İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ 3+1 İŞ YERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİ TANITIM TOPLANTISI
3+1 İŞ YERİ UYGULAMASI EĞİTİMİ MODELİ Dr 3+1 İŞ YERİ UYGULAMASI EĞİTİMİ MODELİ Dr. Öğretim Üyesi Zekeriya IŞIK SBMYO Müdürü&MEYOK Koordinatörü
VİZYONUNDA MESLEKİ EĞİTİM TÜRKİYE’NİN 2023-2053-2071 VİZYONUNDA MESLEKİ EĞİTİM Ürünün fikir aşamasından tasarlanmasına, üretimine ve piyasaya sürülmesine kadar her aşamasında katkı sunabilecek donanımlara sahip elamanlar yetiştirmek. Üniversite Reel Sektör işbirliğiyle bilim ve teknolojiyi ekonomik ve toplumsal yarar sağlayacak, sürdürülebilir kârlı büyümeyi hızlandıracak şekilde işe koşarak yerli ve milli sanayimizin hizmetine sunmak
MESLEKİ EĞİTİM VİZYONU TÜRKİYE’NİN 2023-2053-2071 MESLEKİ EĞİTİM VİZYONU İthal eden bir ülkeden ihraç eden bir ülkeye dönüşmek İnsan gücümüzü nitelikli ve özellikli kılarak işsizlik oranını azaltmak, Gayri safi milli hasılayı arttırmak
NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI? Bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırarak mesleki alanda nitelikli insan gücü yetiştirilmesinde aktif rol aldığı için. Reel sektörün ihtiyaç duyduğu donanımlara sahip insan gücünün yetiştirilmesine doğrudan katkı sağladığı için.
NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI? Ancak bugün mesleki eğitim veren meslek yüksekokullarının bu amaçlara ne kadar hizmet edebildiği hususu tartışılmaktadır. NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI?
NEDEN MESLEKİ EĞİTİM VE NEDEN MESLEK YÜKSEKOKULLARI? Oysaki, mesleki eğitim bizzat işyerinde, iş başında teorik bilgileri pratiğe dökmeye imkan sağlayan öğrenme süreçlerini kapsamalı, sektöre ihtiyacı olan niteliklerde elemanı sunmalıdır. Bu bağlamda yeni bir mesleki eğitim anlayışına ihtiyaç vardır.
3+1 İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİNE GEÇİLMESİYLE 1. Bu model sayesinde 2023, 2053, 2071 vizyonunda mesleki eğitim anlayışı doğrultusunda üniversitemizde de Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü (MEYOK) kurularak, 3+1 İşyeri Uygulaması Eğitim Sistemine geçilmiştir. 2. Meslek Yüksekokullarımızda müfredatlar, 3 dönemi kampüste verilecek olan teorik ve uygulama ders ve etkinlikleri, 1 dönemi (16 hafta) ise işletmelerde iş yeri uygulaması eğitimi olacak şekilde programlanmıştır.
3. Her öğrencimizin üniversitemizden bir danışman öğretim görevlisi, ilgili sektörümüzden de bir danışman usta eğiticisi olacaktır.
4. Öğrencilerimizin, işletmelerimizde istihdam edilmelerini sağlayarak hem eğitim öğretim süreçlerine hem de yaşamlarına ekonomik katkıda bulunulmasını sağlıyoruz. Devlet destekli bu istihdam modeli ile işletmelerimiz istikbâle matuf gençler/elemanlar kazanmış oluyor.
3+1 İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİNE GEÇİLMESİYLE 5. Bütün paydaşların işbirliği ile söz konusu eğitim modelini başarı ile yürütmek amacıyla MEYOK Danışma Kurulu oluşturuyoruz.
3+1 İŞYERİ UYGULAMASI EĞİTİM MODELİNE GEÇİLMESİYLE 6. Akademisyen ve öğrencilerimizin sağlanan istihdam odaklı eğitim-öğretim imkanları ve yatırım teşviklerinden haberdar olmaları ve kariyer planlaması yaparken bilinçli hareket etmelerini sağlamak amacıyla üniversitemizde İŞKUR ofisi kurulması çalışmalarımız sürüyor.
