Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Advertisements

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Turizm Herhangi bir amaç izlemek üzere insanların kendi konaklama yerleri dışında seyahat ve konaklamalarından meydana gelen olaylar,ilişkiler bütünüdür.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
Pazarlama Çevresi.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
amaçlar İnsanın kendi dinini iyi öğrenmesi, başka kişilerce din konusunda istismar edilmemesi ve dini hakkında yanlış fikir ve yorumların farkına varabilmesi.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
TALEP (İstem).
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
AİLENİN TÜRLERİ VE İŞLEVLERİ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
1. sağlık ve sağlığın girdileri
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 12. Hafta: Din mi?, kült mü?
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 10. Hafta: Sosyal mekan ve din
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 2. Hafta: Sosyoloji ve Din İlişkisi
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 3. Hafta: Sosyal etkileşim ve din
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BENLİK VE KİMLİK.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
[Yıl Ekleyin] Okul Yılı Okul Adı Öğretmenin Adı Sınıf
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Küreselleşme ve Eşitsizlik I
BÜYÜME VE GELİŞME DEĞERLENDİRİLMESİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
10. HAFTA TOPLUMSAL CİNSİYET.
Rastgele Nesneler Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
TÜRKİYE TOPLUMUNU ANLAMAK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
. Modern devletin 16. yy’da ortaya çıkmaya başlaması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat Din Sosyolojisi I Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat

Sosyal Hayatın Dine Etkisi Din sosyolojisi alanında yapılan araştırmalar, dinin, kendi başına ayrı bir gerçeklik/varlık olarak anlaşılmaması ve araştırılmaması gerektiğini göstermektedir. Bilakis, onun daima belirli bir sosyokültürel çevre içerisinde yerleşik olduğu unutulmamalıdır.

Sosyal Hayatın Dine Etkisi Dini tecrübeleri ve kurumları bilgilendiren, belirleyen ve şekillendirenler daima sosyal güçler, beşeri kurumlar ve kültürel ürünlerdir. Toplumsal cinsiyet normları, cinsiyet ayrımı, siyasi tartışmalar, iktisadi olgular, ırki meseleler, ekolojik ortamlar, medya güçleri, aile yapıları, teknolojik gelişmeler, sanatsal hareketler, özetle sosyal hayatın geneli için önemli olan herhangi bir şey ya da her şey dini hayat açısından da önemli olacaktır.

Sosyal Hayatın Dine Etkisi İster pekiştirici ya da reddedici, ister teşvik edici ya da mücadeleci ve isterse övücü ya da yerici bir biçimde olsun din, her zaman ve her tarihsel durumda, içinde bulunduğu daha geniş kültürün belirli sosyal normları, değerleri, sembolleri ve kurumlarıyla girift bir ilişki içerisindedir.

Sosyal Hayatın Dine Etkisi Elbette din bu ilişkide her zaman etkileyen taraf değildir. Toplum ya da kültür, çeşitli bileşenlerden oluşan bir pastaya benzetilirse, din daima sosyokültürel hamurun ana bileşenidir. Sosyokültürel hayata özel bir tat veren din daima tamamlayıcı unsur olur. En nihayetinde de diğer bütün bileşenleri etkiler ve pastanın bütünlüğünü büyük oranda belirler.

Sosyal Hayatın Dine Etkisi Sosyologların çoğu dini hayatı etkileyen diğer sosyal faktörler üzerinde çalışsa da, biz, dini tecrübeler ve kurumların toplumun diğer unsurlarını da sürekli bilgilendirdiğinin, onlara açıklık kattığının ve onları şekillendirdiğinin farkındayız. İşte din sosyologlarını büyüleyen de bu diyalektiktir. Başka bir ifadeyle, çeşitli sosyal olguların dini hayatı ve dini hayatın sırasıyla diğer sosyal olguları nasıl etkilediğidir.

Sonuç Sonuç olarak bu dersin amacı, sosyal yönelimlerin kaçınılmaz olarak dini hayatı etkilediği düşüncesini göstermekti. Bu durum, din-toplum ilişkisinin diyalektik ve etkileşimsel karakterini göstermesi bakımından önemlidir.