Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MS OFFICE Access 2013.
Advertisements

SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
VERİTABANLARI ÜZERİNDEN ÇOK KULLANICILI YAZILIMLAR İLE TİCARİ VE MÜHENDİSLİK VERİLERİNİN ANALİZLERİNİN GETİRDİĞİ FAYDALAR Dr. YILMAZ YÖRÜ Yük.Mak.Müh.
Hazırlayan : Öğr. Gör. Fahri YILMAZ
MySQL Veritabanı Sunucusu ve MySQL Veritabanı Kullanımı
İnternet Programcılığı
İSİM UZAYLARI.
Quest Atlantis Eğitsel Oyununun
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
BTEP 203 – İnternet ProgramcIlIğI - I
FRAMEWORK.
.NET Teknolojileri .NET mimarisi VB.NET, C.NET, C#.NET
Web Tasarımı Nedir?.
G ÖREV 11. Bir eğitsel yazılım geliştirmek istiyoruz ve yazılımın aşağıda listelenen tüm işlemleri gerçekleştirebilmesi gerekli. Kullanıcı yazılıma kullanıcı.
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
VTYS Öğr. Gör. Engin DUTAR
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the OWASP License. The OWASP.
Mini-Sempozyum: Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Bilgisayar Oyunları İle Öğrenme 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Gazi Üniversitesi.
PPT1 DÜNYASI Hazırlayanlar : Hazırlayanlar : Müzeyyen KUTLU Müzeyyen KUTLU Ferdi ERDEM Ferdi ERDEM F. Önder TOPAL F. Önder TOPAL Suat ÖZTÜRK Suat ÖZTÜRK.
Yazılım Geliştirme Projesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNTEMİ II
Anlamsal Web’de Bilginin Depolanması için Bir Yaklaşım: Oracle Performans Değerlendirmesi Emine Sezer & Okan Bursa & Özgü Can Ege Üniversitesi.
ÖTÖ 451 Okul Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları R. Orçun Madran.
Web Teknolojileri Hafta İçerik  Hosting (Barındırma)  Domain (Alan Adı)  Ücretli Hosting ve Domain Siteleri  Ücretsiz Hosting ve Domain Siteleri.
Soru bankası yazılımı:
XML ve XML WEB SERVİSLERİ Volkan ALTINTAŞ. XML Bağımsız bir kuruluş olan W3C tarafından tasarlanmıştır. Herhangi bir kurumun tekelinde değildir. Kişilerin.
Living in a Digital World Discovering Computers 2010 Bilgisayarların Keşfi Veritabanı Yönetimi Hafta 9.
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
Web Tasarımı Giriş.
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE
Server Yönetim Programları
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ontoloji Tabanlı Bir Kitap Sorgulama Sistemi Gerçekleştirimi
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Amazon Web Servisleri ve Javascript Dilinin Birlikte Kullanımı
J-guar Uyarlama Aracı Arif BATTAL Uyarlama Araçları Danışmanı.
(Öğrenci Transkript) Akademik Bilgi Ve Kayıt Sistemi Student
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
YAZILIM KOD ÜRETEÇLERİ
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Web Tasarımı Nedir?.
Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE
Sunum transkripti:

Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı

Web Alanı Quest Atlantis Yaşam Yaşam Kişilik, Etkinlik Kişilik,

QA Yapısı Eğitim Eğlence Quest Atlantis Toplumsal Sorumluluk İlkeleri

Bu Sunumun Gündemi QA Teknik Yapıları 3-B grafik motoru 3-Boyut içerisindeki sanal dünyalar ve yapılar Perl ile dinamik olarak oluşturulan bilgiler MySQL veritabanı üzerinde tutulan oyun ve öğrenci verileri Bu bileşenlerle ilgili sorunlar ve bu sorunların giderilmesi

QA 3-B Grafik Motoru Önceleri WebQuest türünde bir tasarım öngörülmüştür 3-B popülerliği Bir 3-B grafik motoru geliştirilmesi kapsamlı bir iş Grafik motorunun dışarıdan hazır alınarak kullanılması yöntemi (Quake/Half Life) ActiveWorlds 3-B Grafik Motoru

QA 3-B Grafik Motoru Başlangıçta QA’in sanal ortamı için 2-Boyutlu bir Web arayüzü düşünülmüştür. Şekilde sol tarafta 2-Boyutlu oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir. Şekilde QA’in 3-B bir grafik motorunu kullanan versiyonu görülmektedir. Sol tarafta 3-B oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir.

