BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
Bölüm I Hüseyin İlhan.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
FURKAN ÖZKARAN B KÜBRA AKBULUT B MAHSUN ULUSAL B ERÇİN ŞİRİN B
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
It’s My Life It’s My Choice
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
Dışa Atım Bozuklukları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
AİLEYE YAKLAŞIM.
GENÇLERDE MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE TUTUMLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Bugün neler öğreneceğiz?
Ödev yapma alIşkanlIğI
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.

AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Sunum transkripti:

BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR? İl Bağımlılık koordinatörü Selim AL / Vaiz

BAĞIMLILIK 1- Daha fazla doz 2- Yoksunluk belirtileri 3- Başarısız bırakmalar 4- Zarar görmesine rağmen devam etme Bunlardan 3 tanesinin olması…

Edirne Müftülüğü İl Bağımlılık Koordinatörlüğü Uyuşturucu maddeler, bedene girdiklerinde ruhsal, davranışsal ve bedensel değişikliklere neden olup, bağımlılık yapabilen kimyasal maddelerdir. Doğal olabilir, sentetik olabilir Yasal olabilir ya da yasal olmayabilir.

Acaba uyuşturucu kullanıyor mu?

Uyuşturucu kullananlar nasıl anlaşılır ? Genel Davranışsal Belirtiler ; ** Bu genel davranışsal belirtiler ergenlik dönemi belirtileriyle karışabilir.  ·         Dikkatini yoğunlaştırmada güçlük çeker. ·         Okuldaki ve/veya mahalledeki arkadaş grubu değişebilir. ·         Hafif uykulu, halsiz ve yorgun gözükebilir. ·         Kendisine olan özeni azalabilir, çevre ve arkadaşlar eski önemlerini yitirebilirler. ·         Sözel iletişiminde farklılaşma gözlenebilir. ·         Eskiye oranla daha içine kapalı ya da daha agresif olabilir.  ·         Devamsızlığı artar ya da notları belirgin biçimde düşer ·         Okuldan kaçma, şiddet uygulama, alkol uyuşturucu madde kullanmak gibi riskli davranışlar sergileyen bir grupla ilişki kurar.

Acaba uyuşturucu kullanıyor mu? Davranışsal ve bedensel değişiklikler İdrar, saç testleri Odasını araştırmak Arkadaşları, çevresi ile ilişki kurmak İyi bir ilişki ve iletişim, uzun süreli takip, sabırlı yaklaşım

Şüphe varsa: İzleyin Maddelerle ilgili bilgi edinin Kendinizi hazır hissettiğiniz de konuşun Madde kullanımı ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi paylaşın İnkar ederse üstüne gitmeyin Bir süre sonra tekrar deneyin Bunaltmadan izleyin Uygun anlarda konuşma zemini hazırlayın

Elde somut veriler varsa Konuşun: Siz sakinken, O madde/alkol etkisinde değilken, Uygun bir ortamda duygularınızı ve düşüncelerinizi onunla paylaşın.

Ailemizde bir bağımlı var! Ailede bir üyenin madde bağımlısı olduğu öğrenildiğinde bazı kararlar alınır: -’’Çevredekiler bilmemeli’’ -’’Bu sorunu kısa sürede halledeceğiz’’

Biz şimdi ne yapacağız?

İnkar

Hayal kırıklığı Suçluluk

Aileniz ile konuşun Bağımlılık bir anda oluşmaz; Merak Bir kereden bir şey olmaz Bir daha kullanmam Ben bağımlı olmam Bu meret bırakılmaz Bırakmak zorundayım Bıraktım artık bir daha başlamam

Kimler bağımlı olur? Herkes bağımlı olabilir Bağımlılık bir beyin hastalığıdır. Biz istemesek bile beynimiz maddeyi ister.

Yani 1 kereden bir şey olur!

Değişim basamakları Sürdürme Değişimi korumak Eylem Değişmek için adım atmış olmak Tekrar başlama Eski hale dönmek Karar Değişmeye niyetli olmak Farkındalık Sorunun farkında olmak Farkındalık öncesi Sorunun farkında olmamak…

Uyuşturucu Maddeler İle İlgili Yanlış İnançlar ‘’Ben bağımlı olmam” “Bir kere kullanmaktan bir şey çıkmaz”“ “Esrar alkol ve sigaradan daha tehlikeli değildir” ‘’Arasıra kullanmakla bir şey olmaz.’’ “Beni bu uyuşturucu maddeleri kullanmaya başka nedenler itti” “Ben kontrol edebilirim” “Benim iradem güçlüdür” “Herkes kullanıyor ve bir şey olmuyor” “Sadece zayıf bireyler bağımlı olur” “Uyuşturucu sadece kullanan kişiye zarar verir” “Tüm bağımlılar hapsedilmelidir” “Uyuşturucu madde kullanımı bazı ülkelerde bir yaşam biçimi, neden değiştirilmeli ki?” “Uyuşturucu bağımlıları tedavi edilemez”

ANNE BABALARA TAVSİYELER   Çocukla kaliteli vakit geçirin. Aile içi iletişim çok önemli. Ortak kurallar ve yaptırımlar belirleyin. Şefkate dayanan bir disiplin geliştirin. Tutarlı ve karalı davranın. İyi örnek olun. Çocukların enerjisini boşaltmak için anne-baba çocukla beraber vakit geçirin. Kural koyun, kural koyduğunuz saatte eve gelsin. Anne-baba, ikisi de tutarlı davranış göstermeli. ‘’Bana anlattın, kendin git, babana da anlat’’ şeklinde davranmak gerekir. Çocuğa evin içinde sorumluluk verin. Çocuk bu sorumluluklarını bilmeli ve yerine getirmeli.

Çocuğunuza okuldan gelince mutlaka sarılın! Sırtını okşayıp vücut ısısına bakın. Uyuşturucu maddeler göz bebeklerini büyütür yada küçültebilir. Göz bebeği içinde lokal kanlanmalar olabilir. Çocuğunuza nasılsın diye sorun! Sadece dersler değil, onun nasıl olduğunu sormak gerekli…

Teşekkür ederim Selim AL / Vaiz