRAMLAR.
Süreç Yönetimi.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
SÜREÇ YÖNETİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
MERKEZİ ARAŞTIRMA LABORATUVARLARINDAKİ SÜREÇ YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Üretİm Yönetİmİ MALİYET KAVRAMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

SÜREÇ YÖNETİMİ (PROCESS MANAGEMENT) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © SÜREÇ NEDİR? Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilişkili veya etkileşimli faaliyetler takımıdır. İnsan, makine, malzeme, para, bilgi, zaman gibi kaynakları işleyip değer katarak (iç veya dış) müşteri istek ve beklentilerini karşılayacak çıktıları üreten eylem ve işlemler dizisidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © SÜREÇ NEDİR? Genel olarak bir sürecin girdileri, diğer süreçlerin çıktılarıdır. Genel olarak, bir kuruluş içindeki süreçler, katma değer sağlamak için kontrollü şartlar altında planlanır ve gerçekleştirilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © VAK’A ÇALIŞMASI Sağlık sorunlarının çözümlenmesi için bir hastane polikliniğine başvuruda bulunan bir hasta için süreç bileşenlerini oluşturunuz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © VAK’A ÇALIŞMASI Poliklinik yönetiminin görev ve sorumluluklarını yerine getirebilmesi için kaynaklara gereksinimi vardır: Hekim Hemşire Uygun çalışma ortamı Ekipman Enformasyon Sarf malzemeleri vb. (GİRDİLER) Tanı ve tedavi prosesi sonunda hastanın sorunlarına çözüm yolları bulunması veya farklı bir prosese gönderilmesi gerekebilir: Yatırılarak tedavi, Hastalığa özel bir sağlık kuruluşuna sevk Taburcu olma vb. (ÇIKTILAR) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © POLİKLİNİK SÜRECİ * Tıbbi Hizmetler * Finans * Personel * Eğitim * Kontrol * Uygun Çalışma Ortamı * Kanun ve Yönetmelikler * Hasta Şikayeti * Muayene Tanı * Tedavi Planı Arzu Edilen Sonuç Girdi: Hasta Çıktı Tedavi Planı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © SÜRECİN ÖZELLİKLERİ Tanımlanabilen: Sürecin temel unsurlarının belirlenebilmesi özelliğidir. Ölçülebilen: Sürecin performans ölçümleri ile izlenebilmesidir. Yinelenebilen: Süreci harekete geçiren girdilerin işlenmesi sonucu oluşan çıktının müşteri ihtiyaç/beklentilerini devamlı karşılayabilmesi özelliğidir. Süreçler fonksiyonlararası özelliklerde olmalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © SÜRECİN ÖZELLİKLERİ Kontrol edilebilen: Süreç sorumlularının süreç performansından her zaman bilgi sahibi olabilmesi ve gerektiğinde düzeltici faaliyetleri yerine getirebilmesi özelliğidir. Katma değer oluşturan: Müşteri tatmini üzerinde olumlu etki oluşturma özelliğidir. Süreçler fonksiyonlararası özelliklerde olmalıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Larry P. Ritzman, Lee J. Krajewski Üretim Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık Bülent Kobu Üretim Yönetimi, Beta Yayıncılık M.Hulusi Demir Üretim Yönetimi, Beta Yayınları Mehmet Şahin Gök Üretim Yönetimi, Kriter Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©