Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalamalar)
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
MED 167 Making Sense of Numbers Değişkenlik Ölçüleri.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ ve
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖRNEKLEME.
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Mutlak Dağılım Ölçüleri Nispi Dağılım Ölçüleri
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
TEST GELİŞTİRME.
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Kırınım, Girişim ve Müzik
TARIM EKONOMİSİ İSTATİSTİĞİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Tipik Performans Testlerinde Güvenirlik
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
Sunum transkripti:

Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu

Test Puanlarının Analizi Tekin (2014) tarafından test puanlarına bakarak yargılara varmada kullanılabilecek analizlerin bazıları şunlardır; *Puanların Dağılımı 1- Puanların dizi genişliği nedir? (ranj) 2-Puanların standart sapması nedir? 3- Dağılımın çarpıklık ölçüsü nedir? *Testteki ortalama puan ve testin ortalama güçlüğü nedir?

Puanların dağılımının hesaplanması için ilgili gruptaki en yüksek puandan en düşük puan arasındaki fark bulunur. Bu uygulayıcıya puanların ranjını verir. Ranjın büyük olması grubun ölçülen özellik bakımından heterojen olduğu şeklinde yorumlanabilir. Bununla beraber, dar bir ranja sahip gruplardaki uygulamaların güvenirliği ve ayırt etme gücü de tartışmalı hale gelmektedir.

Puanların standart sapması aşağıdaki formülle hesaplanır. Çelen, 2012

Dağılımın çarpıklık ölçüsü; Çarpıklık değeri = [3 Dağılımın çarpıklık ölçüsü; Çarpıklık değeri = [3*(ortalama-ortanca)]/standart sapma Formülüyle hesaplanır. (Tekin, 2014) Test puanları dağılımının çarpıklık değeri uygulayıcıya testin güçlüğüne dair bir fikir verir.

Testteki ortalama puan ve testin ortalama güçlüğü nedir *Testteki ortalama puan ve testin ortalama güçlüğü nedir? Test puanlarının ortalaması ilgili dağılımdaki tüm değerlerin toplanıp gözlem sayısına bölünmesiyle bulunur (Çelen, 2012). Test puanlarının ortalama güçlüğü ise test ortalamasının testten alınması mümkün olan en yüksek puana bölünmesiyle bulunur (Tekin,2014).

Ortalama güçlük 0.50den küçükse; ya test öğrencilere zor gelmiştir ya da öğrenim yetersiz kalmıştır. Test kapsamında ölçülen kazanımlara ulaşma düzeyi o grup için düşük kalmıştır. Ortalama güçlük 0.50den büyükse, test öğrenciler için kolaydır. Öğrencilerin çoğu test kapsamında yoklanan kazanımlara erişmişlerdir.

Madde İstatistikleri Uygulama sonrasında maddeler üzerinde de bir takım istatistikler hesaplanmaktadır. Bunlardan madde güçlüğü ve madde ayırt ediciliği üzerinde durulmuştur. Madde Güçlüğü Madde güçlüğü, testin uygulandığı grupta ilgili maddeyi doğru yanıtlayanların grubun tümüne oranıdır. p= 𝑁(𝐷) 𝑁

Yukarıda verilen formül grubun küçük olduğu ya da tüm test puanları üzerinden hesaplama yapıldığında kullanılabilir. %27lik alt üst gruba dayalı hesaplama ise; p= 𝐷ü+𝐷𝑎 2𝑛

Madde Ayırt Ediciliği Madde ayırt edicilik indeksi, maddenin ölçülen özelliğe sahip olanlar ve olmayanları birbirinden ayırma gücüdür. Alt üst gruplara dayalı madde ayırt edicilik indeksi aşağıdaki formülle hesaplanır. D= 𝐷ü−𝐷𝑎 𝑛

Maddenin Ayırt Edicilik İndeksi Maddenin Değerlendirilmesi 0.40 ve daha büyük Çok iyi madde 0.30 – 0.39 İyi madde ancak gözden geçirilmeli 0.20 ve 0.29 Düzeltilmesi gereklidir. 0.19 ve daha küçük Testten çıkarma düşünülebilir. Tekin, 2014

Kaynakça Çelen, Ü. (2012). Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar: N. Çıkrıkçı-Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde ölçme ve değerlendirme içinde (33-68). Ankara: Elhan Yayınları Tekin, H. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (21. baskı). Ankara: Yargı Yayınevi