ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MODELLERİ DERYA KOÇ, 2006.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Modüler Öğretim Bir davranış kazandırma mühendisliği olan eğitim; ekonomik, politik, toplumsal sistemlerin bir alt sistemi konumundadır. Bu alt sistemin.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
E-Öğrenme Nedir?
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİRE-BİR UYGULAMA PROGRAMLARI (TUTORIALS)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Program Geliştimede İçerik
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
SINIF YÖNETİMİ.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretim Yöntemleri; Programlı Öğretim, Bireyselleştirilmiş Öğrenme, Grupla Öğrenme DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ.
Betimsel içerik Normatif içerik
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Programlı Öğretim.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
BE BEP NEDİR ?.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Dr. Alpaslan GÖRÜCÜ

PROGRAMLI ÖĞRETİM Programlı öğretim öğrencilerin kendi hızları ile bireysel olarak öğrenmelerini sağlayacak bir öğretim yaklaşımıdır. Skinner’in pekiştirme ilkelerini esas alır. Temelde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve hatanın en aza indirilmesi gibi iki önemli yenilik getirmektedir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

İlkeleri Küçük Adımlar Öğretilecek her bilgi, konu, kavram küçük birimlere bölünerek anlatılır. Bu birimler basitten karmaşığa doğru oluşturulur. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Etkin Katılım Öğretilen her birimden sonra öğrenciden, yönlendirilecek sorularla kazandırılması istenen davranışı göstermesi istenir. Soru hem bilginin kazanılıp kazanılmadığını yoklamalı hem de öğrencinin öğrenme sürecinde aktif bir rol üstlenmesini sağlamalıdır. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Başarı Öğrenciye yöneltilen sorular onun cevaplayabileceği güçlükte olmalıdır. Ve öğrenci her doğru cevabı ve doğru davranışı için pekiştirilmelidir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Anında Düzeltme Sorulan soruya öğrencinin verdiği cevabın doğruluğu-yanlışlığı anında ona bildirilmeli, yanlışsa hemen düzeltme imkanı ve fırsatı verilmelidir. Yanlış cevap düzeltilmeden ikinci bilgiye geçilmemelidir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Bireysel Hız Bireysel farklılıklar kabul edilip her öğrencinin kendi hızıyla ilerlemesi sağlanmalıdır. Öğrenci için zaman bakımından bir sınırlama yoktur. Her öğrenci kendi hızına göre ilerler. Böylece, çabuk ilerleyen öğrenciler, yavaş ilerleyenleri beklemek zorunda kalmaz. Bu “bireysel hız” sayesinde, öğretimin bireyselleştirilmesi sağlanmış olur. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınır. Yararları Öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınır. Öğrenciye kendi hızıyla ilerleme imkanı sağlar. Öğrenciyi öğrenme sürecince etkin kılar. Öğrenme sonucu hakkında öğrenciye anında pekiştirici ve düzeltici geri bildirim verilir. Öğrenciye anlaşılmayan konuları istediği kadar tekrarlama imkanı verir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Çok sık kullanıldığı zaman öğrenciler arası etkileşimi azaltmaktadır. Sınırlılıkları Çok sık kullanıldığı zaman öğrenciler arası etkileşimi azaltmaktadır. Gereçlerin hazırlanması geniş zamana-uzmanlık bilgisine ihtiyaç gösterir ve pahalıya mal olur. Gereçlerin yapımı, dağıtımı ve uygulaması ekip çalışması gerektirir. Materyal iyi hazırlanmazsa öğrenciler için sıkıcı olabilir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

MODÜLER ÖĞRETİM Modül, kendi içinde bir bütünlük taşıyan daha büyük bir bütünün parçası olan birimdir. Öğrenme-öğretme etkinliklerinin bireyin kendi kendisine öğrenmesini sağlayacak şekilde düzenlendiği, kendi içinde bütünlüğü olan ve birbirini tamamlayan bağımsız öğrenme elemanları biçiminde düzenlenmesine modüler programlama, bu programa uygun öğretime de modüler öğretim adı verilir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

İstenilen değişiklik ve uyarlamalar kolaylıkla yapılabilir. Yararları İstenilen değişiklik ve uyarlamalar kolaylıkla yapılabilir. Her bir modül kitapçığı belirli bir beceri ya da bilgi birikimini kapsar. Bireysel, grup ya da büyük grup öğretimine uyarlanabilir. Hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimde kullanılabilir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi

Çok sayıda modülü depolama problemi vardır. Sınırlılıkları Çok sayıda modülü depolama problemi vardır. Uzman hazırlamamışsa, ekonomik ve kullanışlı olmayabilir. Modül hazırlamak uzun zaman gerektirir. Modüler öğretim, öğretmenlerden tepki alabilir. 23 Şubat 2019 Cumartesi23 Şubat 2019 Cumartesi