Muyis ( Mesleki Uygulama Yönetim Sistemi ) kurulmuştur. 7. Muyis ( Mesleki Uygulama Yönetim Sistemi ) kurulmuştur.
3+1 İŞ YERİ UYGULAMALAMASI EĞİTİM MODELİNİN AMAÇLARI Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek uyum sağlayabilmek. Teorik bilgilerin uygulama becerisine dönüştürmek. İş deneyimi ve iş disiplini oluşturmak Ekip çalışması anlayışı kazandırmak.
3+1 İş yeri uygulaması eğitim modeli; 3+1 İŞ YERİ UYGULAMALAMASI EĞİTİM MODELİ Üniversite Öğrenci İş Dünyası Toplum açısından pek çok faydayı içinde barındırmaktadır.
1.ÖĞRENCİ AÇISINDAN FAYDALARI Uygulama becerisiyle fikir, teori, pratik birlikteliği içerisinde yenilikçi tasarımlar ortaya koyarak işin niteliğine değer katma Takım çalışması ve sorumluluk bilinci kazanma
1. ÖĞRENCİ AÇISINDAN FAYDALARI Uygulama becerisi sayesinde daha kolay iş bulma Kariyer planlaması ve hedeflere daha erken ulaşma
1. ÖĞRENCİ AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyası ile erken tanışarak uyum kabiliyeti kazanma
2. ÜNİVERSİTE AÇISINDAN FAYDALARI Öğrenciler daha kolay ve daha iyi şartlarda iş bulabilecek bu sayede Hitit Üniversitesi daha çok tercih edilen üniversitelerden birisi olacaktır. Üniversite, iş dünyası ve sanayi işbirliği sözde değil, gerçekten, pratikte uygulanan bir hal alacaktır.
2. ÜNİVERSİTE AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyasında yaşanan sorunlar yerinde gözlemlenecektir. Üniversite ve iş dünyası arasındaki Ar-Ge faaliyetleri artacaktır.
2. ÜNİVERSİTE AÇISINDAN FAYDALARI Üniversite, özel sektörün yenilikçi ve dinamik yapısı doğrultusunda hareket kabiliyeti kazanacak ve yeniliklere açık bir hale gelecektir. Üniversitenin eğitim müfredatı iş dünyasının gereksinimleri doğrultusunda güncellenecektir.
3. İŞ DÜNYASI AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyasının ihtiyaç duyduğu hem teorik bilgiye hem de uygulama becerisine sahip kalifiye elemanlar yetiştirilecektir. İş dünyası kendisine uyum sağlayabilecek öğrencileri tespit edecek daha üretken ve daha verimli bir personel istihdamı sağlamış olacaktır.
3. İŞ DÜNYASI AÇISINDAN FAYDALARI İş dünyası, ihtiyaç duyduğu elemanların işe başlama ve adaptasyon sürecinde harcadığı zamanı ve ekonomik kaybı minimize edecektir. Üniversite – sektör iş birliği sayesinde işletmelerin Ar-Ge teşviklerinden yararlanma düzeyi artacaktır.
4. TOPLUM AÇISINDAN FAYDALARI • Üniversite, iş dünyası ve toplumun işbirliği içinde hareket etmesi ile ülke kalkınmasının hızlanmasına ve işsizlik oranın azalmasına katkı sağlanacaktır. • Mesleki donanıma sahip olarak mezun olan gençlerin iş bulma, aile kurma, toplumsal yaşama katılma süreçleri hem daha hızlanacak hem de daha sağlıklı bir hal alacaktır. 4. TOPLUM AÇISINDAN FAYDALARI
4. TOPLUM AÇISINDAN FAYDALARI • Ailelerin çocukları ile ilgili gelecek kaygıları azalacaktır. • Çocukları nitelikli olarak yetişen ailelerin öz güveni artacaktır.
ÜNİVERSİTEYİ GELİŞTİRİR İŞLETMEYİ KALKINDIRIR 3+1 BU FORMÜL: ÜNİVERSİTEYİ GELİŞTİRİR İŞ ÜRETİR İŞLETMEYİ KALKINDIRIR MESLEK KAZAN-DIRIR
3+1 FORMÜLÜYLE MESLEĞİNİZ HAZIR YA SİZ…