QA 3-B Grafik Motoru QA Sanal evreni Sanal Dünyalar İstemci, evren sunucusu ve FTP sunucusu arasındaki iletişim

QA Sanal Dünyaları ve Yapıları Avatar temsili Gerçek zamanlı etkileşim Ekoloji dünyası, kültür dünyası, birlik dünyası, sağlık dünyası, okyanus dünyası, ... Ekoloji dünyası vahşi yaşam köyü, su köyü ve habitat köyü Dünyaların yapımı nesne-tabanlıdır ve programlama gerektirmez Nesneler (RWX ve COB formatında) Kütüphanedeki hazır nesneler Geliştirilip kütüphaneye eklenen nesneler

Veritabanı Yönetim Sistemi Oyuncu verileri, sanal dünya verileri, Quest verileri, öğrencilerin bu eğitsel etkinliklere verdiği cevaplar, v.b. MySQL Açık kaynak kodlu veritabanı yönetim sistemi İlişkisel Yapısal Sorgulama Dili (Structured Query Language, SQL)

Program Kodları PERL (Practical Extraction and Reporting Language) Metin verilerini işlemek üzere tasarlanmış SQL komutlarını kullanarak QA veritabanına bir arayüz sağlar Bir program kodunun çalışması

QA Teknik Bileşenleri Entegrasyonu AW teknolojisi 3-B grafik motoru ve grafik göstericisi Web sayfalarını göstermek için bir İnternet tarayıcısı Sohbet aracı

Genel Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Tasarıma-dayalı araştırma (Design-Based Research) (Brown, 1992; Collins, 1992) Amacı doğal koşullardaki öğrenme ve öğretmeyi etkileyecek yeni kuramları ve uygulamaları ortaya koymaktır Bu yöntem değişik öğrenme formları tasarlamayı ve bu öğrenme formlarını çalışmayı gerektirir Tasarlanan bağlam devamlı olarak tekrar eden testlere ve revisyonlara tabi tutulur QA tasarımı organik bir süreçtir

İstemci ve sunucu esasına göre çalışma QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi İstemci ve sunucu esasına göre çalışma Gecikme süresi (latency) Nesnelerin sıkıştırılması Nesnelerin önbelleklenmesi (cache) AW teknolojisine olan bağımlılık Gerçek dünyaya ait fizik koşullarının olmayışı Yazılım Geliştirme Kiti (SDK)

Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi $$$ Evren sunucusu için Kullanılan sanal alanın büyüklüğüne göre Dünyalara giriş yapabilecek kullanıcı sayısına göre Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli Sanal dünyanın kavramsal bir taslak olarak ortaya konması Kullanılacak uygun nesnelerin bulunması ya da üretilmesi ve sanal dünya kütüphanesine yüklenmesi QA içerisinde bu görevlerle 3 üye ilgileniyor

Sanal yapıların geliştirilmesi QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Sanal dünyada kullanılacak nesnelerin ya da avatarların kütüphanede olmayışı Ücretsiz olarak Web’e konanlar AW kullanıcı topluluğundan taşeron geliştiriciler Sanal yapıların geliştirilmesi Küçük nesnelerle oluşturulması Tek parça

PERL’in yorumlanan bir dil olması Veritabanı Yönetim Sistemi ve Program Kodları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Debug Hata kayıt dosyası Kullanışlılık Testleri PERL’in yorumlanan bir dil olması Nispeten yavaş Veritabanı ve kod optimizasyonu