DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Sistem Analizi ve Planlama
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Terimbilim Doç. Dr. Ender Ateşman.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
Flipped Class / Ters-Yüz Sınıflar
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİMİZ SEVGİLİ ÖĞRENCİLERİMİZ ERİŞİM SAĞLANAN WEB SİTESİNDEN KULLANICI ADI VE ŞİFRESİ İLE SİSTEME GİRİŞ YAPABİLİRSİNİZ. KULLANICI ADINIZ.
Özel Gereksinimli Çocuklar
MERHABA.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri Ders Programı
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
BBY606: Araştırma Yöntemleri
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
7th International Congress of Research in Education
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yaygın eğitim 1.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROBLEM ÇÖZME.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
İslamiyet – Hristiyanlık Kavramları Sözlüğü ( Ankara,2013)
DİN VE DEVLET İLİŞKİLERİ BAĞLAMINA KAVRAMSAL NETLİK AÇISINDAN BAKIŞ
KONTROL SİSTEMLERİ DERSİ LABORATUVARI PROJE SUNUSU
KAVRAMSAL NETLİK ÇERÇEVESİ
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
Programdan Sorular.
Eugen Biser Vakfı ve Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin işbirliğinde yılları arasında düzenlenen sempozyumlar dizisi her iki dini de.
OKUL TEMELLİ ÖNLEYİCİ REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Rıfat Miser YETİŞKİN EĞİTİMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr. Mualla SELÇUK Felsefe ve Din Bilimleri PP

Dersin Amacı: Doğru düşünce doğru tanımlanmış kavramlar üzerinde yükselir savından hareketle doktora sürecine adım atmış olan öğrencilerin dini kavramları analiz etme ve öğrenme ortamına taşıma becerilerini geliştirmektir.

Kavramları doğru tanımlamadan kastedilen şudur: Dini kavramların tarihi serüvenlerinin yanında hayati yönlerinin ayırdında olarak öğrenme ortamındaki anlam bağlarını keşfetmek. Bu keşif teorik okumalar ve uygulamalı çalışmalardan oluşur.

Katılımcılardan her hafta için konu etrafında3 ana soru belirlemiş olarak derse katılmaları beklenir. Bu sorular projektörle ekrana yansıtılacak ve üzerinde grup çalışması yapılacaktır. Soruların bilgisayar ortamında hazırlanmış olması ve dersten on beş dakika önce derslikteki bilgisayarın masaüstüne bırakılmasına lütfen özen gösterelim. Soru-cevap ve tartışma kısmını yönetmesi ve dersin bitiminde din eğitimi alanıyla ilgili tespitleri ve dersin kazanımlarını özetleyerek grupla paylaşması için her hafta bir moderatör belirlenebilir.

DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARI DERSİ I. HAFTA- Ders İçeriği ve Dönem Planı 2. HAFTA- Dini Kavramlar ve Öğrenme Ortamları dersi bağlamında “Kavramsal Netlik” yaklaşımının incelenmesi.

3.HAFTA Dini Kavramlar Ve Öğrenme Ortamları Bağlamında Kültürlerarası Ve Dinler arası Kavram Örnekleri 4.HAFTA Kültürlerarası ve dinlerarası çalışmalardan seçilen Kavramlar üzerinde çalışmalar 5. HAFTA

6.HAFTA 7.HAFTA – Ara Değerlendirme Kültürlerarası ve dinlerarası çalışmalardan seçilen Kavramlar üzerinde çalışmalar 7.HAFTA – Ara Değerlendirme

8.HAFTA Kültürlerarası ve Dinler arası çalışmalardan seçilen Kavramlar üzerinde çalışmalar 9.HAFTA

10.HAFTA “Güven” Kavramı Örneği 11.HAFTA “Sorumluluk” Kavramı Örneği “Tearuf” Kavramı Örneği

13. HAFTA Kavramsal Netlik Bağlamında Eugen Biser Vakfı ve Ankara Üniversitesi işbirliği ile oluşturulan “İslamiyet-Hıristiyanlık Kavramları Sözlüğü” inceleme çalışmaları 14. HAFTA